kohdunsuu sormelle auki h 25+4
Onko normaalia, että uudelleen synnyttäjän kohdunsuu ( ulkosuu) auki jo viikolla 25 ? Supisteluja ollut paljon ja kipeitäkin, mutta niin on ollut muissakin raskauksissa.
Kommentit (11)
Toiset lääkärit ei edes kommentoi tätä aukinaisuutta, kun se kuuluu asiaan. Toiset taas sanoo sen ääneen.
Sisäsuun kuuluu olla kiinni, niin kaikki on hyvin.
Tyypillinen uudelleen synnyttäjän kohdunsuu joku lääkäri kerran kommentoi mulle.
Neuvolalääkäri? Mulla kävi niin että supisteluja oli paljon rv 24 ->. Neuvolalääkäri oli sitä mieltä että oli sormelle auki ja laittoi supistusten takia synnärille. Siellä lääkäri totesi että mitään ei ole tapahtunut ja kohdunsuu on täysin kiinni.
neuvolakortista vaan luin, että auki on sormelle
T.ap
Napakasti kahdelle auki. :)
Ihan normi raskaus. Oliskohan se tehnyt jotain jos olis pahakin asia? Hmmm...
osaa sanoa onko normaalia tai ei, mutta jos olisin sinä niin olisin nyt levossa huomiseen asti ja sitten menisin suoraan äitipolille gynekologin tarkastukseen. En viitsisi alkaa arvailemaan noilla viikoilla! Sinnehän saa mennä ilman neuvolalääkärin lähetettä!
oleellisempaa on ,onko kohdunkaula lähtenyt lyhenemään.Kohdunsuu,nimenomaan ulkosuu voi olle hyvinkin auki sormelle parille jo ajoissa(kun on jo ennen synnyttänyt)ja on ihan normaali tilanne!!
Jos lääkäri ei pitänyt huolestuttavana,en olisi huolissani!
neljännessä raskaudessa oli kohdunkaula rv12 asti 1cm tunnustellen, ultralla siinä oli pituutta silti 4cm. Mutta aiemmin oli ollut 2-3c, tuossa vaiheessa. Anatomia oli muuttunut
mitata ultralla.Sormituntumalla ei selviä!
Jos lääkäri ei huolestunut, niin ei varmaan ole syytä huoleen.
Itselläni on ollut auki sentin-pari kaikissa raskauksissa kuukausien ajan. Supistuksia on ollut paljon, tosi kipeitäkin. Kaikki lapset ovat syntyneet yliaikaisina.
Mulla oli sama tilanne neäjättä ja viidettä odottaessa. Ekan kerran 4 odottaessa luin myös itse neuvolakortista rv. 24+3 että kohdunsuu sormelle auki. Ei kukaan siitä mitään maininnut joten tietysti hädissäni soitin ä-polille. Siellä sanoivat että olisi normaalia uudelleen synnyttäjille. sama toistui viidennessä raskaudessa, kortissa oli merkintä, muttei kukaan mitään sanonut. Oletin siis asian olevan ihan normaalia, ja oletin myös että jokaisella uudelleensynnyttäjällä näin olis. Mutta noista suppareista en osaa kyllä sanoa, voi olla eri juttu aj muuttaa asiaa, mulla ei ollu mitää ennenaikasia suppareita.
itselläni oli sama tilanne ja jouduin vuodelepoon. Se kannatti, vauva syntyi normaaleilla viikoilla. Eikö lääkäri huolestunut tuosta? Ehdottomasti nyt vain lepoa!!