Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Mitä vien Italiassa asuville suomalaisille?

Vierailija
15.06.2009 |

Olemme siis reissussa pari viikkoa ennen heille menemistä. Eli ei mitään tuoretavaraa. Ja lentäen menemme, eli ei mitään isoa ja painavaa.

Sinänsä en tiedä heidän makuaan. Tietääkseni eivät ainakaan kaipaa suomalaisia ruokia, mutta eipä olisi pahitteeksi, jos niitä veisin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kaipaa Suomesta mitäkin. En tiedä mitä Italiasta saa, mutta itse olen tuottanut mm. hahtuvalankaa, jauhettua kardemummaa, ruishiutaleita, vaihtopäällisiä Sini-tiskiharjoja, Panttereita, Lontoon rakeita, karhunkieliä. Edellä jo mainituista Marimekon tai muun suomalaisen valmistajan servetit on hyvä idea. Jos ei osu kuosi ja väri täysin makuun, onpahan "häviävää" mutta silti tarpeellista. Jonkun olen kuullut kaipailleen mannaryynejä.

Vierailija
2/7 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia Fazerin nameja ja kovaa ruisleipää (väinämöisen napit?).

Kysy heiltä mitä voisi tuoda tuliaisiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, helle tuo oman osansa siihen, mikä säilyy. Salmiakkikin menee helteessä mössöksi.

En oikein viitsi kysyä, koska haluan viedä heille tuliaisia. Ei tuliaisista kysytä, mitä tarvitsette... Ja he kyllä ovat itsekin tulossa kesällä lomalle tänne.

Nuo servetit ovat hyvä idea. Tyyliltään heidän talonsa ja sisustuksensa ovat sikäläisiä, eli mitään sellaista ei voi ostaa, mikä jäisi näkyviin.

Vierailija
4/7 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta kysy heilta! Ei se haittaa vaikka tietavatkin sitten tuliaiset etukateen. Kaikilla ulkosuomalaisilla on omat herkut ja asiat joita Suomesta kaipaa, ja jos harvoin kay vieraita Suomesta on tavallaan 'pettymys' jos he tuovat jotain mita ei erikoisemmin kaipaile, koska Suomen herkut on kuitenkin harvinaisia.

Vierailija
5/7 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄSSÄ tilanteessa en halua kysyä, koska perhe lähtee Suomeen samalla lentokentällä kuin mekin. Kyllä he voivat sen muutaman päivän odottaa, jotta saavat just sitä, mitä ovat aina toivoneet.

ap

etta kysy heilta! Ei se haittaa vaikka tietavatkin sitten tuliaiset etukateen. Kaikilla ulkosuomalaisilla on omat herkut ja asiat joita Suomesta kaipaa, ja jos harvoin kay vieraita Suomesta on tavallaan 'pettymys' jos he tuovat jotain mita ei erikoisemmin kaipaile, koska Suomen herkut on kuitenkin harvinaisia.

Vierailija
6/7 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkia minä toivoisin. Ja jos minun makuni mukaan saa valita, niin lakkahilloa. Ehkä hapankorppuja tai näkkäriä.

Tai jos asuvat siellä ja haluatte viedä jotain tuliaista, niin MArimekko ja Pentik lienevät kohtuullisen varmija valintoja. Jotain servettejä yms. käyttötavaraa. Ei mitään koristeesineitä.

Vierailija
7/7 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että ette mene suoraan, sillä parasta mitä kaverit meille ovat tuoneet on päivän sanomalehti. Toki ne voi lukea netistäkin, mutta se ei ole sama juttu.

Hesarin kuukausiliite, suomen kuvalehti, naistenlehdet... menevät kyllä hyvin muutaman viikon vanhoinakin.

Ja salmiakkia. Italiasta ei saa lainkaan salmiakkia, ei edes kunnon lakua.