miksi tavalliset duunarit äänestävät porvareita?
siinähän se kysymys jo tulikin.
Itse olen ajatellut että pieni- ja keskituloiset haluavat profiloitua menestyjiin, mutta eihän se nyt voi olla ainoa syy.
Kommentit (41)
että työnantajat ja yrittäjät ovat riistäjiä ja aina niitä pahiksia, joten jos vasemmisto pääsisi valtaan, ei olisi kohta mitään jaettavaa.
Vauraassa yhteiskunnassa kaikki voivat paremmin vaikka eriarvoisuutta olisikin. Myös ympäristönsuojelu toimii paremmin vauraammissa yhteiskunnissa (Saksa) kuin köyhissä (Kiina). Siksi äänestän kokoomusta vaikka olenkin pienituoloinen.
Paavo Lipponen on demari.Ihan vaan kun jollakin tuntuu olevan tieto hukassa
Yhdysvallat, Tanska parempi kuin Iso-Britannia.
joten jos vasemmisto pääsisi valtaan, ei olisi kohta mitään jaettavaa.
Niinhän minä kirjoitin.
22.
- että työnantajat ja yrittäjät ovat riistäjiä ja aina niitä pahiksia, joten jos vasemmisto pääsisi valtaan, ei olisi kohta mitään jaettavaa. -
Muistanpa eräänkin lausahduksen Vasemmistoliiton pj:ltä, jossa arvosteltiin pienyrittäjien intoa irtisanoa työntekijöitään taantuman aikana. Että muka täysin turhaan irtisanotaan. Ja niin edelleen..
Todellisuushan on se, että duunari elää tässä yhteiskunnassa leveämmin kuin pienyrittäjä.
asialla, sillä Suomessa irtisanominen on aivan liian helppoa. Onneksi tämä on todennäköisesti yksi niistä asioista, johon tulee yhtenäistettävän EU-lainsäädännön myötä parannuksia.
Ja ennen kuin vetäiset herneen nekkuun, niin minun yritystoimintani on ollut pienyrittämistä isompaa.
että vaalit ovat eräänlaista vedonlyöntiä, jossa on tarkoitus veikata voittajaa.
pienyrittäjistä.. Irtisanominen on ehkä helppoa jos työsuhde on kestänyt muutaman vuoden, mutta 10 vuotta talossa ollutta ei yrittäjä hevillä ulos saa..
Mulla kanssa on jäänyt sdp:n äänestäminen ja kannattamisen siihen kun paljastui mikä Urpilainen on naisiaan. Kovaääninen mutta ei saa mitään aikaan, eduskunnassa haukkuu ja puhuu toisten päälle minkä ehtii ja kasvojen ilmeistä voi lukea sen todelliset aatokset vaikka yrittään aina sitä samaa tekohymyä vääntää. Kyllä Lipposen aikana oli paremmin.
Ja lain mukaan jokainen yrittäjä varmasti toimiikiin, itse ainakin. Oikeasti työntekijöillä on Suomessa hemmetin hyvät oltavat..
Minulla on kohtuullisen iso omaisuus, mutta äänestän vasemmistoliittoa. Ai miksikö? Siksi, että uskon sosiaaliseen yhdenvertaisuuteen. Toimiva yhteiskunta rakentuu niin, että siellä on balanssissa nuoria aggressivisia ja ahneita haukkoja, jotka luovat omaisuuksia ja työtä (kokkarit), sekä sitä valtiolle verotulona koituvaa kakkua sosiaalisesti oikeudenmukaisesti jakavia tahoja. Jos ensimmäiset pääsevät valtaan ja päättämään kaikesta, sosiaalinen eriarvoisuus lähtee käsistä ja yhteiskunta luhistuu sisältä käsin, ensin moraalisesti ja sitten muuten. Vrt rahoituskriisin yhdysvallat. Jos harjoitetaan pelkkää jakopolitiikkaa, hillot loppuvat kesken. Avainsana on siis tasapaino. Tällä hetkellä Suomessa mennään aivan liian oikealle, siksi äänestän nyt ja myös tulevaisuudessa vasemmistoa tasapainon vuoksi.
Eli persujakin tarvitaan (?)
Kyllähän se niin on, että kun yrittäjä voi hyvin, silloin duunarikin voi hyvin.
että vaalit ovat eräänlaista vedonlyöntiä, jossa on tarkoitus veikata voittajaa.
Millä mitaten Ruotsi on parempi yhteiskunta kuin USA?
Mistä tulee parhaat opiskelijat ja tiedemiehet?
Kumpi maksaa isomman osan YK:n menoista?
Kummalla on isommat luonnonvarat?
Kummassa on enemmän maahanmuuttajia?
suhteessa väkilukuun, Ruotsi.
Sitä paitsi suhteutettuna väkilukuunkin Ruotsi taitaa hävitä kisan 0-4.
suhteessa väkilukuun, Ruotsi.
Minulla on kohtuullisen iso omaisuus, mutta äänestän vasemmistoliittoa. Ai miksikö?
Siksi, että uskon sosiaaliseen yhdenvertaisuuteen.
Toimiva yhteiskunta rakentuu niin, että siellä on balanssissa nuoria aggressivisia ja ahneita haukkoja, jotka luovat omaisuuksia ja työtä (kokkarit), sekä sitä valtiolle verotulona koituvaa kakkua sosiaalisesti oikeudenmukaisesti jakavia tahoja.
Jos ensimmäiset pääsevät valtaan ja päättämään kaikesta, sosiaalinen eriarvoisuus lähtee käsistä ja yhteiskunta luhistuu sisältä käsin, ensin moraalisesti ja sitten muuten. Vrt rahoituskriisin yhdysvallat.
Jos harjoitetaan pelkkää jakopolitiikkaa, hillot loppuvat kesken.
Avainsana on siis tasapaino. Tällä hetkellä Suomessa mennään aivan liian oikealle, siksi äänestän nyt ja myös tulevaisuudessa vasemmistoa tasapainon vuoksi.