viiniä
kuinka usein juotte pienten lasten äidit?Mieheni paheksuu sitä, että haen vkl viinipullon ja juon sen pe ja la tyhjäksi.Nautin pari lasillista kun lapset nukkumassa eikä siinä mielestäni mitään pahaa.
Kommentit (33)
parissa päivässä, tulee siitä enemmän kuin pari lasillista/pv. Hanki hanapakkaus ja juo kerralla vähemmän (lasi tai pari). Juon n. kolmena päivänä viikossa sen lasin tai pari, vaikka ihan lapsen nähden ruuan kanssa.
Yleensä ruuan kanssa muutaman kerran viikossa.
lasillisia. Yksi annos on 12cl, jota mahtuu pullolliseen vähän useampi kuin 4...
sit sitä vasta lipittääkin....joskus tuli litkittyä 3 litran pönttö viikonloppuna aivan huomaamatta :))
12 cl viiniä =1 alkoholiannos. 6*12cl=72 cl
lasi täyteen vaan niin siitä tulee 4 lasia pullosta.
-2
kasvoi "huomaamatta", kun urakoimme tupareiden jälkeisiä hanapakkauksia tyhjäksi... Siitä oli niiin helppo ottaa lasillinen silloin, toinen tällöin ja yhtäkkiä tajusin juoneeni pari - kolme lasillista viiniä parin viikon ajan joka ilta. Sen jälkeen olen ostanut viinini pulloissa, kulutusta on helpompi seurata. Tuo pullollinen viikonlopun aikana on minusta aika normaali määrä.
mitä jos joudut lähtemään lääkäriin yöllä?
mulla se toimii, kun pystyn huolehtimaan siitä, etten ota kuin max neljänä päivänä viikossa ja max 2 lasillista/pv, usein vain yhden pienen. Jos 3, niin sitten en niinkään useasti, vaan esim. kahtena päivänä viikossa. Ravintoloissa tms. en käy koskaan juomassa.
itsekin haen usein valkkarin ja juon pe lasin
ruoan kanssa ja toisen lasin telkkaria katsoessa ja loput sit la ilta. Ja ihan lasten nähden. Hui.
toimia aina sen mukaan, että "Mitä jos joutuu lähtemään lääkäriin yöllä". Tässä ei kuitenkaan puhuta mistään kännäämisestä.
kuin että vetäis kunnon koomat kerran kuussa ja muuten sylkis pulloon. Kohtuullinen alkoholinkäyttö on sivistystä ;)
ei voisi koskaan ottaa yhtään lasillista lasten seurassa ennenkuin lapsella on oma ajokortti !
EI ole riippuvuutta, jos tietää, että pystyisi olemaan ilmankin ilman mitään ongelmia. Ja miksei pystyisi, kun ei tapoihin kuulu kännäys, vaan vain pieni rentoutuminen arjen keskellä.
niin OLET riippuvainen alkoholista, muuten et joisi, eikö vaan :)
lasi täyteen vaan niin siitä tulee 4 lasia pullosta. -2
-lasi, pari viiniä illan aikana ei juurikaan nosta promilleja (jos esim. juotu yksi lasillinen klo 18-19 ja toinen klo 21-22 jolloin promillet koko ajan alle 0,5 ja viimeinenkin alkoholipisara palanut noin klo 24 mennessä) joten jos YÖLLÄ tarvitsee lähteä autolla ei ole ongelmaa
-taksitkin on keksitty
-jos vieläkin epäilyttää niin miksi juuri naisen pitäisi olla selvin päin jos molemmilla ajokortti?
eihän tuo paljon ole. itse en juo ollenkaan. tupakointi ja kofeiini on se minun paheeni. :)