Puistoruokailu/HKI
Kehtaanko syödä lasteni ruoantähteet puistoruokailussa? Puistossa ei ole erikseen keräysastiaa niitä varten.
Oletteko muut syöneet? Joissain puistoissa jätteet kuulemma kerätään pois...
Kommentit (31)
jota lapsi ei suostunut syömään, puiston täti paukahti välittömästi paikalle opastamaan, että ruoka on tarkoitettu VAIN LAPSILLE!
puistosta. Kysy niiltä puistotädeiltä.
puistoissa jaetaan klo 12 joka arkipäivä ruokaa lapsille. Omat syömävälineet vaan mukaan. Ruoka on tavan arkiruokaa, usein keittoja.
Itse ainakin syön, jos on hyvää ruokaa, ekä ole ihan jääkylmäksi jäähtynyt. Tänään oli herkkua, eli spagettivuokaa, jota 2-vuotias halusi lisää, mutta ei sitten koko lisäannosya jaksanutkaan, joten pistelin hyvällä halulla poskeeni.
Kehtaanko syödä lasteni ruoantähteet puistoruokailussa? Puistossa ei ole erikseen keräysastiaa niitä varten.
Meidän puistossa ainakin on biojäteastia, mutta onneksi sinne ei paljon päädy. Koululaiset syövät reippaasti ja näköjään pienemmätkin, tai sitten tosiaan vahemmat tyhjentävät pienenmpien lautaset... Itse välillä syön loput, välillä en.
Viime perjantaina lapsilta jäi ruokaa yli ja kävin kysymässä tädiltä bioastiaa. Sanoi ettei ole. Ilmeisesti monilla on kannellinen astia lautasena ja vievät jämät kotiin?
ap (joka siis tänään söi sitä italianpataa, mutta ei ole silti varma olisiko se sopivaa:) )
biokomposti ja vedä jämät naamaan :-)
Ilmaiset puistoruokailut koko kesän.
Usein näkee, että jonossa ensimmäisenä äidit ja alle kouluikäiset.
Jos ruokaa on vähän ja ruokailijoita olisi enemmän annetaan ruoka ensiksi koululaisille.
itse en jaksa enää lasten kanssa puistoruokailuissa käydä. Siellä on aina niin paljon väkeä, että kestää helposti puolikin tuntia ruokailun alettua, ennenkuin ruokaa saa. Sitten sitä saa pari lusikallista, jos sitäkään, kun syöjiä on niin paljon. Kaikkien ruokalaulujen ja odotusten jälkeen täytyy melkein samantien lähteä kotiin syömään, kun lapsilla on nälkä.
Ei tietenkään! Hölmö!
saako ei-helsinkiläiset osallistua puistoruokailuun,jos sattuu oleen hesassa?
Vanhemmat tuntevat toisensa ja puistotädit lapset. He pitävät huolen, ettei ulkopaikkakuntalaisia huolita mukaan.
entäs sitten ne helsinkiläiset, jotka käyvät satunnaisesti eri puistoissa? Kukas heitä vahtaa, mistä ovat peräisin.
Puistoruokailu on kaikille alle 16 vuotiaille. Ruokailijat lasketaan ja tilataan ruokaa sen mukaan.
Usein näkee, että jonossa ensimmäisenä äidit ja alle kouluikäiset.
Jos ruokaa on vähän ja ruokailijoita olisi enemmän annetaan ruoka ensiksi koululaisille.
entäs sitten ne helsinkiläiset, jotka käyvät satunnaisesti eri puistoissa? Kukas heitä vahtaa, mistä ovat peräisin.
Ei siellä kysytä kenenkään osoitetta. Mekin harrastettiin lasten kanssa yksi kesä sitä että käytiin tutustumassa eri puistoihin eri puolella Helsinkiä. Aina oli jännää kun ei tiennyt millainen on seuraava puisto, millainenn uima-allas, keinut jne. :)
Ei tietenkään! Hölmö!
saako ei-helsinkiläiset osallistua puistoruokailuun,jos sattuu oleen hesassa?Vanhemmat tuntevat toisensa ja puistotädit lapset. He pitävät huolen, ettei ulkopaikkakuntalaisia huolita mukaan.
ei todellakaan ole ensisijaisesti koululaisille, se on ihan kaikille alle 16v lapsille. Ja kuka tahansa saa käydä missä tahansa puistossa syömässä. Ja äidit voi hyvin syödä lasten jämät.
T. ex-puistotäti
ja saa syödä. Olen itse ollut puistotätinä pari vuotta. Ainakin meidän puistossa mielummin äitit syö kun laitetaan roskiin.