Te joilla käy kotisiivooja
- Kuinka usein käy?
- Montako tuntia velottaa ja paljonko tuntitaksa?
- Mitä kaikkea tekee?
- Mistä löysit?
- Oletko tyytyväinen?
Meiltä lähti vaihtoon ja uusi etsinnässä.
Kommentit (11)
täytynyt vaihtaa.... Hyvää siivoojaa on todella vaikea löytää!! Mutta siis: meillä käy siivooja kahden viikon välein. En nyt muista tuntiliksaa, mutta kuukaudessa lasku on n. 400e. Meillä on aika iso talo, joten aikaa menee aina siivoamiseen vähintään 5h. Pyyhkii pölyt, imuroi, pesee lattiat, pesee vessat, kylppärit (sauna sovittaessa), vie matot ulos, pyyhkii keittiön kaapit... Ihan tällaista perussiivousta, sitten kun jotain erikoisempaa halutaan niin siitä sovitaan erikseen. Ihan löysin yrityksen ja erehdyksen kautta, olen tosiaan kokeillut useita siivoojia, kunnes löysin tämän nykyisen.
Tuntiveloitus aina 30€ sis alv. Hintaa kuuluu pesvälineet ja -aineet. Siivoaa sopimuksen mukaisia juttuja tietenkin, mutta siis ihan viikkosiivouksesta on kyse. Tarpeen mukaan myös esim silittää tai pesee ikkunoita.
Löysin ihan sattumalta hänen ilmoituksensa runsas vuosi sitten. Kyseessä on siis yksittäinen yrittäjä, ei iso firma. Olen todella tyytyväinen.
Kuinka usein käy?
->käy joka toinen viikko, on vähän liian harvoin, syksyllä selvitämme voisiko käydä puolentoista viikon välein (ma,to, ma, to jne)
- Montako tuntia velottaa ja paljonko tuntitaksa?
->kaksi siivooja, kaksi tuntia kerrallaan, tuntitaksa n. 30 € ja verovähennyskelpoisena
- Mitä kaikkea tekee?
-> imuroi, pesee lattiat, vessat, pyyhkii pöydät, pölyt
- Mistä löysit?
kysyimme lähialueen siivousfirmoilta, yksi halusi tulla käymään kotonamme katsomassa, mitä olisivat siivoamassa, ja kun tuli paikalle, firma vaikutti hyvältä ja teimme sopimuksen
- Oletko tyytyväinen?
->olemme olleet tyytyväisiä nyt kaksi vuotta :) koti pysyy perussiistinä, kun aina ennen siivoojien tuloa järjestämme tavarat paikalleen (onneksi tulee siten tehtyä kahden viikon välein)
nyt keväällä lopetettiin kun pitää yrittää säästää.
Siivooja oli aina 5,5 h kerrallaan ja lasku oli n. 140 e. Siitähän saa sitten kotitalousvähennyksen eli 60 % pois.
Talossa on neliöitä 179. Pikkukrääsää ei ole, pölyjen pyyhkiminen on siis helppoa. Itse aina siivotaan etukäteään sängyn aluset ja lelut laatikoihin ettei siivojalla menee siihen turhaa aikaa.
Meilläkin piti vaihtaa pari kertaa ennen kuin löytyi sopiva. Inhosin isompien firmojen systeemiä kun joka kerta tuli eri siivooja, aina sai olla kertomassa että tämä lattia OIKEASTI naarmuuntuu heti jos siinä työntää esim. tuolia ja tämä lattia on laminaattia vaikka se näyttää laatoitukselta ja kaikki sitä laataksi luulevat jne. Yksi ison firman siivooja haisi niin pahalle, että koko taloon jäi leijailemaan tuo haju hänen lähdettyäänkin :/
Tämä viimeisin joka oli meillä pari vuotta, oli yksityisyrittäjä itse.
hyvä ketju :) siis ku itellä jotenkin kiehtos ajatus, että vaikka kerran kuussakaan kävis, ku on pikkulapsia ja ku ne saa kuitenkin kotitalousvähennyksiin.. pitäs vaan miehen kanssa neuvotella :)
Joskus kävi parin viikon ajan aina 3 h mutta siitä ei oikein ollut mitään iloa. Siivooja ei koskaan ehtinyt siivota niitä "ikipaskoja" pois, aina vain päällisin puolin imuroida ja luututa.
Meillä mies oli helposti ympäripuhuttu, kun löin faktat pöytään:
siivoatko itse joka toinen lauantai 3 h, vai teetkö mieluummin töitä 2 h viikossa enemmän : ).
Meillä käy 2x kk, lisäksi imuroin itse viikoittain, pesen vessat ja järjestelen paikkoja.
Perhesopu palasi!
onnistui meillä niin, että ilmoitin, etten enää aio yksi siivota 180 neliön taloamme, kun lähdin töihin. Sanoin, että varaa sitten joka lauantai-päivän siivoukseen, jonka teemme yhdessä. Jopa suostui mies siivoojan palkkaamiseen kun tajusi, että se siivousaikia on pois esim. golffausajasta.
Joka toinen viikko
Talo 161 neliötä ja kahdessa tasossa
Siivoaa aina 2 h kerrallaan ja lasku vähän reilu 100 e kuussa.
Itse korjaamme KAIKKI tavarat pois edestä eli järjestelyyn ei kulu aikaa. Imuroi lattiat, matot ja sohvat ja luuttuaa, pesee vessat (3 kpl). Monesti pölyjä ei ole kovinkaan hyvin pyyhitty, mutta en välitä, sillä on sovittu, että tuota kahta tuntia ei ylitetä kerralla. Voin itse sipaista loput pölyt pois. Joka toinen viikko siivoan itse vessat ja otan mikrokuitumopilla lattiat (jos jaksan). Meillä on aina melko siistiä näin, vaikka on kaksi lasta.
Vinkki: meillä käy siis siivoajana mies. Olemme kokeilleet kolmeä eri siivoajaa...ensimmäinen tosi hyvä ja tehokas (nainen), toinen firma tuli kahden henkilön voimin (ja kävelivät kengät jalassa sisällä) ja lasku sen mukainen...irtisanoimme yhden käynnin jälkeen. Ja tämä kolmas (mies) oli ensimmäisen siivoajan suosittelema. Ja tyytyväisiä ollaan. Mielestäni ripeys on myös tärkeää. Miksi maksaa esim. kolmen tunnin työstä, jos itsekin ehdit siivota kahdesa tunnissa?
Mutta tosiaan suosittelen, mutta kestää aikansa löytää hyvä siivoaja.
ympäripuhua. Vihjaisin että kun siivooja tulee niin minä en ole aina niin väsynyt joten sänkyelämääkin voisi alkaa olemaan:))) Me siis tulemme aina perjantaisin siistiin kotiin ja lasten nukkumaanmenon jälkeen on aina "vanhempien aikaa". Nautitaan pientä iltapalaa ehkä lasillinen viiniä ja katsellaan ehkä elokuvaa yms yms... Ihanaa!!!
Tuntiveloitus riippuu aina siitä mitä tehdään. Aikaa menee siivoukseen sen mukaan, mitä asiakas haluaa tehtävän hänen kodissaan. Aineet ja välineet vaikkuttavat myös hintaa.