Minkälaisia lapsia kasvaa ainoista lapsista?
Kommentit (7)
Mä ainakin halusin lapselle EHDOTTOMASTI sisaruksen, koska itse olin ainut lapsi. En vieläkään osaa riidellä oikein vaan loukkaannun helposti. Olisi myös kiva jakaa jokun kanssa juttuja siitä, kun oli itse lapsi.
ei koskaan ole halunnut pahoittaa kenenkään mieltä. Hän ottaa kaikki mukaan porukkaan, naureskelee mukana, jos hänelle on naurettu ja suree surunsa vasta kotona. Hänellä on paljon kavereita ja hän sopeutuu hyvin uusiin tilanteisiin. Joskus hän on vähän ujo, mutta selviytyy aina. Hän on rohkea, itsenäinen ja kohtelias poika. Ihana ihminen!
kateellisia, itsekkäitä kun ei ole koskaan tarvinnut jakaa mitään kenenkään kanssa. Haluavat huomiota, kun ovat sitä aina saaneet. Tappelevat vanhempiensa kanssa, kun ei ole muitakaan (kavereille ei voi v...uilla jatkuvasti). Dominoivia, selviytyjiä. Pärjäävät kyllä yksin, kun ovat tähänkin asti pärjänneet. Toisaalta ovat kilttejä, välttelevät riitatilanteita, arkoja sosiaalisissa tilanteissa.
T. ainokainen joka halusi ehdottomasti enemmän kuin yhden lapsen. (Ja kaksihan noita jo onkin)
kaikkein sosiaalisimpia ja kilteimpiä aikuisia.
Saman tutkimuksen mukaan kuopukset olivat kaikkein itsekkäimpiä ja epäsosiaalisimpia aikuisia.
Sosiaalinen, mutta kaipaan myös yksinoloa. En ole kaivannut sisaruksia, onhan aina ollut muita läheisiä ihmisiä. En pidä kynsin hampain kiinni omasta osuudestani, ja pyrin jakamaan omastani myös muille.
Mutta ihan oikeasti, enemmän määrää luonne ja kasvatus kuin sisarusten määrä.
jotka haluaisivat sisaruksia.
Jotka ovat joko tosi kilttejä tai tosi itsekkäitä.
Jotka kokevat yksinäisyyttä ja oppivat jotenkin tulemaan sen kanssa toimeen.
Jotka nauttivat aikuisena siitä, että heidän lapsensa ovat isovanhempien ainoat lastenlapset ja saavat siksi kaiken ajan ja huomion.
T. Ainut lapsi