Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kammottavan huono äiti :(

Vierailija
14.06.2009 |

Tästä on nyt jo viikko aikaa, mutta en saa mielenrauhaa. Pakko jakaa jonkun kanssa...

Olen yh, kahden suloisen mutta vilkkaan pikkutytön äiti. Kevät on ollut rankka, ja sitä edelsi rankka talvi. Jatkuva sairastelu vie voimat ja vetää jo valmiiksi lyhyen pinnan tiukalle.

Viikko sitten läimäytin toista pikkuistani. Olin koettanut koko päivän (kuumeessa) keksiä heille kivaa tekemistä, olimme ulkona jne., mutta tytöillä oli kaamea meno päällä silti. Illalla he riitelivät suihkussa ja kastelivat samalla minutkin. Pääsyntipukki joutui raivostumiseni kohteeksi, ja läpsäytin häntä pyllylle suihkussa mukana olleella lelulla.

Pyllyyn jäi hetkeksi punainen jälki, tyttö itki kauheasti ja lopulta itkin minäkin.

Juttelimme heti asian läpi. Sanoin, että en olisi ikinä saanut tehdä niin, pyysin anteeksi ja kerroin tietäväni, että olin erittäin tuhma ja huono äiti.

Punoitus katosi mutta tyttö oli loppuillan vaisu. Mietin, mitä tästä nyt mahtaa minulle tai lapsilleni seuratakaan? Tiedän lasteni isän antaneen heille luunappeja ja tukkapöllyjä äärimmäisissä tilanteissa (kun mikään muu ei enää tehoa), mutta pidän itse tätä tekoani paljon pahempana. En edes osaa sanoa, että miksi.

Tunnontuskat ovat valtavat. Helpottaiskohan, jos soittaisi itse lastensuojeluihmisille ja kertoisi tekonsa? Miten lasten kanssa asiaa voisi vielä käsitellä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse erehdyin väsyneenä tekemään saman eli läimäytin lastani. säihkädin hirveästi tekoani ja myös meillä sitten minä ja tyttöni itkettiin. ei sinun tarvitse tekoasi ilmoittaa lastensuojeluun tai sitten voit ottaa yhteyttä sinne oman väsymyksesi takia ja siinä samalla voit purkaa mieltäsi. älä läpsäytä enää toisten, vaikka olisitkin väsynyt.. minä otin opikseni ekasta kerrasta. voimia sinulle ja hyvää kesää! t. yh30v (tytöt 6v ja 4kk)

Vierailija
2/5 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ihme että joskus pinna palaa, kunhan nyt ei tuollainen ala useammin toistumaan. Lapsi ei varmasti saanut mitään traumoja! Jos lapset eivät usko puhetta niin tilanne on hankala, toimit impulsiivisesti mutta sinänsä ymmärrettävästi. Jos asia ahdistaa niin varaa aika perheneuvolaan, uskon että sinua ymmärretään. Olet tajunnut että tuli tehtyä väärin, se on hyvä. Jotkut väkivaltaisesti käyttäytyvät vanhemmat eivät huomaa teoissaan mitään väärää ja se on hyvin sairasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin hyvä asia, että tiedostat itse tehneesi väärin ja että olet kertonut lapsillesi tehneesi virheen jota ei saisi tehdä.

Onko sinulla läheisiä, jotka voisivat välillä auttaa sinua lastenhoidossa? Hae rohkeasti apua, jos tuntuu, ettet jaksa. Lapsilla on oikeus turvalliseen kotiin ja fyysiseen koskemattomuuteen. Neuvoisin tarvittaessa ottamaan yhteyttä neuvolaan jos haluat purkaa mieltäsi tai jos olet huolissasi siitä että pelkäät satuttavasti lapsiasi. Voimia sinulle!

Vierailija
4/5 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme jo perheneuvolan asiakkaita. Siellä käynnit aina ajoittuvat "hyvään kauteen", eli sellaiselle jaksolle jossa ei ole ollut sairasteluja eikä mitään muutakaan erityisen raskasta. Olen pyytänyt heitä juttelemaan lasteni kanssa ja selvittämään, olenko aiheuttanut lapsilleni jotakin ikävää tässä jo melko pitkään jatkuneessa väsymyksessä jne. Mutta toistaiseksi käynneillä on vaan jaariteltu niitä näitä. Lapsistani perheneuvolan tädit eivät ole lainkaan huolestuneita, mitä vähän ihmettelen, koska olen kertonut heikkohermoisuudestani ja kaiken tästä elämäntilanteesta. Ehken sitten vaikuta riittävän loppuun palaneelle?

Ei minulla rehellisyyden nimissä ole mikään loppuun palanut olo, kuitenkaan. Kausittaisesti olen hyvin väsynyt ja todellakin siis tavanomaista lyhytpinnaisempi. Mutta enimmän aikaa meillä menee hyvin. Teemme paljon juttuja yhdessä, juttelemme ja sylittelemme runsaasti päivittäin. Pyrin tekemään tytöilleni mahdollisimman hyvän elämän.

Silti...

ap

Vierailija
5/5 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asia on selvitetty, ei sitä tarvitse vatvoa. Pyydä apua jos tuntuu ettet pysty hillitsemään itseäsi lasten kanssa.

Itse olen aina ihan loppu kun mies on työmatkalla. Voin kuvitella että sulla on raskasta yksinhuoltajana.