Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 6 kk ja sain juhannusjuhliin kutsun.

Vierailija
15.06.2009 |

On sellainen naisten sauna+grillausilta. Vauvamme syö pullosta ja on tottunut olemaan välillä öitä miehenkin kanssa. Haluaisin mennä juhliin. Mies on kuitenkin sitä mieltä, että kyllä se on mies joka juhannuksena juhlii eikä vaimo, kun on noin pieni vauvakin. Toisaalta omatunto kolkuttaa enkä tiedä onko soveliasta mennä, toisaalta olen jo monta vuotta ollut kaikki juhlapäivät raittiina. On siis jo ennestään isompikin lapsi. Lähtisin niin, että ehdin ensin juhannussaunoa ja grillata perheen kanssa. Menisitkö itse??

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes pyytä mihinkään...

Mua ei muutenkaan mitkään tyttöporukoiden tapaamiset kiinnosta pätkääkään ja aion käyttää "en pääse, kun lapset ovat pieniä" -veruketta varmaan seuraavat 15 vuotta.

Vierailija
22/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kuuntelisi moisia kommentteja mieheltäni. Onhan se vauva yhtä lailla hänen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. taas kerran järkytyin, miten huonossa parisuhteessa joku voikin elää. Siis toi juhannus ei ap:n tilanteessa ole mitenkään suurin ongelma, vaan parisuhde! Järkyttävää, miten epätasa-arvoisessa suhteessa ihmiset suostuvatkin elämään.

Vierailija
24/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta se alistaminen alkaa.

Vierailija
25/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jo sen takia että vain miesten muka kuuluisi saada juhlia juhannusta.

Vierailija
26/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä tehdään tai ainakin sovitaan asiat yhteisymmärryksessä, joskus kompromisseja tehden.

MINUN mielestä perheen kanssa vietetään juhlat ja arki ja sen lisäksi kumpikin viettää vapaa-aikaa ystävien kanssa ja harrastaaa omia jos niin haluaa. Juhannus on sellainen juhla, jolloin yhdessä mietitään omalle perheelle mukavaa tekemistä.

Vierailija
27/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sanoisin, että jos mä en saa mennä, niin ei kyllä mee sitten mieskään.

Meillä on tosin 5kk tissivauva, joten ei paljon olis miehestä apua... :D Mutta kun kerran pullosta syö, niin mikset menisi?

Vierailija
28/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan yhtä "houkutteleva" ajatus kuin juhannushäät. Kyllä mulle ainakin juhannus on nyt vähän eri asia kuin joku perusviikonloppu. Silloin ollaan niiden kanssa jotka oikeasti ovat tärkeitä.

Vierailija
29/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan yhtä "houkutteleva" ajatus kuin juhannushäät. Kyllä mulle ainakin juhannus on nyt vähän eri asia kuin joku perusviikonloppu. Silloin ollaan niiden kanssa jotka oikeasti ovat tärkeitä.

Ei sitten millään mene mun kaaliini tämä juhannuksesta hössöttäminen. Mikä siinä yhdessä päivässä on niin ihmeellistä? Joulun alla tämä palsta on täynnä jouluun ladattuja villejä odotuksia ja nyt alkaa tämä juhannushysteria.

Ei voida mennä vaikkapa parhaan kaverin häihin kun pitää olla mökillä. Aha! Eikös siellä mökilläkin voisi grillata ja juoda ihan milloin vain?

Vierailija
30/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti joku lapseton ja miehetön sinkku, joka ei tajua, että kyllä aikuisella naisella mies ja lapset menevät vieraiden ihmisten edelle. MInulle oma mies ja lapset ovat maailman tärkeimpiä ihmisiä. Ja mieluummin olen selvinpäin sinne yhdeksään kunnes lapset menevät nukkumaan ja sitten otan muutamat miehen kanssa, kuin että kännään koko päivän jossain mökillä naisten kanssa. Minä jäisin kotiin, mutta jos ap kerran hinkuaa mökille, niin sinne vaan. Siitähän se riippuu miten ihana mies on, Kyllä minäkin olisin eksän suosiolla jättänyt yksin (niin jätinkin mm eräihin häihin mennessäni) kotiin, mutta nykyistä en jättäisi! Näistä tällaisista jutuista muuten näkee missä jamassa parisuhde on...

Vierailija
31/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette voi viettää juhannusta perheen voimin?Miksi pitää viettää eripaikoissa? Ei voi ymmärtää! Meillä kanssa pieni lapsi ja lähdetään koko porukka mökille viettää juhannusta!

Vierailija
32/44 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajankohtaa keksinyt juhlilleen kuin juhannuksen? Taitaa ihan piruillessaan pitää juhannusjuhlat, että saa kodeissa riitoja aikaiseksi, vaikka itsellä ei edes ole miestä (en ainakaan keksi miksi joku lähtisi järjestämään juhlaa tyttökavereille jos kerran mieskin on olemassa).

Minä ainakin haluan juhannusseksiä mieheltäni ja sen takia en kyllä lähtisi millekään mökille katkerien, miehettömien sinkkuämmien kanssa! Juhlikoot vanhatpiiat keskenään... Sama kai se niille on milloin juhlivat, mutta meillä, joilla oma mies on, tottakai haluamme viettää keskikesän yötöntä yötä Miehen, eikä jonkun kaakattavan kanalauman kanssa.

Mutta jos se juoruilu ja siiderinjuonti voittaa kesäseksin oman miehen kanssa, niin kai sitä on sitten ap:n mentävä sinne tyttöbileisiin.

Vierailija
33/44 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs meille tarjoutui yllättäen mummo omatoimisesti lapsenvahdiksi, kun oli katsonut jotain englantilaista lastenhoito-ohjelmaa ja hokannut että pariskunnathan tarvitsevat omaa aikaakin. Sanoi, että menkää johonkin juhannuskemuihin ja hän tulee meille yöksi. Mummo on kyllä isompien kanssa ollut pari kertaa yön, mutta vauvan kanssa ei ja sitähän pitää yölläkin syöttää.

Mutta, mutta... Kun mies kuuli ehdotuksesta, ei oikein ottanut innostuakseen. Kuitenkin selitti minulle kotona illalla, että "hän ei osta väkevää juhannukseksi, vaan olutta". Sanoin sitten, että suunnitelmahan oli se, että MINÄ olen tällä kertaa illalla juhannustunnelmissa ja hän lasten kanssa. Mies ei kommentoinut mitään vaan virnisteli vaan tyytyväisenä. Eli mieheni tuntien hän nyt ohittaa sen mahdollisuuden täysin, että minä juhlisin ja hän ei.

Saa nähdä tuleeko tästä kunnon riita ennen kesälomaa vai pitääkö tässä perhana taas itse joustaa, jotta sopu säilyy. Kun tuntuu, että miehen kanssa voisi vauvan jättääkin, mutta mummon hoiviin, enpä tiedä...

Jättääkö siis lapset ja vauva mummon kanssa ja menisin miehen kanssa sitä laatuaikaa (heh, heh) viettämään?

Vai menisinkö yksin sinne naisten kesken iltaa viettämään (tätäkään en ole vuosiin tehnyt)?

Vai annanko miehen suosiolla ottaa ja olen sitten itse lasten ja vauvan kanssa (mies ei taatusti kotona pysy kuin siihen asti kun lapset nukkuu, sitten mieskin häipyy ja olen sitten yksin taas juhannusillan ja -yön)?

Vierailija
34/44 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä ei ole se, että "sopu säilyy", vaan se, että kumpikin on parisuhteessa tasa-arvoinen ja onnellinen.

Itselläni on mies, joka suorastaan työntäisi minut väkisin tuonne mökille, koska kokisi minun ansaitsevan ja kaipaavan aikuista seuraa. Siksi on vaikea ymmärtää ap:n miehen itsekkyyttä.

Vierailija
35/44 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitteko miehen kanssa vuorotella?

Vierailija
36/44 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän jättää sinut yksin juhannukseksi, mutta sinä et saisi käydä missään? Kuulostaa tosi sairaalta!

Elikäs meille tarjoutui yllättäen mummo omatoimisesti lapsenvahdiksi, kun oli katsonut jotain englantilaista lastenhoito-ohjelmaa ja hokannut että pariskunnathan tarvitsevat omaa aikaakin. Sanoi, että menkää johonkin juhannuskemuihin ja hän tulee meille yöksi. Mummo on kyllä isompien kanssa ollut pari kertaa yön, mutta vauvan kanssa ei ja sitähän pitää yölläkin syöttää. Mutta, mutta... Kun mies kuuli ehdotuksesta, ei oikein ottanut innostuakseen. Kuitenkin selitti minulle kotona illalla, että "hän ei osta väkevää juhannukseksi, vaan olutta". Sanoin sitten, että suunnitelmahan oli se, että MINÄ olen tällä kertaa illalla juhannustunnelmissa ja hän lasten kanssa. Mies ei kommentoinut mitään vaan virnisteli vaan tyytyväisenä. Eli mieheni tuntien hän nyt ohittaa sen mahdollisuuden täysin, että minä juhlisin ja hän ei. Saa nähdä tuleeko tästä kunnon riita ennen kesälomaa vai pitääkö tässä perhana taas itse joustaa, jotta sopu säilyy. Kun tuntuu, että miehen kanssa voisi vauvan jättääkin, mutta mummon hoiviin, enpä tiedä... Jättääkö siis lapset ja vauva mummon kanssa ja menisin miehen kanssa sitä laatuaikaa (heh, heh) viettämään? Vai menisinkö yksin sinne naisten kesken iltaa viettämään (tätäkään en ole vuosiin tehnyt)? Vai annanko miehen suosiolla ottaa ja olen sitten itse lasten ja vauvan kanssa (mies ei taatusti kotona pysy kuin siihen asti kun lapset nukkuu, sitten mieskin häipyy ja olen sitten yksin taas juhannusillan ja -yön)?

Vierailija
37/44 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajankohtaa keksinyt juhlilleen kuin juhannuksen? Taitaa ihan piruillessaan pitää juhannusjuhlat, että saa kodeissa riitoja aikaiseksi, vaikka itsellä ei edes ole miestä (en ainakaan keksi miksi joku lähtisi järjestämään juhlaa tyttökavereille jos kerran mieskin on olemassa). Minä ainakin haluan juhannusseksiä mieheltäni ja sen takia en kyllä lähtisi millekään mökille katkerien, miehettömien sinkkuämmien kanssa! Juhlikoot vanhatpiiat keskenään... Sama kai se niille on milloin juhlivat, mutta meillä, joilla oma mies on, tottakai haluamme viettää keskikesän yötöntä yötä Miehen, eikä jonkun kaakattavan kanalauman kanssa. Mutta jos se juoruilu ja siiderinjuonti voittaa kesäseksin oman miehen kanssa, niin kai sitä on sitten ap:n mentävä sinne tyttöbileisiin.

Vierailija
38/44 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sellainen vaikutelma, että sinä anelet mieheltäsi lupaa ja hyväksyntää omille menoillesi, vaikka mitä ilmeisimmin hän kohtelee sinua kuin kynnysmattoa.

Veikkaan että jos et nyt ryhdistäydy, miehesi lähtee ryyppäämään kuten suunnittelikin ja sinä nysväät yksiksesi lasten kanssa kotona (kuten aina ennenkin?). Ja ensi juhannuksena/jouluna/pässiäisenä/minä tahansa viikonloppuna samat sävelet.

Tietty, jos se on kerran se mitä haluat niin mikä ettei...

Vierailija
39/44 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla jotain eri sukupolvea kokonaan varmaankin. Meidän tuttavapiirissä loksahtaisi kyllä leuat kaikilta ihmetyksestä, jos joku aikoisi pitää juhannuksena naisten tai miesten bileet? Kaikki kun ovat takuulla perheensä, ja useimmat vielä sukulaistensa parissa. Itse olisin luultavasti mennyt johonkin naisten saunailtaan puolivuotiaan lapsen kanssa, koska meillä on ystäväpiirissä sellainen ollut ihan normaalia, mutta se vain siksi, että olisin itse viihtynyt niin pidempään ja paremmin kuin huolehtiessani miten vauva huutaa kotona, tai itse turvoksissa siitä kun ei voi imettää. Minulle sellainen perhe-elämä näyttäytyy vieraana, missä pitää taistella, kumpi juhlii.

Vierailija
40/44 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin ja häipyä itse johonkin, kuten ap:n mies?

Minustakin homma kuulosti ensin typerältä (järkätä nyt juhannuksena jotakin, eiväthän suomalaiset pysty muuttamaan juhannustapojaan!), mutta kun luin ap:n uuden selityksen miehensä aikomuksista, minua alkoi kuvottaa. Vastaavassa tilanteessa menisin mieluummin itse johonkin kivoihin juhliin kun kököttäisin kotona odottamassa humalaista miestä reissuiltaan palaavaksi. Yäk!

taidan olla jotain eri sukupolvea kokonaan varmaankin. Meidän tuttavapiirissä loksahtaisi kyllä leuat kaikilta ihmetyksestä, jos joku aikoisi pitää juhannuksena naisten tai miesten bileet? Kaikki kun ovat takuulla perheensä, ja useimmat vielä sukulaistensa parissa. Itse olisin luultavasti mennyt johonkin naisten saunailtaan puolivuotiaan lapsen kanssa, koska meillä on ystäväpiirissä sellainen ollut ihan normaalia, mutta se vain siksi, että olisin itse viihtynyt niin pidempään ja paremmin kuin huolehtiessani miten vauva huutaa kotona, tai itse turvoksissa siitä kun ei voi imettää. Minulle sellainen perhe-elämä näyttäytyy vieraana, missä pitää taistella, kumpi juhlii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi