Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKEIJUJEN VKO 25 ja IKIOMA KUU JATKUU:)

15.06.2009 |

Toivottavasti saadaan tälle viikolle paljon uusia vauva-uutisia!!:) Hyviä vointeja masukkaille ja vauvautuneille:)

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä siis hilehile.

me olemme jakautuneet kahdeksi :)

poika syntyi täsmällisesti laskettuna päivänä 11.6 klo18.19

pojalla pituutta 52cm ja painoa 4090g (vaikka kokoarviona oli paljon paljon pienempi vauva).onneksi en tiennyt kuinka iso möhkäle sieltä oli tulossa..ü ja vauvan päänympärys oli muuten 35,5cm

synnytys meni niin hyvin ja "täydellisesti".aivan turhaan olin pelännyt ja käynyt pelkopolilla yms...luonto hoitaa synnytyksessä niin paljon.ja kaikki sujuu aivan kuin automaattisesti.

kerron tässä vähän synnytyskertomustani:

heräsin yöunilta siis 11.30 ja menin vessaan.limatulppa alkoi irtoamaan ja veristä vuotoa alkoi tulla.soitin varalta sairaalaan että tarviiko vuodosta huolestua mutta sanoivat ettei tarvitse.olin kotona ja mies töissä.sain kamalan innostuksen alkaa siivoamaan ja niinpä siivosin koko kämpän perusteellisesti.supistuksia alkoi tulla 12.00 eteenpäin.en jaksanut kellottaa niitä mutta kipeitä ne olivat..välillä lämmitin kaurapussia ja taas imuri heilumaan :)

soittelin miehelle vähän väliä ja kerroin tuntemuksia.huvittavaa sinänsä että juuri sinä päivänä miehen työmaa oli kaukana (yli tunnin ajomatkan päässä kotoa) joten sen takia mietittiin kannattaisko miehen lähteä jo tulemaan...

no päädyttiin että ei kannata.supistuksia tuli paljon ja usein, mutta enpäs niitä edelleenkään kellottanut.olo alkoi olla jo aika kipeä, menin suihkuun ja istuin siellä puoli tuntia.se auttoi paljon.jossakin välissä heitin ruoan uuniin ja tein vielä jälkiruoaksi mustikkarahkaa :) jatkoin siivoushommia aina supistusten välissä ja välillä aina rojahdin sängylle voivottelemaan kun kipeä supistus tuli.otin toisen pitkän suihkun mutta tuntui ettei siitä enää nii paljon apua ollutkaan.menin sängylle pelkät pikkarit jalassa makoilemaan.ja jopas jotakin: lapsivedet tulivat ja tulvivat.sitä tuli valehtelematta 5 litraa :) ainakin siltä se tuntui.sitä vaan tuli ja tuli eikä sitä todellakaan pystynyt estämään...huvittuneena aloin siivota sotkujani ja tajusin että sanoin ääneen "auttakaa" :)

sen jälkeen olostani tuli TODELLA kipeä.supistuksia tuli jatkuvasti enkä pystynyt keskittymään enää mihinkään.soitin miehelle että nyt pitäisi jo mennä ja onneksi mies oli jo hyvästi kodin lähellä.soitin ihan kohta perään etten pysty enää odottaan, mietittiin pitäiskö soittaa ambulanssi vai...no - hyvä kaverimme asuu naapurissa joka riensi apuun :) otti auton ja lähti kiidätttämään minua sairaalaan.lähtöhässäkässä muistin sammuttaa uunin ja ottaa epäkypsän ruoan uunista :) sairaalakassi kainaloon (joka onneksi oli täysin pakattuna) ja menoksi.mies tuli suoraan sairaalaan ja oli minuutti ennen minua siellä jo valmiiksi odottamassa.

ilmottauduttiin ja minut laitettiin supistuskäyrälle..siinä pystyin olemaan minuutin jolloin piti huutaa hoitajaa apuun, olin niin kipeä että halusin helpotusta.hoitaja kokeili kohdunsuun tilanteen ja totesi että "herranjestas, lapsen pää on ihan tässä ja olet täysin auki".niinpä mies huudettiin käytävältä mukaan ja minut kuljetettiin sängyllä synnytyssaliin.hississä tuli ensimmäinen ponnistamisen tarve, mutta hoitaja toppuutteli ettei hissiin saisi synnyttää.siirryin synnytyspöydälle ja samantien sain aloittaa urakan.muutama ponnistus ja lapsi syntyi.välilihaa leikattiin hieman, muuten olisin revennyt.

olipa muuten mahtava tunne se, kun ponnistin viimeisen kerran ja sattui niin paljon mutta samassa kun poika syntyi kaikki kivut hävisivät!!en olisi uskonut että siinä voisi oikeesti tulla niin kivuton olotila.melkein lenkille olisin voinut lähteä.

sain nyytin rinnalle ja oltiin onnellisia

22/53 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Myy ja Hilehile!!!! Aikas kadehdittavalta kuulosti tuo sun synnytyskertomus Hilehile:) Hymyilytti ihan lukiessa mustikkarahkoista sun muista:)Mietin tossa että ei ole tainnu kenelläkään olla mitään oikeen kauheeta synnytystä ja nyt (tosi rationaalista) sit mietin että mulle osuu tietenkin pitkä ja vaikea synnytys...tosi fiksua:) No, täytyy vaan ottaamitä vastaan tulee...

Tänään aamulla käväisin neuvolassa. Kaikki ok. Verenpaine 125/74. sf-mitta 32. Paino oli nyt vaihteeks pudonnu 0,7kg (viime viikolla oli tullu yli kilo, hassusti vaihtelee, kun en mitään turvotustakaan oikein oo havainnu). Uuden ajan sain maanantaille. Ja sit viikon päästä maanantaina jos mitään ei oo tapahtunu niin sit äitiyspolille. Tosi lohduttavaa...

Nyt ajattelin laittaa tuon 19kiloisen nelivuotiaan rattaisiin ja lähtee pienelle lenkille, jos vaikka saisin supistuksia aikaan:)

Hippiainen rv40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/53 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYYTTIÄÄN VIELÄ ODOTTAVAT

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Carme/LA 6.6.09/PHKS

juille /LA 8.6.09/NKL

jara69/LA 9.6.09/SKS

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KOS

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAS

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Fimpula/LA 13.6./ ??

cassis/LA 13.6.09/KOS

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

Candy78/LA 14.6.09/OAS tai OYS->Suunniteltu sektio 9.6.09

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYS??

pipatti/LA16.6.09//khks

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEKS (?)

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/SATKS

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Mojo/LA 18.6./

Rainy/LA 19.6.09/ KOS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KOS?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KOS

Sirunen/LA 22.6.09/ NKL

emppu/LA 22.6.09/K-PKS

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KOS

BabyBumb/LA 29.6.09/KOS

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

sasa79/LA 30.6/OYS

NYYTTINSÄ LUNASTANEET KESÄKEIJUT

m_maitoparta 21.5. klo.03.03 rv37+4 POIKA 3410g/51cm

Pluu 23.5. klo.10.12 rv POIKA 2455g/48cm/pipo33,5cm

AnumaamunA 24.5. klo.20.07 rv38+1TYTTÖ 3250g/48,5cm/pipo 35,5cm

tr02 25.5. klo.16.53 rv38+6POIKA 3680g/49,5cm

fanny81 26.5. klo.02.30 rv38+0TYTTÖ 4190g/54cm

Fayfiorina 26.5. klo.16.10 rv38+1POIKA 3068g/48cm/pipo35cm

emmariina 27.5. klo. rv 37+6TYTTÖ 3590g/49cm

tari 30.5. klo.07.39 rv39+0POIKA 3720g/49cm/pipo37cm

tonttis 1.6. klo. rv40+0 TYTTÖ 4470g/54cm

minnaht09 5.6. klo.08.09 rv40+1POIKA 4150g/52cm

minä80 5.6. klo.13.30 rv38+5POIKA 3310g/50cm

Heinäminkki 10.6. klo.04.07 rv40+2POIKA 4000g/ /pipo37cm

hilehile 11.6. klo.18.19 rv40+0POIKA 4090g/52cm/pipo35,5cm

myy09 12.6. klo. rv POIKA 3160g/49cm/pipo35cm

Vierailija
24/53 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea myy ja hilehile!

Olit kyllä hilehile todella rohkea kun olit kotona noinkin pitkään. Toki itsellänikin oli vain sellainen tunne et viel ei tarvii lähteä vaikka siskonikin vieressä jo hoputteli kun supistuksia tuli.

Anneh minullekin terkka sanoi ettei lapsi synny vielä vähään aikaan kun ei ollut laskeutunut. antoi mulle mukaan kotiin neljä pissa purkkia (minä kun en koskaan pystynyt pidättämään neuvolaan asti vaan oli pakko kotona ottaa näyte). Hän oli tosiaan sitä mieltä että yliaikaiseksi menee. Mutta viisi päivää neuvolasta poika jo syntyi. Toki ihailen tuota sinun asennettasi että "heinäkuussa lapsi vasta syntyy" kun tosiaan kaikki on mahdollista.

Halusin vähän muuten tiedustella oletteko muut hysteerisiä tuon sikainfluenssan suhteen. Mulla on desinfiointipurkkeja joka kulmalla kun jotenkin olen nyt yli suojelevainen vauvaa kohtaan. Huomaan että olen nyt vanhempi synnyttäjä kun esikoisella kun silloin vain ajattelin että vastustuskykyä vaan tulee lisää kun ei hössää pöpöjen suhteen. Toki vahva ja erittäin vähän kipeenä on meidän esikoinen ollutkin liekö tässä syy.

Tässä pikaiseen kommentteja.

mukavaa juhannusta kaikille jos en enää ennen sitä tänne tule käymään.

t. tr02 ja poitsu 3vk +2pv

Vierailija
25/53 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA MYY JA HILEHILE!!!!

hilehileeltä piti kysymäni, et paljonko sulla merkittiin synnytyksen kestoksi? Vaikutti aikas nopsalta tuo sun avautumisvaihe... ?

Omassa olossa ei muutoksia, närästää vaan ja välillä tuntuu, ettei mahaan sovi lasillista vettäkään, kun on niin täynnä vauvaa... Mut ihana kun sai viimein ne vauvan vaatteet ja saa hypistellä niitä, muistella poikien odotusaikoja ym...

Mukavaa jatkoa itse kullekin!

Käykäähän laittamassa elonmerkit kotona vielä odottelevat!!!

Nyt alan viettämään lasten kanssa äiti-iltaa (äiti-päivän päättyessä), kun mies on AC/DC:n keikalla...

Luuk@ ja Oiva 38+5

Vierailija
26/53 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis päässyt enään vanhalla kirjautuun,kun mulle ei oo tullut uutta salasanaa s.postiin ja ei tuu vaikka kuinka oon yrittänyt laittaa "unohtuiko salasana"

No tänään oli taas jälleen kerran neuvola.

Rv. 38+1

Paino: +467

RR:116/71

Pissa:---

Sf: 32,5cm (sama ku viikko sitte)

Lapsivesi: N

Tarjonta:RT

Sydänäänet:+++

Liikkeet:+++

Tarkisti myös kohdunsuun tilanteen. Kahdelle sormelle auki ja kanavaa jäljellä n.2cm.

Tänä aamuna supisteli 5.30-7.30 sitte nukahdin,että kyllä ne supistukset on jotain saanut aikaseksi. :) Kävin minä suolen tyhjennykselläkin aamulla. Toivotaan,että Juhannuksena oltas sairaalassa.

Sanoin kyllä terkkarille,että kuukauden päästä sitte niin meinas täti,että ei niin pitkälle mene. :) Pitää vaan ite aatella niin. Ei sitte pety,kun meneekin sen 2vk. yli.

Niin entiiä sitte onko palsta sen takia hiljentynyt,kun kaikille ei oo tullut uutta salasanaa sähköpostiin.

Vierailija
27/53 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jonkin aikaa poissa täältä pikku sairaalareissun takia...

Mietin jo varmaan viikon verran, onko mun alavatsakivut normaaleja. Ja kun maanantaina nousi korkea kuume niin totesin että ehkä ei... Seuraavana aamuna päivystykseen ja saman tien päivystysleikkaukseen. Kohtuun oli sittenkin jäänyt vielä istukan palasia, mikä oli saanut aikaan mojovan kohtutulehduksen:( Onneksi kivun syy selvisi.

Kaavinta meni käsittääkseni ok, mutta olin sen jälkeen niin poikki että jäin sairaalaan yöksi. Vauva oli isänsä kanssa koko pitkän illan ja yön, ja hyvin oli mennyt. Viisi tuntia oli nukkunut jopa yhteen mittaan:) Ja iskän työpäivän ajan vauveli oli mummon kanssa ja ei ollut kuollut ikävään silloinkaan. Onneksi oli äidinmaitoa pakastimessa ihan hyvät varastot.

Vauva on nyt nukkunut putkeen taas varmaan neljä tuntia. Ottanut näköjään tavan, että valvoo aamupäivän ja ottaa ihan kunnon unet iltapäivällä. Toivottavasti vielä yölläkin jaksaa nukkua:)

Itse olen vielä vähän kuumeinen, mutta kaksi antibioottikuuria on päällä, eli jospa se tästä!

Onnea uusille vauvoille ja tsemppiä vielä sitä odottaville!

Vierailija
28/53 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta tosiaan, aika helpoilta ovat tuntuneet täällä suuren osan synnytykset. ja kuten joku jo sanoikin niin samalla tavalla oon aatellu perus pessimistinä että se osuu sitten omalle kohalle se painajaissynnytys joka kestää ikuisuuden ja jossa on kaikki apuvälineet käytössä :D *koputtaa puuta*

Tänään oli taas neuvola. Tokasi se täti nyt että vihdoinkin sullekin on tullut jotain fyysisiä merkkejä raskauden etenemisestä mahan lisäksi :D kun on ollut niin "oireetonta" tämä koko aika. Nyt on eilisestä asti tuntunut kävellessä joka askeleella paine nivusissa ja välillä häntäluussakin, varsinkin lapsen oikein liikkuessa. Ei ole kuulemma laskeutunut sen enempää, ja veikkasi ettei mulla laskeudukaan kuten jo lääkärikin totesi, mutta on painunut taaksepäin eli häntäluuhun päin. Eli hyvin lähtöasemissaan on. Kohdunsuuta oli 2cm jäljellä, avautunut ei ollut sillon muutama viikko sit ja nyt ei enää lääkärikäyntejä olekaan. Tavallaan nyt olis varsinkin kiva tietää tilanne, sen takia hassua että vika lääkäri oli viikolla 36.

Nyt tuo neuvolatäti meni vielä sanomaan että nyt voi hyvinkin tapahtua jotain viikonloppuna! ja eihän se sitä voi tietää mahaa painelemalla, mutta tottakai tässä on nyt niin jännitystä ilmassa ettei mitään rajaa :D en ole aikasemmin tässä osannut edes jännittää, mutta nyt se kyllä on takaraivossa. Ja vaikka kuinka kävis niin ihan varmaa on se, että parin viikon sisään meistä on tullut vanhemmat :D hui...

En nyt osaa oikein kommentoida tässä sen kummempia kun on jotenkin niin ihmeissään, toivottavasti ei nyt joudu sitten ikuisuutta tätä raastavaa odotusta venyttää. Paha pettymys tulee jos laskettu aikakin tulee ja menee :D

Muillekin jaksamista odotukseen!

Sirunen 39+2

Vierailija
29/53 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos onnitteluista :)

joku kyseli mun synnytyksen kestoa.

kokonaisuudessaan se merkittiin 6h30min ja siis kolmeen osaan jaettuna; I vaihe 6h3min, II vaihe 16min, III vaihe 11min.

eli siis I vaiheena avautuminen, II vaiheena ponnistusvaihe ja III vaiheena jälkeiset.

Vierailija
30/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpa vihdoin rekisteröidyttyä, nimi kyllä vaihtui emppuliksi...

Onpa mukavaa lukea vauva-uutisia,kesän lapsia tupsahtelee pikkuhiljaa maailmaan:)

Supistelujen kanssa olen valvonu su-illasta asti lähes kaikki yöt ja olo alkaa oleen aika "kypsä". Mutta mitään ei ole silti vielä tapahtunu.

Nyt odotellaan aamun polikäyntiä.Sain kontrolliajan täksi aamuksi kun vauvaa edellisellä kerralla jo veikattiin aika isoksi... Nyt sitten jännittää käynnistetäänkö ennen juhannusta vai juhannuksen jälkeen, virallinen la on ma. Koko viikon olen toivonu että tänään päästäis jo tositoimiin mutta viimehetken paniikki alkaa iskeä, ehtisihän sitä sitten maanantainakin... On nämä mahtavia aikoja!

Tsemiä kaikille muillekin odottajille ja leppoisaa juhannusta!

Vierailija
31/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Paljon onnea vauvan saaneille ja tsemppiä odottajille!

Mitenkään ei ole saanut itsestään irti, että kirjoittelis, kun mitään kerrottavaakaan ei ole tullut. Viikkoja nyt 39+6, eikä merkkiäkään synnytyksen lähestymisestä. Aiemmat lapset on syntyneet viikoilla 38+3 ja 39+5. Vähän huolettaa että jos synnytys kuitenkin käynnistyisi juhannuksen aikana, niin mistä saada isommille (5 ja 4) hoitaja kun kaikki ovat mökeillä ja tuskin ajokunnossa.

t. Kanervankukka

32/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta palsta pysyy aktiivisena, niin kirjottelenpahan vähän kommentteja...heh:)

Ensinnäkin paljon onnea hilehileelle ja kiitos synnytyskertomuksesta...sulla oli aika nopia synnytys sitten ja ilmeisen positiivinen kokemus?!

Hippiäiselle paljon supistustuulia, jotta vauva alkaisi syntymään siellä:))

tr02: Mäkin oon hamstrannut kotiin noita pissapurkkeja, kun tuntuu vaan välillä niin vaikealta saada aikaseksi ees sitä pientä lirua siellä neuvolassa...! Mäkin kovasti toivoisin, että terkka ois vaikka tällä erää väärässä ja voitais saada pieni juhannuskäärö!!:) Mutta yritän pitää pääni kylmänä, ettei tuu ihan karmeen tuskasta sitten jos/kun menee yli!!(vaikka on se varmaan tuskasta joka tapauksessa!!)

Niin ja tosta sikainfluessasta, niin mä en oo kyllä sitä juuri edes ajatellut...desinfiointiainetta ajattelin kyllä käydä apteekista ostamassa ennen kun vauva syntyy...(nyt on vaan sellanen matkapakkaus laukussa mukana kun aina ei pääs käsiä pesemään)

Luuk@: Samoissa melkein mennään...vielä ois hetki odottelua edessä...Onko sulla yhtään levoton tai malttamaton olo jo?!

sasa79: Toivotaan joo ettei mene yli hirveesti..mekin mennään melkein samoilla viikoilla...Onkos siellä levottomuutta jo ilmoilla?!

AnumaamunA: Voih, sulla on ollut vähän kurjat päivät tossa sitten! Toivottavasti lääkkeet nyt purevat sitten kunnolla ja alkaa kunnolla paraneminen!! Tsemppiä ja jaksamista! Parane pian!!

sirunen: Niin kai sitä vähän miettii et itelleen sit sattuu joku ihan hirmu synnytys...mulla suvussa just yx kaamee synnytys takana, niin toivon, että mä selviisin vähä vähemmällä!!Toivotaan et sulla myös alkais pian tapahtumaan jotain ton synnytyksen suhteen!!:)

emppuli: Mitenkäs polilla meni?!?

Tervehdys kanervankukka pitkästä aikaa! Sulla onkin LA jo huomenna...jänskää!!

Täällä joku ihmeellinen olo menoillaan...vähän niinkun supistelee ja on sellanen höntti olo. Väsyttää, eikä saa oikein mitään aikaseksi...hmmmm...vauvakin on ollut ihmeen rauhallinen tänään...nooh...jotain ihmettä...jospa tää olo tästä paranis..!!:) Ahistaa vaan kun pitäs alkaa kauppalistaa tekee ja kauppaan mennä ennen kun mies lähtee pelaa...huh, yhtään ei huvita!!!!

No joo...tyhjänpäiväsiä kommentteja ja valitusta...Mutta siitäkin huolimatta...

Aurinkoista päivän jatkoa!!!

Anneh ja pieni 38+4

Vierailija
33/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Joo aika samoihin aikoihin meillä on la. Vauva on täälläkin ollut nyt muutaman päivän rauhallinen ja eilen aamulla supisteli sekä illalla jo aika kipeesti. Mua vain väsytti niin kauheen paljon,että sanoin miehelle: "Mää haluan ruveta nukkumaan,kun mua väsyttää". Mies yritti,että valvottas nyt niin pääsis synnyttään,mutta ruvettiin nukkumaan kumminki. Lupasin herättää miehen,jos jotain tapahtuu,mutta hyvin nukutti yö. Aamulla kymmenen aikaan nousin ylös.

On tää niin ruhtinaallista,kun lapset ei oo kotona. Saa nukkua niin pitkään,kun haluaa ja tehä mitä haluaa. :) Tänään on vähän jotain paineen tunnetta tuntunut tuolla pepun puolella,mutta ei kunnolla supistele. Toivossa on vielä,että Juhannuksena pääsis tositoimiin. :) Vaikka toisaalta tulee jo semmonen epätoivonen olo,kun viikko lähenee loppua. Lapset tulee maanantaina kotiin.

Vierailija
34/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helou!

Edelleen yhtenä kappaleena,vaikka yö olikin uneton ja aika kivuliaskin,selkää poltteli todella lujaa ja kaveri hakkasi nivusiin niin että piisas. Nyt se onkin ollut aika rauhallinen,mitä nyt aina välillä punkee peppuaan :)

Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin. terkkari oli satavarma etten tulisi enää visiitille ja taas oli varma etten tule ens viikollakaan.. sanoin ettei kannata vetoa lyödä :)

Pikkusen on turhautuneisuutta ilmassa,kun ei jaksa mitään tehdä ja niin haluis nyytin nähdä mutta koitan malttaa mieleni koska on sellanen olo että tää raskaus kerkee näkee viikon 42.. mutta eipä ne sinne jää,tulee kun tulee.

Hyvät juhannukset kaikille!

-Pipatti (rv40+2)

Vierailija
35/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maanantaina poika sitten syntyi, eli 15.06.2009 klo 21.40. 3480g, 49 cm ja pipo 35cm. Voin vain näin esikoisen saaneena sanoa, että kylläpä kannattaa tämä homma! :D Ihanaa! Olen niin rakastunut tuohon pieneen mieheen. Isukkikin on niin hyvin mukana ja aivan ihana, elämä hymyilee! :)

Tässä sitten pientä synnytyskertomusta. Eli maanantaina kello 8 menimme miehen kanssa Hämeenlinnan keskussairaalaan käynnistykseen. Saatiin synnäriltä sellainen viihtyisä huone jossa keinuin tuolissa ja sain tipalla supistukset aloittavaa lääkettä. Ne alkoikin lähes parin minuutin päästä. 6h on kuulemma maksimi mitä sitä annetaan kerralla, ja 5h jälkeen yksikään supistus ei ollut kivulias, alkoi jo toivo hiipumaan.. :/ Sitten tuli vedet ja instanttina alkoi ihan jumalattomat kivut! Sain kankkuun oxynormia ja jo tunnin parin päästä sain epiduraalin. Kätilön mukaan hieman myöhään kun olin jo niin kipeä. Se auttoikin sitten hyvin ja olin jo hetken päästä 5cm auki. Kaksi tuntia siitä olin täysin auki, mutta puolitoista tuntia meni, että alkoi ponnistuttamaan. Ponnistusvaihe sitten kestikin kokonaiset 50 minuuttia! :x Viimeisellä kahdella ponnistuksella poika jäi pää puoliksi ulos ja kipeää teki! Sitten vimmalla ponnistinkin pojan melkein lattialle asti ja kätilötkin sai kaikki lapsivedet ja kamat päällensä! Ajattelin sitten, että "perskeles, nyt tulet sieltä!" :D Siinä sitten saatiin syödä pikkuleivät ja juoda kahvit ja kuohuviinit (tai jotain limusiideriä se oli oikeesti mut hienoista laseista.. :D), kun kätilö toi ne sinne synnytyssaliin kun olin jo jalkeilla. Ihana kokemus siis kaikenkaikkiaan! :)

Nyt on syöminen vauvalla alkanut sujumaan kun maito nousee oikein vauhdilla ja rintoihin sattuu ihan sikana. Toinen syö puoli tuntia ja nukkuu sitten lähes kuusi.. :D Tuti oli pakko antaa toisena yönä, kun huomattiin, että pojan imuvietti on niin kova, että rääkyi ekat yöt melko suoraa huutoa pari tuntia eikä mikään auttanut. Mutta hyvä näin, nyt en luopuis tutista millään vaikka maksettais.. :D

Kiitokset kaikille tsempeistä, ne kyllä tuli tarpeeseen siellä ponnistaessa! :D Tsemppiä vielä kaikille masujen kanssa painaville, pian teilläkin on nyytit sylissä! :)

-Meevi ja Juniori 3pv-

36/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYYTTIÄÄN VIELÄ ODOTTAVAT

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Carme/LA 6.6.09/PHKS

juille /LA 8.6.09/NKL

jara69/LA 9.6.09/SKS

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KOS

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAS

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Fimpula/LA 13.6./ ??

cassis/LA 13.6.09/KOS

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

Candy78/LA 14.6.09/OAS tai OYS->Suunniteltu sektio 9.6.09

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYS??

pipatti/LA16.6.09//khks

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEKS (?)

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/SATKS

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Mojo/LA 18.6./

Rainy/LA 19.6.09/ KOS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KOS?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KOS

Sirunen/LA 22.6.09/ NKL

emppu/LA 22.6.09/K-PKS

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KOS

BabyBumb/LA 29.6.09/KOS

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

sasa79/LA 30.6/OYS

NYYTTINSÄ LUNASTANEET KESÄKEIJUT

m_maitoparta 21.5. klo.03.03 rv37+4 POIKA 3410g/51cm

Pluu 23.5. klo.10.12 rv POIKA 2455g/48cm/pipo33,5cm

AnumaamunA 24.5. klo.20.07 rv38+1TYTTÖ 3250g/48,5cm/pipo 35,5cm

tr02 25.5. klo.16.53 rv38+6POIKA 3680g/49,5cm

fanny81 26.5. klo.02.30 rv38+0TYTTÖ 4190g/54cm

Fayfiorina 26.5. klo.16.10 rv38+1POIKA 3068g/48cm/pipo35cm

emmariina 27.5. klo. rv 37+6TYTTÖ 3590g/49cm

tari 30.5. klo.07.39 rv39+0POIKA 3720g/49cm/pipo37cm

tonttis 1.6. klo. rv40+0 TYTTÖ 4470g/54cm

minnaht09 5.6. klo.08.09 rv40+1POIKA 4150g/52cm

minä80 5.6. klo.13.30 rv38+5POIKA 3310g/50cm

Heinäminkki 10.6. klo.04.07 rv40+2POIKA 4000g/ /pipo37cm

hilehile 11.6. klo.18.19 rv40+0POIKA 4090g/52cm/pipo35,5cm

myy09 12.6. klo. rv POIKA 3160g/49cm/pipo35cm

Meevi 15.6. klo.21.40 rv42+1POIKA 3480g/49cm/pipo35cm

37/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti Meeville pikku-juniorista:) Varmaan mahtava tunne!! Laitoin sun rv:t, ja ne kai meni oikein?!

Täällä outo olo jatkuu...mitään en oo tänään saanut aikaseksi...ihan pienen kävelylenkin tein tossa kun tuntu et raitista ilmaa pitää saada...masu oli pinkeenä kokoajan ja selkäsärky tuntuu taas yltyvän...nooh, kyl tää tästä...nyt taidan mennä ottaa jotain syömistä ja telkun ääreen!!

Jaksuja kaikille!!

Anneh ja pieni 38+4

Vierailija
38/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meillä oliki eri lääkäri ku viimes ja kaikki meni uusiksi. Alko ihmetteleen kun vauva on yhä todella korkealla (pää heiluu kovasti) ja halus sitten vielä magneettikuvan lantiosta. Mitat oli kai ihan ok, mutta lopputuloksena sitten päätyi toisen lääkärin kanssa siihen että saan vielä viikon odotella normaalia alatiesynnytystä,sitten leikataan. Eli käynnistys on sitten poissa luvusta... Siis viimeistään ens pe meillä on nyytti livenä sylissä!

Olo on kyllä ihan puusta pudonnu. Olin jotenkin jo henkisesti valmistautunu siihen käynnistykseen. Supistellu pitkin päivää mutta ei mitään ihmeellistä. Armottomasti vaan väsyttää...

Ihanaa lukea muitten kuulumisia, niistä saa kyllä valtavasti tsemppiä tähän omaankin jaksamiseen!

Ja vielä onnea vauvaantuneille!!! emppuli rv39+3

Vierailija
39/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pikkuinen vaan nukkuu, niin tulin taas palstailemaan..:D

Anneh: Kyllä meni oikein viikot! :) Ja kiitos vaan onnitteluista!

Tuo imettäminen kyllä nälättää kovasti! Huh. Ja janottaa kans... Niin, ja väsyttää. Huoh..pitääkin ottaa torkut muksun kaa, nyt ku se nukkuu.. :P

-Meevi ja Juniori 3pv-

Vierailija
40/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Meeville! Itse muistan vielä elävästi tuon synnytyksen jälkeisen onnenhuuman :) Nähtäväksi jää tuleeko sama toistamiseen, toivottavasti koska mikä onkaan ihanampaa kuin tuo tunne!

Mulla meni viime yö kans harakoille niin kuin aika usealla näyttää menneen.. selkää poltteli ja kaveri mylläsi taukoamatta. Tänään on sit koko päivän supistellu, ei mitään kauheen kipeitä mut tuntuvia kuitenkin.

Neuvolassa kaikki oli ok. Painoa oli tullu viikossa kilo lisää :( mut nyt mulle on alkanu turvotusta kertymään. Hemoglobiini oli noussu 98:sta 120 mikä on tosi hyvä juttu! Verenpaine oli 62/108. Täti meinas että tuskin tiistaina nähdään, johon seuraavan ajan antoi. Nähtäväksi jää.

Me ollaan nyt jouduttu hälyyttään kavereita "yöpäivystäjiksi" synnytyksen varalle kun kävi ilmi että esikoisen päiväkoti onkin kiinni kaikki juhannnuksen yöt. Onneksi kaikki kaverit ei oo lähdössä kaupungista niin että hoitaja löytyy kyllä jos lähtö tulee.

Mukavaa juhannusta äidit ja keijuset (niin mahassa olevat kuin päivänvalon jo nähneet)

-Rainy, rv 39+6-