kaivataan ehdotuksia pikkusiskolle tai - veljelle
Tuntuu et ei millään löydy sellaista nimeä mikä miellyttäs kumpaakin tarpeeksi. Isosiskon nimi on Maija. Tyttöjen nimistä ollaan mietitty seuraavia:
Selma, Liisi, Peppi, Elisa,
Itse tykkäisin Ilonasta, mutta miehelle ei käy. Liisi kävis hänelle, mutta on mun mielestä ehkä liian lempinimimäinen. Mitä mieltä ootte Liisistä? Selma on tällä hetkellä todennäköisin valinta, mutta joku mättää. Auttakaa. Joku pirtsakka nimi olisi kiva. Onko Peppi liian kulunut/trendinimi/pitkätoossu?
Poikien nimistä ehdolla on Olavi ja Paavo. ehdottakaa jotain muita tai kertokaa kumpi noista parempi.
Kommentit (6)
Meillä on Selma- joten olen hieman puolueellinen noiden tyttöjen nimien suhteen ;)
Olavi-nimestä olen myös aina tykännyt, on myös pappani nimi ollut ;)
Muita ehdotuksia;
Alma
Alisa
Aina
Aini
Alli
Elsi
Elina
Hilda
Hulda
Inkeri
Loviisa
Liinu
Liina
Miina
Nelma
Ruusa
Saimi
Senni
Sanni
Silja
Terttu
Taimi
Vieno
Vieno
Vilja
Pojalle:
Arttu
Anttu
Anselmi
Akseli
Aaro
Elmo
Eeti
Eelis
Hannes
Heikki
Ilari
Ilmari
Joose
Juhana
Konsta
Kuisma
Martti
Nestori
Okko
Reeti
Sakari
Severi
Touko
Veikka
Maijan siskolle sopis hyvin Liisa/Liisi tai Kaisa! Kaisa ois reipas nimi :) Selma minusta myös ihan kiva. Peppi myös ok, ei minusta liian "trendikäs" :)
Liisi oma lempparini. meidän ekasta vauvasta ois tullu Liisi, jos ois tullu tyttö (mutta raskaus meni kesken ja Liisi jäi vaan "enkelille" nimeksi...)
pojalle kannatan Paavoa! Maija ja Paavo. ihanat :)
ovat minusta aika eri maata. Maijan kanssa sopisi paremmin joku perusnimi, ehdottamistasi vaikka Elisa. Muutkin ovat hyviä. Pojalle samaten joku perinteinen, ei moderni trendinimi.
Alisa paras ehdotetuista tyttöjen nimistä. Kuitenkin Selma ja Peppi edelleen ne parhaimmat. Väinö on kiva pojan nimi, mutta ei kuitenkaan se the nimi. Paavo ja Olavi siis edelleen ne mieluisimmat poikien nimet. Näistä on kuitenkin vaikea valita. Kiitos kaikille ehdotuksista ja mielipiteistä.
Paljon oli ehdotetuissa jo lähipiirissä olevia tosi ihania, mutta "varattuja" nimiä. Esim. Silja, Vilja, Liina, Elina, Elli, Veikko ja Kalle.
Lisää saa kommentoida ja ehdottaa vielä uusiakin nimiä, jotka sopisivat Maijan siskolle tai veljelle.
Omista ehdotuksistasi mun mielestä kivoimmat Maijan siskolle on Selma ja Liisi. Jolu tais ehdottaa Kaisaa, sekin olis kiva. En muista mitä on ehdotettu, toivottavasti ei tuu hulluna toistoa..
Miltä kuulostais:
Kerttu
Martta
Elsa
Hanna
Hertta
Lotta
Hilma
Pojalle sopivat mielestäni molemmat, Olavi ja Paavo. Entäs Kaarlo, Jaakko, Maunu, Juho, Antti tai Aarne?
Tyttöjen nimistä minusta Selma ja Peppi olisivat kivat Maijan siskolle. Peppi pirtsakka ja Selma nätti vanha nimi (ja hauskasti loppuu samoihin kirjaimiin, joilla Maija alkaa). Poikien nimistä valitsisin Olavin.
Tässä vielä lisää kaikenmoisia ehdotelmia. Osa pirteitä, osa ei..
Alina
Eevi, Ella/Elli, Elma, Elsa, Emmi
Helga/Helka, Hertta, Hilja
Iida, Inka
Kerttu
Lotta/Lotte
Martta, Menni, Mimmi, Minttu
Nelli, Ninni
Pipsa
Reetta, Rilla
Saara, Saima, Salli, Senni, Siiri, Sissi
Telma, Tessa, Tilda, Tilma, Tytti