Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies ja yövalvominen

Vierailija
17.06.2009 |

miten teillä muilla? meillä mies ei suostu lainkaan valvomaan yöllä tai aamulla, sen sijaan hän siirtyi mielenosoituksellisesti sohvalle nukkumaan koska vauvan syöminen yöllä häiritsee hänen uniaan. Onko tämä ihan tavallista? Jotenkin olin kuvitellut että valvomista voisi jakaa jotenkin:/

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen mies on hoitanut yösyötöt ihan omasta aloitteestaan. sanoo aina että herää joka tapauksessa siihen kun vauva herää eikä saa unta heti uudestaan joten yhtä hyvin voi syöttääkin vauvan ja antaa mun nukkua. tosin meillä on miehellä huomattavasti pienempi unen tarve kuin minulla, selviää ihan hyvin 4 tunnin yöunilla ilman että on edes väsynyt seuraavana päivänä.

ja muutenkin on maailman paras mies.

Vierailija
2/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kuitenkin itse nukkua myöhempään aamulla ja ottaa myös päikkäreitä tarvittaessa.

Ja jos imetät, niin yösyöttöjen jakaminen ei ole edes mahdollista.

Koittakaa itse käydä töissä, jos joutuu jatkuvasti öisin heräämään...raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla myöhäisimmän syötön ja minä herään yöllä, jotta mies saa nukkua katkeamattomat (useimmiten näin) yöunet, koska lähtee aamulla kuitenkin töihin.

Tosin ei herää vauvaan ja minä en herää esikon huutoon :D Eli miehelle jää siten yleensä esikon rauhoittaminen pahoistaunista.

Aika kummallisena pidän tuota mielenosoituksellista käytöstä. Toki ymmärrän että haluaa nukkua jos lähtee aamulla töihin, mutta koittakaa nyt jotenkin jakaa sitä valvomista. Jos sinulla aina katkonaiset unet niin pian et jaksa päivällä vauvan kanssa, taaperoiässä lapsi tarvitsee virkeää äitiä, joka jaksaa kuunnella ne kiukuttelutkin ja kyllä se äidin jaksamisen hoitaminen pitää aloittaa ihan sieltä lapsen vauvaiästä.

Vierailija
4/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt joten turha miehen olisi ollut yöllä herätä. Toisekseen olen pystynyt itse ottamaan päivällä torkkuja, miehelle se on työpaikalla vähän hankalaa. Kyllähän se välillä vaäsyttää. Mutta olen sitten myös hyvällä omallatunnola voinut miehen töistä kotiin tultua ottamaan torkut. Eli meilä homma on toiminut ihan hyvin niin että toinen nukkuu yönsä hyvin ja toinen saa sitten päivällä nukkua univelkojaan.

Vierailija
5/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt joten turha miehen olisi ollut yöllä herätä. Toisekseen olen pystynyt itse ottamaan päivällä torkkuja, miehelle se on työpaikalla vähän hankalaa. Kyllähän se välillä vaäsyttää. Mutta olen sitten myös hyvällä omallatunnola voinut miehen töistä kotiin tultua ottamaan torkut. Eli meilä homma on toiminut ihan hyvin niin että toinen nukkuu yönsä hyvin ja toinen saa sitten päivällä nukkua univelkojaan.

Tekstistäni päätellen...

Vierailija
6/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukun vauvan kanssa kahdestaan parisängyssä. Yöimetys ei väsytä minua koska nukun sen läpi, ja mies saa nukkua myöskin rauhassa. Meillä ei olla koskaan oltu poikki väsymyksestä, se on tässä elämänvaiheessa tärkeintä. Mies voi palata parisänkyyn kun vauva luopuu yösyötöistä ja alkaa nukkua omassa sängyssä. Suosittelen!

Vierailija
7/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat ovat nukkuneet perhepdissä niin kauan kuin yöimetyksiä on ollut monta, eli sen vajaan puoli vuotta. Illalla menevät nikkumaan vaunun koppaan tai sänkyynsä, sitten jäävät ensimmäiseltä syönniltä isoon sänkyyn.

Meilläkin minä olen imettänyt, joten miehen heräilyistä ei olisi ollut mitään iloa. Ihan alkukuutausina, kun vauvalla on ollut kumma rytmi ja on valvonut yöllä, mies on osallistunut enemmän. Meillä kyllä on yleensä herännyt vauvan inahteluun, mutta nukahtaa heti, kun syönti alkaa ja sänky hiljenee.

Mutta muuten mies on osallistunut tosi hyvin ja usein esim viikonloppuaamuina ottanut syötetyn vauvan alakertaan ja jättänyt minut nukkumaan seuraavaan imetykseen asti.

Vierailija
8/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin, kun kuopus oli vauva. Näin mies jaksoi käydä töissä ja pysyi tolkuissaan. Oli kyllä sitten vaikea totutella myöhemmin nukkumaan samaan sänkyyn, mutta alkuvaikeuksien jälkeen olo oli kuten ennenkin.

Esikoisen kanssa jaettiin yösyötöt isyysloman ajan. Miehen palattua töihin koetti hän nukkua yöt läpensä. Viikonloppuisin minä nukuin välillä toisessa huoneessa korvatulpat korvissa ja mies syötti vauvaa pullosta tai toi minulle imetettäväksi.

meillä mies nukkuu sohvalla nukun vauvan kanssa kahdestaan parisängyssä. Yöimetys ei väsytä minua koska nukun sen läpi, ja mies saa nukkua myöskin rauhassa. Meillä ei olla koskaan oltu poikki väsymyksestä, se on tässä elämänvaiheessa tärkeintä. Mies voi palata parisänkyyn kun vauva luopuu yösyötöistä ja alkaa nukkua omassa sängyssä. Suosittelen!

Vierailija
9/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nukuttiin eri huoneissa. Ei se väsymys ole yhtään sen hienompaa vaikka siitä kärsisi 2 ihmistä samanaikaisesti. Minä pystyin kuitenkin nukkumaan päikkäreitä lapsen kanssa. Työssäkäyvän ihmisen pitää olla älleissään, yhden lapsen kanssa kotona sillä ei ole niin väliä.

Sitten tilanne muuttuu ihan erilaiseksi jos lapsia on useampia ja tuota lepäämisen mahdollisuutta ei enää ole.

Vierailija
10/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva ei muuten herää kuin syödäkseen. jos olisi pullovauva niin luultavasti minä kuitenkin hoitaisin yösyöttämiset, koska mies herää aikaisin töihin. en saa aamulla nukkua pitkään vaikka vauva nukkuisikin, koska muitakin lapsia. mutta viikonloppuisin mies ottaa lapset alakertaan ja minä saan nukkua pitkään. pari kertaa olen käskenyt miehen olkkariin nukkuun, kun vauva oli itkuinen. en nää mitään järkeä siinä, että talossa on kaksi väsynyttä vanhempaa. illalla mies hoitaa lapsia töistä tullessaan.

Vierailija
11/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia oon imettänyt, joten miksipä mies yöllä olisi herännyt. Mies puolestaan on herännyt aamulla alsten kanssa ja antanut mun nukkua aamulla pidempään. Mun mielestä ihan reilu jako ollut näin.

Vierailija
12/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on ihan perhekohtaista, mutta itse en nähnyt mitään järkeä siinä, että olisimme molemmat valvoneet yöllä kun vauva herää. Imetyksellä kun mentiin niin turhahan sen miehen siinä vieressä olisi ollut patsastella. En myöskään halunnut ainoastaan yösyöttöjen takia vauvaa pullolle opettaa kun imetys oli paljon kätevämpää.

Vierailija
13/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on periaatteena se, että joka töihin menee, saa nukkua. Lisäksi olen imettänyt, joten ei oikein mitään syytä herättää sitten toistakin.

Me ollaan tasattu väsymystä sitten niin, että viikonloppuaamuina olen saanut nukkua pitkään ja nukkua päiväunia yksin.

Vierailija
14/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen imettänyt vauvan ja mies nukkunut, mutta jos vauvalla ollut vatsavaivoja on mieskin osallistunut yöllä vauvan hoitoon. Samoin ne sinappikakat jos on yöllä tullut, niin välillä mieskin on ne pessyt.

Vierailija
15/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman heräämisen hoitaa.

mutta on tuo aika naurettavaa jos nyt käyttäytyy noin kuten kuvasit eli osoittaa mieltään siirtymällä sohvalle. ja jos vielä kehtaa narista että vauvan yösyönti häiritsee..

jospa se miehesikin tuosta tokenis ja huomiasi olevansa idiootti.

kyllä välillä pitää auttaa lapsen hoidossa yölläkin. ettekö kuitenkin ole sen yhdessä tehneet?

Vierailija
16/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikkien kolmen kohdalla mennyt niin, että niin kauan kun vauva on ollut pieni niin minä (äiti) olen aina herännyt yöllä vauvaa hoitamaan. Tosin meillä vauvat ovat alkaneet nukkumaan hyvin pienenä (n. 1-3kk) yöt läpeensä syömättä. Tai siis illalla n. 23.00 on syöty ja sen jälkeen aamulla n. klo 6.30. Kaikkien kolmen kohdalla meni melko samalla lailla.

Yölläkin syöminen meni niin, että otin vauvan viereen omasta sängystä. Syötin, röyhtäytin ja laitoin takaisin omaan sänkyyn. Ja kaikki jatkettiin unta.

Jossain vaiheessa tuttia saattoi joutua laittamaan suuhun 1-2 krt yössä, mutta minä hoidin senkin.

Meillä kun on ollut suhteellisen helppoja nämä yöt, niin olen pitänyt sitä ihan normaalina, että minä hoidan yövalvomiset niin kauan kun olen kotona. Tosin olen tainnut hoitaa ne lähes aina vaikka olen töissäkin.

Meillä on myös ollut yhdessä ylimääräisessä huoneessa patja, jonne mies on voinut mennä nukkumaan jos yöheräämiset ovat häirinneet. Muistaakseni mies kyllä nukkui monesti sohvallakin. Ei se minua haitannut, minulla oli vain enemmän "työtilaa" kun syötin vauvaa.

Vierailija
17/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin meillä röyhtäyttäminen imetyksen jälkeen saattaa kestää puolisen tuntia, ja tuon ajan vauvaa joutuu pitelemään pystyasennossa, joskus myös nousemaan sängystä ylös ja hytkyttämään. Minä nukahdan imetyksen jälkeen ja mies hoitaa tuon loppuosan, niin kumpikaan ei joudu valvomaan niin pitkään kerralla...

Vierailija
18/18 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas,ettekö te puhu näistä asioista etukäteen?

"Sitten kun/jos vauva valvottaa, miten ajattelet,että hoidamme asian?" Kumpi herää vauvan kanssa vapaapäivinä aamuisin?" jne.