Oikeesti!! Mun 14-vuotias lapsi laittaa nettiin tissikuvia!
Miten helkkarissa se saakin ne näyttämään niin isolta? yhteen kuvaan oli kirjoittanut "ime tissiä". Ihan sairasta!
Itkettää...mitään se ei usko, mua inhottaa.
Kommentit (50)
Valitettavasti sille ei oikein voi mitään tehdä että nuo teinit noita kuvia Irc-galleriaan laittaa. Vaikka teille ei näkyisi kullanmurun tissikuvat tai dokailupäiväkirjamerkinnät, niin ikävä kyllä materiaalin galtsussa voi rajata näkymään vain kavereille tai sisäänkirjautuneille.
Tyttäresi takuulla oireilee jossain vaiheessa tuollaisesta kasvatuksesta kielteisellä tavalla. Se, että luet tyttäresi mese-viestit on jo lähellä rikosta (kirjesalaisuus) ja kannattaisi miettiä mikä on pielessä. Siis sinullla.
Tyttö on normaali, kun haluaa pitää yhteyttä kavereihin. Mielestäni tissikuvien laittamisen kieltäminen on oikein, mutta meseviestien lukeminen on ehdottoman väärin.
Sääliksi käy tyttösi, joka takuulla mielessään kapinoi, ja ihan aiheesta.
Ymmärrän tiukat rajat, mutta toisten meseviestien lukeminen menee jo liiallisuuksiin. Verrattavissa toisten tekstiviestien lukemiseen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 10:47"]
Jos 16-vuotiaana saa antaa sitä itseään jätkille aivan niin paljon kuin vain haluaa, niin miten omasta kuvastaan voi saada tuomion jos se muutoin ei riko jonkin saitin sääntöjä.
[/quote]
Sivu 2, sininen osa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2009 klo 17:01"]
Pyydä poistamaan kuvat heti, itse vahdit selän takana että toimii niin. Sit konekielto päälle.
Otahan kuule ittees niskasta kiinni tai kohta tyttös hyppii sun silmille.
t. 14 v tytön natsiäiti (näin hän mua kutsuu, koska olen niin tiukka)
[/quote]
Sopiiko tulla mittaamaan itse tiukkuutta, mittaväline on aina mukana ;)
Pyydä poistamaan kuvat heti, itse vahdit selän takana että toimii niin. Sit konekielto päälle.
Otahan kuule ittees niskasta kiinni tai kohta tyttös hyppii sun silmille.
t. 14 v tytön natsiäiti (näin hän mua kutsuu, koska olen niin tiukka)
Pyydä poistamaan kuvat heti, itse vahdit selän takana että toimii niin. Sit konekielto päälle. Otahan kuule ittees niskasta kiinni tai kohta tyttös hyppii sun silmille. t. 14 v tytön natsiäiti (näin hän mua kutsuu, koska olen niin tiukka)
Mä olen pyytänyt poistamaan ne kuvat, ei pyynnöstä huolimatta niin tehnyt. Nyt lähetin ylläpitoon viestin jossa kerroin asiani ja pyysin heitä poistamaan kuvat.
Mun ei tartte ottaa itseäni niskasta kiinni, en ole sen tarpeessa. Natsi se olen kuulema minäkin, vaikka en tosta kauhean ylpeä ole. Mä olen tiukka tietyissä asioissa, mutta yritän myös löysätä.
Käykää katsomassa kuvakkeen kuviva tai irc-gallerian kuvia. Tervetuloa nykypäivään!
Kiitos!
Eipä ole sunkaan äiti osannut omaansa kasvattaa..
mua ei ihmetyttäis eikä hämmästyttäis vaan suuttuttais niin että lapsi sen huomaisi.
Hyi saakeli ku niitä pervoja riittää ircin tissikuvia kattelemaan...
etkä ap kovin natsi ole, et ole lähelläkään, jos olisit natsiäiti niin kuvat olisivat todellakin lähteneet sieltä sivuilta.
mua ei ihmetyttäis eikä hämmästyttäis vaan suuttuttais niin että lapsi sen huomaisi. Hyi saakeli ku niitä pervoja riittää ircin tissikuvia kattelemaan... etkä ap kovin natsi ole, et ole lähelläkään, jos olisit natsiäiti niin kuvat olisivat todellakin lähteneet sieltä sivuilta.
Mun lapsi on yleensä kyllä uskonut kun olen sanonut asioista. Nytkään en ruvennut suoraan huutoa huutamaan heti, vaan ihan nätistä selitin asian ja pyysin poistamaan kuvan.
Tämä tapahtui aamulla.
Nyt ne kuvat poistuu sieltä. Tyttö on tulossa kotiin ulkoota.
Mä en muuten kaipaa sitä natsin leimaa otsaani, että pidä sinä vaan se merkki itselläsi.
Hienoa että teillä on niin täydelliset perheet ja lapset. Eivät murkkuinakaan kapinoi mitenkään ja aina ovat tottelevaisia.
Kyllä on täydellisyys taas huipussaan.
Ja kerrotaan nyt vielä sen verran niistä kuvista että, ei se nyt sentään tissit paljaana niisä kuvissa ollut. Vaan pikku toppi päällä ja ylhäältä päin otettuja kuvia.
Mullakin on toppi päällä ylempää otettuja kuvia irc-galleriassa!
mutta tissikuvia ei nettiin laitella. Mun tytär kapinoi ja kovaa, saakin ja pitääkin kapinoida. Se on ihan normaalia kasvamista.
Sitä paitsi mun tytär antaa lukea hänen irc-gallerian juttunsa ja näyttää kuvansa, koska olemme keskustelleet asiasta. Samoin saan lukea hänen mesekeskustelut. Näin minä pystyn kontrolloimaan hänen netin käyttöään, jota hänen ikäisensä vielä tarvitsee.
t. natsiäiti
Tietokone on yhteisissä tiloissa ja mihinkään irc- gallerioihin tai facebookkiin ei profiileja laitella piste.
kun ap pyysi ylläpitoa poistamaan kuvat, niin hän mun mielestä laittoi ylläpidon vastuuseen asiasta, ei tytärtään tai itseään. Mulle ihan sama onko rinnat paljaana vai pikkutopissa, naisen/ tytön ruumiin esineellistämistä se on silti.
siellä. kyllä mäki olisin sitten vaikka natsimutsi, mut jos et ole tajunnut niin sitä se vanhemmuus vähän on et joutuu laittaa rajoja! minäkin sen jo tajuun jolla vasta 6 vuotias
Kyllä se natsiäidinkin tytär keinot keksii, ennemmin tai myöhemmin...
Tiettyyn pisteeseen me vanhemmat voimme valvoa ja kontrolloida, mutta oikeasti loppu on kyllä sitten herran haltuun. Lopulta voimme vain toivoa, että kaikki menee hyvin. Toivoa, että teiniemme itsesuojeluvaisto olisi kehittynyt niin, että järki pelaisi riittävästi niissä kaikissa tilanteissa, joita heille eteen tulee (näistä ikävä kyllä suuri osa sellaisia, joista meillä äideillä ei ole aavistustakaan...).
Ap, tsemppiä sinulle! Ei tuo nyt kuitenkaan mitään poikkeuksellista ole. Juttele tyttäresi kanssa, perustele ja selitä. Älä ala natsiäidiksi, siitä on varmasti lopulta enemmän haittaa kuin hyötyä.
t. kolmen murkun äippy
mutta tissikuvia ei nettiin laitella. Mun tytär kapinoi ja kovaa, saakin ja pitääkin kapinoida. Se on ihan normaalia kasvamista.
Sitä paitsi mun tytär antaa lukea hänen irc-gallerian juttunsa ja näyttää kuvansa, koska olemme keskustelleet asiasta. Samoin saan lukea hänen mesekeskustelut. Näin minä pystyn kontrolloimaan hänen netin käyttöään, jota hänen ikäisensä vielä tarvitsee.
t. natsiäiti
Itsellä on vielä pienet lapset, joten noi on vasta monen vuoden päästä meillä edessä. 16-vuotias siskoni oli laittanut kuvia galleriaan jossa oli aika pienissä hepenissä ja poseerasi kameralla prvosoivasti.
Mä vasikoin sen mutsille ja vähän ajan päästä oli kuvat poistettu. Samoin oli liittynyt ihan tosi naurettaviin yhteisöihin. Siskon oma selitys oli että ne on ihan läppiä ja ehkä olikin, mutta kaikki ei voi sitä tietää.
Totuus on se että lapset tekee paljon sellaista mitä eivät saisi ja mikä on kiellettyä, näin on ollut aina ja tulee olemaan.
Itse mä olen sitä mieltä että vanhemman on tietysti valvottava lapsen tietokoneen käyttöä, mutta ei liiallisuuksiin kannata mennä. Se että kaikki mesettelyt ja keskustelut pitää näyttää äidille, on mun omasta mielestä jo väärin lasta/nuorta kohtaan. Jonkilainen yksityisyys sitä pitää olla nuorellakin.