onko ihan tyhmä jos siskosten nimet on Minja ja Ronja?
Kommentit (21)
ja olen tosi tykästynyt Ronja-nimeen. Ehkä uskaltaisin sen antaa kun tuli puolestakin mielipiteitä. :)
-ap
Minja on pehmeä tyttötytön nimi ja Ronja taas vahva poikatytön nimi. Tarkoitan että Minja-nimi hukkuu massaan ja jämäkämpi Ronja tullaan muistamaan nimestään.
Molemmat hyviä nimiä, ei heti arvais saman äidin valitsemiksi.
tapaisin perheen jossa on siskokset Minja ja Ronja, niin valitettavasti niputtaisin tytöt mielessäni heti yhdeksi, persoonattomaksi olennoksi. Että kummallekaan ei ole annettu "omannnäköistään" nimeä, vaan on pitänyt saada rimmaava yhtenäinen pari, ja toinen on saanut nimensä toisen mukaan.
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni...
meillä on kolmaskin tyttö jolla on aivan erilainen nimi kuin nämä kaksi ovat.
ap
Täytyy kyllä myöntää että välillä menee nimet sekaisin ja kieli solmuun.
Jos kerran pidät Ronja nimestä, anna palaa.
Meillä on tyttö ja poika, joiden nimien kolme viimeistä kirjainta on samat. Tyyliin Anni ja Lenni, ja joskushan noi menee sekasin Janni ja Enni. Mutta mitä väliä, Tykkään nimistiä ja kumpikin lapsi on ihan nimensä näköinen ja oloinen.
Joten eipä paljon kannata antaa arvoa idioottien mielipiteille ap :)
tapaisin perheen jossa on siskokset Minja ja Ronja, niin valitettavasti niputtaisin tytöt mielessäni heti yhdeksi, persoonattomaksi olennoksi. Että kummallekaan ei ole annettu "omannnäköistään" nimeä, vaan on pitänyt saada rimmaava yhtenäinen pari, ja toinen on saanut nimensä toisen mukaan.
Mutta tämä on vain minun mielipiteeni...
meilläkin on Ronja ja on tosi kaunis nimi :)
(ja niin on toki tyttömmekin!)
Erikseen ovat kauniita molemmat, mutta Minja kuulostaa Ronjan rinnalla tosi lässyltä.
Sitten varmasti tulee käsitys, kuka ei kuulu joukkoon. Laita kaikille aivan erilaiset nimet tai sitten yhteneväiset.
Ja tuo jälkimmäinen vaihtoehto vaikuttaa mahdottomalta, jos olet jo kerran valinnut epäyhtenäisen linjan.
...mielestä ihan hirveä. Jo kirjainyhdistelmänä. Tulee mieleen mönjän ja romun sekoitus = Ronja. Muista, kysyit mielipidettä.
samanlaiset mun makuun.
itse en antaisi toiselle lapselle nja-loppuista nimeä.
-Ronjan äiti
...mielestä ihan hirveä. Jo kirjainyhdistelmänä. Tulee mieleen mönjän ja romun sekoitus = Ronja. Muista, kysyit mielipidettä.
vähän liian samanlaiset.
Vaikka itse en tykkää kummastakaan, kun en yleensäkään -nja-loppuisista, niin jos sinusta ja lapsen isästä on paras nimi, laittakaa se kumminkin!
kas kun ei Minja ja Minna