Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajutkaa jo

Vierailija
18.06.2009 |

että on ENÄÄ, ei ENÄÄN! Tuo on mun mielestä kaikkein ärsyttävin kirjoitus/-kielioppivirhe minkä voi tehdä. Jostain syystä mulle tulee tunne, et jos ihminen kirjottaa enään, hän on jotenkin yksinkertainen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä.

Vierailija
2/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ihan Turussa. Ihan omakotitalossa asutaan jne.. Täällä AV:llä on ihan liikan ihan-viljelijöitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

golitzi housuja yhdesä isännän kansa kos jos syönme polokneesi pissaa...

Vierailija
4/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisia on paljon. Samoin korpeaa suuresti, jos sanotaan Kangasalalla eikä KANGASALLA. Tämänkin virheen bongasin Aamulehdestä, jossa luulisi olevan asiantuntevia toimittajia.

Vierailija
5/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös lisättävä, että ei ole Perjantaita tai Helmikuuta. Kuukaudet ja viikonpäivät kirjoitetaan pienellä.

Vierailija
6/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa tekemään. Se on alkaa tehdä/ruveta (ei rueta!) tekemään. Miten nää on joillekin niin vaikeita?

Vierailija
7/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhaa tästä enään

Vierailija
8/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noin viksuja ihmisiä. Siis että muutkin huomaa nää virheet.

Mulle on sydämmen asia tää Suomen kieli. En koskaan rupea tekemään noin tyhmiä virheitä.

Enään ei uskoisi kenenkään, jos alkaa lukea tätä ketjua.

Ketä täällä on niin tyhmä, että ei osaa kirjottaa?

Vierailija
9/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma kirjoittaa että "alkaa rueta tekemään"?!:DDD

Vierailija
10/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmiä virheitä.

Vierailija
11/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ENÄÄ, ei ENÄÄN! Tuo on mun mielestä kaikkein ärsyttävin kirjoitus/-kielioppivirhe minkä voi tehdä. Jostain syystä mulle tulee tunne, et jos ihminen kirjottaa enään, hän on jotenkin yksinkertainen.

Ai että oikein "tulee tunne".. Aika yksinkertaisen oloisen ihmisen kirjoittamalta kuulostaa sun teksti.

Vierailija
13/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaakos av:laiset ottaa viintä juhannuksena?

Saatan lihota sen vuoksi. Otan mieluummin simaata.

Vierailija
14/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kukaan. Vai oletko jossain nähnyt?

Vierailija
15/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alan ruveta tekemään kohta ruokaa" tai jopa: "Pitäis alkaa ruveta ruuvan laittoon"

T. alkujaan savolainen

Vierailija
16/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihmisten elämä ankeaa, jos pitää arvostella toisten tapaa kirjoittaa...Mie en todellakaan voi käsittää sitä, miksi??? Meidän ihanassa Suomen maassa on useita eri murteita...ja minusta on ihanaa kuin niitä käytetään...Kuten on esim sanonta "että kuulialla on vastuu kun savolainen puhuu"...ehkä se onkin siinä, että asian sisältö ei avaudu kaikille..kun sekaan tulee murre sanoja...Ihan oikeasti naurattaa tuollainen pilkun viiraaminen...

Vierailija
17/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä murteet ymmärrän, jopa tykkään kun puhutaan murteilla. Mutta mitä murretta tuo enään on? ei mitään. Entäs tuo kuulia, jota itse käytit? Enpä usko, että sekään mitään murretta on.

Vierailija
18/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alan ruveta tekemään kohta ruokaa" tai jopa: "Pitäis alkaa ruveta ruuvan laittoon"

T. alkujaan savolainen

Murteet on eri asia. Tuskin luulet sanomaasi "oikeaksi" suomeksi ja kirjaopillisesti oikeaksi. Sen sijaan "enään" sanovat luulevat sanan olevan oikein.

"Jos te vielä kirjoitatte enääN mä lyön sua nenääN", näin sanoi humoristinen opettajani lukiossa. Hyvä muistisääntö.

Vierailija
19/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muistisääntö :D

Vierailija
20/26 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihmisten elämä ankeaa, jos pitää arvostella toisten tapaa kirjoittaa...Mie en todellakaan voi käsittää sitä, miksi??? Meidän ihanassa Suomen maassa on useita eri murteita...ja minusta on ihanaa kuin niitä käytetään...Kuten on esim sanonta "että kuulialla on vastuu kun savolainen puhuu"...ehkä se onkin siinä, että asian sisältö ei avaudu kaikille..kun sekaan tulee murre sanoja...Ihan oikeasti naurattaa tuollainen pilkun viiraaminen...

Minusta puhuttu murre on ihan eri asia kuin kirjoitettu yleiskieli. Ja tuota kuuliaa ihmettelen minäkin :-D