Onko kaikilla raskausdiabeetikoilla ylipainoa ennen raskautta
vai voiko raskausdiabetes tulla myös normaalipainoiselle (siis lähtöpaino) odottajalle?
Kommentit (7)
Mielummin hoikka kuin ylipainoinen. Nyt kolmas raskaus ja jälleen sokeriarvoja tässä tarkkaillaan.
ennakkoluulo, mutta valitettavasti usein normaalipainoisella raskausdiabetes jää myös täydellisesti huomaamatta. Tavallisestihan sokeria seurataan virtsasta, mutta kun se ei aina erity...
Merkittävä asia olisi myös seurata painonnousua raskauden aikana, sillä mitä suurempi ja nopeampi nousu, sitä todennäköisemmin vauva syntyy isopainoisena.
Ei mitään siihen viittavaa koskaan ja terveet elämäntavat!
Olen labrahoitaja ja ihan työpaikalla näitä arvoja mittailtu työpaikkaetuna..
Ja paino on noussut raskauksissa 6 - 8 kiloa. Silti raskausdiabetes.
ja silti raskausdiabetes iski jälkimmäisessä raskaudessa. Olin myös todella hyväkuntoinen ja timmi, painoa nippa nappa 60 kg (pituus 165 cm) ja siitä huomattava osa lihasta :)
Raskauden / synnytyksen jälkeen olin taas pian omissa mitoissani, jopa alle (5 kk synnytyksestä painoin 56 kg).
Olen ollut normaalipainoinen paitsi raskaana ollessani ja aika pian raskauden jälkeen myös paino pudonnut ennalleen.
vaikka lähtöpainoni oli normaali molemmilla kerroilla (pituus 178, paino n. 67 kiloa.