Kotiäidit: miten ruokitte itsetuntoanne?
Kun arvostusta ja valtaa on mielestäni äärimmäisen vaikeaa hankkia ilman omia tienestejä.
Kommentit (56)
sellaisten kotiäitien mielipiteitä, joilla ei ole sitä työtä johon palata! ap
Mä en ole sellainen. Mutta kai nyt jokainen voi yrittää töitä etsiä tai kouluttautua. Valtaa saa tuskin kukaan heti, mutta en oo kyllä koskaan kuullut ihmisestä joka menee töihin sen vuoksi että saa valtaa. Tulee joku diktaattori mieleen.
Vai onko tarkoitus vaan "vittuilla"?
Kun arvostusta ja valtaa on mielestäni äärimmäisen vaikeaa hankkia ilman omia tienestejä.
mut selvittäisitkö että mitä ihmettä tuolla tarkoitat?
En ihan oikeasti ihan tajua. Valtaa mihin ja arvostusta keneltä?
valta kuulostaa turhan pontevalta..tai sitten minussa asuu potentiaalinen diktaattori..tarkoitan vain sitä, että tuntuu kuin kotiäidin mielipiteet ja ajatukset eivät kiinnostaisi ketään, mitään puheenaiheita ei keksi, kun kaikki vain puhuvat työasioistaan jne... Olen kouluttautumassa uudelleen, mutta nykytilanne syö itsearvoistusta niin paljon, että alakulo haittaa toimintakykyä.
Haen ihan oikeasti vertaistukea tästä alhosta selviytymiseen. Koska oikeasti Money Talks And Bullshit Walks...
ap
Sitten voi käydä päivisin lapsen kanssa shoppaliemassa ja ostamassa kaikille jotain mukavaa ja nostattaa sitä itstuntoa sillä tavoin.
Haen ihan oikeasti vertaistukea tästä alhosta selviytymiseen. Koska oikeasti Money Talks And Bullshit Walks... ap
Ilmeisesti et ole onnistunut missään. Hanki mies joka arvostaa sua, hanki mies joka tienaa. Hanki lapsia, saat tietynlaista valtaa jos sitä niin kaipaat. Vittu mikä urpo sä olet!!
Kyllä minä koen että ihmiset arvostavat minua minuna, sama olenko sitten opiskelemassa, töissä tai kotona vauvan kanssa. Ja on meillä rahaa, mieheni käy töissä. Eihän ne rahat miehen ole vaan meidän yhteisiä, enkä kyllä koe että rahalla saa arvostusta yhtään sen enempää tao valtaakaan. Ja vieläkään en ihan tajunnut että valtaa mihin ja missä asiassa? En minä eduskunnassa ole jos sitä meinaat, enkä ole presidentti tai pääministeri tai edes hänen morsiamensa, mutta kyllä minulla ihan saman verran on valtaa omiin asioihini kun jollain työssäkäyvälläkin.
Ja minulla on hyvä itsetunto, riippumatta siitä paljonko minulla on rahaa tilillä milläkin hetkellä... :D
Mutta täytyy sanoa, että todella vastenmielisiä, verbaalisesti jälkeenjääneitä juntteja ovat kaltaisesi ihmiset, jotka nimittelevät toisia ilmauksin, joihin sisältyy tietty v-alkuinen sana.
ap
Mutta täytyy sanoa, että todella vastenmielisiä, verbaalisesti jälkeenjääneitä juntteja ovat kaltaisesi ihmiset, jotka nimittelevät toisia ilmauksin, joihin sisältyy tietty v-alkuinen sana. ap
Mutta mikä parasta, mä en ainakaan ole tyhmä. Ymmärrätkö? tuskin?
Mulla on nimittäin eximian gradu filosofiasta.
eikä tätä palstailua tartte niin vakavasti ottaa!
ap
Tuomalla ilmi, että mies on rikas, joten saan itse saman tulotason kuin duunari mammat tekemättä töitä. :)
Täällä toinen filosofikotiäiti, pohdin myös tuota itsetuntojuttua aika paljon tällä hetkellä.
Sinkkuaikana opiskelin ja loin orastavaa uraa. Mulle povattiin hienoa tulevaisuutta ja ammatillisesti itsetuntoni oli hyva. Sen sijaan yksityisihmisena kamppailin itsetunto-ongelmien kanssa jatkuvasti. Kaiken epavarmuuteni suuntasin menestymiseen ja silla yritin patea. Kun menin naimisiin ja muutin ulkomaille mieheni perassa, jatin Suomeen kaiken. Aluksi en osannut puhua uuden maan kielta, olin vain yksin 4 seinan sisalla paivasta toiseen. Aloin tuntemaan itseni luuseriksi ja masennuksenkin merkkeja pukkasi. En saanut mitaan tehdyksi ja kamppa oli mullin mallin miehen palatessa illalla kotiin.
Mutta kun sain lapsen, kaikki muuttui. Sain takaisin otteen elamasta, olin taas aktiivinen ja hyodyllinen. Nautin suunnattomasti aitiydesta ja haluan itse kasvattaa lapseni, en ulkoista tata elaman tarkeinta tehtavaa vieraiden ihmisten kasiin.
Olen niin onnellinen, etta hehkun myos ulkoisesti. Aikaisemmin olin tyytymaton ulkonakooni, mutta nyt ensimmaista kertaa elamassa pidan itseani kauniina naisena, vaikka raskaus ja imetys muuttikin kehoa (riippurinnat, pomppovatsa, pari liikakiloa jne.) Myos mieheni kehuu ja ihailee, joka paiva saan kuulla olevani kaunis ja seksikas, paras aiti, etta koti on niin viihtyisa ja siisti, ruoka maukasta jne.
Toistaiseksi en edes mieti jatko-opintoja, mieli ja ajatukset on taysin kotiympyroissa. Yllattavaa, koska aiemmin olin tosiaan todella uraorientoitunut ja opiskelu oli kaikki kaikessa.
- onnellinen parisuhde
- (useimmiten) stressitön arki
- tasapainoiset lapset
- kaunis, siisti koti
- hyvää ja terveellistä kotiruokaa
- aikaa
sellaisten kotiäitien mielipiteitä, joilla ei ole sitä työtä johon palata!
ap