Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nimeni lausutaan (lähes) aina väärin?!

Vierailija
15.06.2009 |

Mikä ihme lukihäirä suomalaisilla on, kun on niin hemmetin vaikea sanoa nimeäni oikein?

Joskus tosiaan mietin, että pitäisikö aina edes korjata? Kuitenkin tunnen suurta ärtyneisyyttä, jos joku sanoo nimeni väärin.

Kyselee: Soili

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sunkaan tartte kikkailla ja sanoa, että nimi on kahdella i:llä, ei kolmella. ellet siis tee sitä vittuillaksesi. Sillä sun nimi on Siri yhellä i:llä, koska kyse on tavun vokaalimääristä.

Siru

Siiri

Sari

Sini

jopa Sinikka

mun nimi on Siri. Eikä paljon auta, jos sanoo, et se on kahdella ii:llä, ei kolmella...

Lisäksi tyttönimestäni sai aivan uskomattomia variaatioita, vaikka kyseessä on ihan helppo, suomenkielinen -NEN -nimi.

Vierailija
22/23 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi tuttuni aina sanoo/kirjoittaa meiliin Sanna. Olen korjannut, ja se ei vaan iskostu päähän.

Häntä on myös sanottu Sailaksi pari kertaa.

Oma nimeni meni 1 lk opettajalta usein alussa väärin. olen Johanna (ja sitä ei kyllä yleensä muisteta/sanota väärin), niin tuo ope sanoi usein että Susanna. Kun korjasin, niin hän aina hämmentyi ja sanoi että olen niin Susannan näköinen :-). En kyllä osannut suuttua/loukkaantua. Keväällä ko.ope jäi äitiyslomalle ja sai Susannan :-). Taisi olla Susanna omassa mielessään masuvauvana :-)

Kaikkea sitä jääkin mieleen jostain eka luokalta :-).

Olen Salla ja sitä on vaikea kuulla tai muistaa väärin. No muutaman kerran olen ollut yhdelle huonomuistiselle Sanna, mutta tämä on todella harvinainen poikkeus. Enpä ole ajatellut että tämmöistä hyötyä voisi nimestä olla, onhan se oma nimi kuitenkin osa identiteettiä, joten tuntuisi loukkaavalta jos olisi ihmisille koko ajan "väärän niminen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä jaksa yleensä edes korjata. Relaa vähän, ei pidä ottaa tuollaisesta nokkiinsa. t. Merja

Ja minä olen Mervi ja minua sanotaan jatkuvasti Merjaksi :)