Onko Sampopankki söhrinyt muilla?
Meillä on asuntolainat ihan sekaisin, kun pankki veloittaa mitä sattuu lainanhoitotililtä. Tilillä on ollut AINA katetta runsaasti, mutta jostain syystä olivat alkaneet jossainvaiheessa periä vain korot. Mies huomasi sen kun näin oli tapahtunut 3kk. Eli pidentää laina-aikaa ja meidän maksuja. No nyt sitten ovat yhtäkkiä veloittaneet myös muutaman lyhennyksen. Kaiken huippu oli että meille lähetettiin kotiin karhukirje maksamattomasta lyhennyksestä, jonka siis pitäisi mennä tililtä. Tilillä oli rahaa melkein 3 kertaa tuo summa. Asiaa on siis jo kerran heidän kanssaan puitu, ja nyt nämä yllätyslaskut ja veloitukset. Kaiken huopuksi ketään ei tunnu saavan kiinni asiaa selvittämään.
Kohta menee pankki vaihtoon!
Kommentit (15)
mutta lainatiliä eivät osanneet veloittaa! GRRR!
, kun toista asuntolainaa hain. Oma Nordea vaihtui Handelssiin, kun saatiin sieltä 0,85 marginaali, Nordean 1,05 verrattuna. Nordeakin ois tosin laskenut 0,95 asti, mutta ei enää alemmas, vaikka oon ikäni ollut siellä asiakkaana.
Eläköön inhimillisemmät "pikku"pankit.
Kun olin jäänyt työttömäksi ja selitin sähköpostilla, että juuri nyt on maksuvaikeuksia, niin siirsivät heti puoleksi vuodeksi lainan pelkille koroille. Muutenkin ovat olleet tosi joustavia ja ystävällisiä aina.
nyt kesäkuun asuntolaina meni 4päivää myöhemmin tililtä kuin normaalisti.
lainanhoitotililtä menee sovittu summa joka kk.
Vielä ollaan kyllä asiakkaita, mutta huhhuh miten on saanut soitella ja käydä välillä.
Juuri lainanmaksujen, koronmaksujen kanssa sotkua. Virkailijan "näppäinvirheitä" joita on sitten itse saanut selvittää!!
Hyvä että tämä viesti osuikin silmiini. Olin jo päättänyt että haen vahingonkorvausta noista kaikista..en vielä ole saanut aikaiseksi ja unohtui koko homma. Jospa nyt kuitenkin kokeilisin. Johan niitä puheluita tuli tosi paljon, puhumattakaan suuresta ärsytyksestä ja vaivasta.
Ollaan myös saatu ihan hyvää palvelua Sampo-pankista, en sitä sano, mutta kohdalle myös sattunut noita ihan turhia mokiakin liikaa..
Meillä Sampo pankki nosti korkoja ilmoittamatta meille mitään. Tililtä alkoi mennä 600 euron sijasta 1200 euroa/kk suoraveloituksena. Ihmeteltiin että onpas korot noussut. Tili oli mennyt miinukselle kun ei oltu osattu varautua noin isoihin koron nostoihin. Sampopankki lähetti karhukirjeen joka me kieltäydyttiin maksamasta.
Taisteltiin pankin kanssa pitkään ennenkuin asia korjaantui. Rahoja emme saaneet takaisin, vaan meille lähetettiin jatkossa pari pienempää kuukausilaskua lainasta.
Surkeaa touhua sanon minä. Pitäisi vaihtaa pakkia mutta ei vielä tiedetä mikä olisi hyvä.
Meillä Sampo pankki nosti korkoja ilmoittamatta meille mitään. Tililtä alkoi mennä 600 euron sijasta 1200 euroa/kk suoraveloituksena. Ihmeteltiin että onpas korot noussut. Tili oli mennyt miinukselle kun ei oltu osattu varautua noin isoihin koron nostoihin. Sampopankki lähetti karhukirjeen joka me kieltäydyttiin maksamasta.
Taisteltiin pankin kanssa pitkään ennenkuin asia korjaantui. Rahoja emme saaneet takaisin, vaan meille lähetettiin jatkossa pari pienempää kuukausilaskua lainasta.
Surkeaa touhua sanon minä. Pitäisi vaihtaa pakkia mutta ei vielä tiedetä mikä olisi hyvä.
Olemme vaihtamassa pankkia niin kuin jo mainitsin. Meillä ei ole rahkeita eikä rahaa lähteä sotimaan pankkia vastaan vaan äänestämme jaloillamme.
meillä on kyl mun mielestä paaaljo pienempi, pankki on siis juuri sampo. ja sen takia se valittiin, ja myös siksi ettei muut pankit olis meille lainaa antanutkaan. sammossa tekivät vähän tyhmästi kun myönsivät talolainan meille, mies oli laskenut budjetin liian pieneksi, nyt tilanne se et laina käytetty, lisää ei tipu, talo ei valmis. ei ollu hyvä kenellekään.
meillä on kyl mun mielestä paaaljo pienempi, pankki on siis juuri sampo. ja sen takia se valittiin, ja myös siksi ettei muut pankit olis meille lainaa antanutkaan. sammossa tekivät vähän tyhmästi kun myönsivät talolainan meille, mies oli laskenut budjetin liian pieneksi, nyt tilanne se et laina käytetty, lisää ei tipu, talo ei valmis. ei ollu hyvä kenellekään.
No mitäs nyt sitten teette? Asutte keskeneräisessä talossa? Onko pahasti kesken?
sössinyt.
Muutoin saatu hyvää palvelua, mutta viime kuukausina on ollut jotain ihmeellistä kämmiä, vaikka asiaa on käyty selvittelemässä.
Lainaa pitäisi automaattisesti lyhentää kuussa kiinteä summa X. Mutta jostain syystä tässä keväällä lainanlyhennyspäivänä alkoikin tililtä lähtemään vaan korko. Tätä selvitettiin, että mistä johtuu, ja asia luvattiin korjata. Ja taas eilen oli sama homma?! Pikku hiljaa alkaa ottamaan päähän aika rankasti, jos joka kuukausi joutuu erikseen soittelemaan ja kehottamaan korjaamaan asia.
missä kerrotaan ne korot ja yms. Mutta lyhennys kyllä meni tililtä, toivottavasti kirje on vaan hukkunut jossain...