Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkälaiset vaatteet laitatte yleensä lentokoneeseen

Vierailija
14.06.2009 |

itsellenne ja lapsellenne päälle?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti. Housut ja t-paita ja joku pitkähihainen.

Vierailija
2/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saa kivasti asulleen ilmettä ja toimii esim. hartiolla lämmikkeenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on kiva istuskella (varsinkin jos lento on pitkä). Vyöhön kiinnitän erityistä huomiota, eli en laita vyötä jossa on paljon metallia, jotta sitä ei tarvitse riisua metallinpaljastimella. Aika viileä on usein koneissa ollut, eli joku neule on ollut hyvä (mä tosin olen vilukissa).

Vierailija
4/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lentokoneeseen pitäisi laittaa jotain hienompaa? En mä bussi- tai junamatkoillekaan pukeudu juhlavaatteisiin.

Vierailija
5/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tavallisessa elämässä harvemmin käytän farkkuja. Missään tapauksessa ei kannta lentää missään pellavassa tms. joka rypistyy.

Vierailija
6/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi kyllä mieleenkään. Helpot vaatteet ja päälle joku lämmike joka helppo riisua - villatakki, huppari tms.

Vierailija
7/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeitä vaatteita joissa on mukava istua monta tuntia. Lisäksi esim. ylimääräistä villashaalia tms. siltä varalta että siellä on jossain vaiheessa kylmä.

Vierailija
8/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään rypisty pahasti ja samoin jotain vähän lämpimämpää. Lentokoneissa on usein aika tehokas ilmastointi ja mä olen ihan vilukissa ja jäätyisin penkkiini kiinni jossain topissa.

Mutta siis esim joustavat siistimmät farkut / muut housut ja piata / toppi + neule (jos kohdemassa kuuma, niin neule on nopea vähentää sitten pois)

Vierailija
9/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lentokoneeseen pitäisi laittaa jotain hienompaa? En mä bussi- tai junamatkoillekaan pukeudu juhlavaatteisiin.

eikä pitkällä lennolla ole TODELLAKAAN mukava istua hienoissa, hankalissa vaatteissa...

Vierailija
10/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei kannata laittaa mitään "hienoja" vaatteita. Mukavat vaatteet ja kerrospukeutuminen. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota esim oman paidan väriin ja materiaaliin, jos mukana vauva- ja taaperoikäisiä puklusuita, räkäneniä ja tahmatassuja. Esim musta paita arasta materiaalista voi olla aika kamalan näköinen pitkän lennon jälkeen kun on pyöritellyt lapsia sylissään tuntikausia... Itse suosin varapaitaa käsimatkatavaroissa. Ja kannattaa tosiaan välttää isoja metallivöitä, nappeja, solkia ym., mikä voi piippailla turvatarkastuksissa.

Ja lapsille myös mukavat vaatteet + iästä riippuen varavaatteet mukaan.

Vierailija
11/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamme usein halpalentoyhtiöillä pelkän käsimatkatavaran kanssa. Jalassa on silloin aina lenkkarit (kesällä) ja päällä farkut tai samettihousut, t-paita, paksu neule ja takki eli kaikki paksuimmat ja painavimmat vaatteet.

Vierailija
12/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sekä työn takia ja sitten vapaa-ajalla piiiitkiä lentoja. En ikinä laita koneeseen "hienompaa", vaan mahdollisimman käytännöllistä, helppoa ja mukavaa:

- vältän vaaleita materiaaleja, samoin keinokuituja (kaikki koneet ei ole niin siistejä, vessat varsinkaan)

- lämpöisiä, pehmeitä, mieluiten mahd.vähän rypistyviä: villakankaisia (tai -sekoite) housuja ja neuleita - kesällä tietysti mukava a-linjainen polvipituinen hame ja neule. Ei isoja koruja tai vyön solkia.

- ohut villaponco on ylivoimainen: voi käyttää myös vilttinä, eikä ole kesälläkään tarpeeton. (Itsellä näitä on kaksi, ohuempi ja paksumpi - en lennä koskaan ilman jompaa kumpaa)

- käsimatkatavaroihin ehdottomasti yhden päivän varavaatteet ja hammasharjat yms. Laukut kun hukkuu, niin siinä sitä ollaan. Tämä ei ole mitenkään harvinaista, varsinkaan Lontooseen mentäessä.

Vierailija
13/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentosukat eli polvimittaiset tukisukat. Tämän vuoksi pidän mieluiten pitkiä housuja vaikka kohteessa olisikin helle. Sellaiset housut joissa lahkeet voi kääriä tai ottaa vetskarilla irti ovat käteviä. Kerropukeutumisella on helpompaa lisätä ja vähentää vaatetusta.

Vierailija
14/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ihan nätit/tyylikkäät vaatteet, mutta sellaiset jotka ovat rennot ja joustavat päällä. Esim. mekon (sellaista rypistymätöntä, joustavaa materiaalia, en tiedä miksi sitä kutsutaan...) tai suorat housut, t-paita ja joku huivi. Korkkareista en luovu lentomatkoillakaan;)

Lapsen vaatetus riippuu iästä, helppoa, rentoa ja kerrospukeutumis-ajatuksella (tyyliin t-paita + huppari).

Vierailija
15/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lentää vaikka joulukuussa thaimaaseen tai espanjaan missä on lämmin ja suomessa taas pakkanen. Siis mihin ne lasten ja omat toppavaatteet survotaan?? En oo matkustanut kuin kesällä kreikkaan niin silloin ei tätä ongelmaa ole :)

Vierailija
16/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun lennolle nätisti mutta rennosti ja suosin kerrospukeutumista.

Vierailija
17/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina villaa tai puuvillaa (ei keinokuituja, helposti leimahtavia), matkustan paljon työn ja yksityiselämän puitteissa kun ulkosuomalainen olen.

Yksi tutun tuttu olisi varmaankin aikoinaan selvinnyt pienehköstä lento-onnettomuudesta hengissä(kone ei mennyt juurikaan rikki), mutta kerosiini leimahti koneen ulkopuolella ja keinokuituvaatteet paloivat ihoon kiinni ja hän kuoli palovammoihin.

Vierailija
18/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

strech-farkut esim, t-paita, neule tai huppari, eli jotain, mitä voi säädellä lämpötilan mukaan. Villasukat ja kaulahuivi on ehdoton pitkillä lennoilla, voi heittää kengät pois eikä kärsi vedosta. Ilman huivia mulla tulee helposti kurkku kipeäksi tehokkaan ilmastoinnin vuoksi.

En siis laita mitään hienoa (ei siellä yleensä mitään juhlia vietetä) vaan perussiistit vaatteet. Materiaalit yritän katsoa sellaiset, ettei rypisty ja hiostu pahasti, on siis suurinpiirtein ihmisen näköinen vielä kohdekentälläkin;)

Vierailija
19/27 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätetään Suomeen, auton perään tai jos joku kuljettaa, niin vie ja tuo ne sitten taas tullessaan. Muistaakseni Helsinki-Vantaalla on myös vuokrattavana jotain säilytyskaappeja tähän tarkoitukseen?

-21-

Vierailija
20/27 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strech farkut, t-paita ja varapaita, joustava jakun tapainen vaate päälle. Huivi jolla voi peittää myös hartiat. Ja ehdoton on omat ääntävaimentavat kuulokkeet, jotka hävittävät lentokoneen moottorin ym. äänet. Ja voi kuunnella omaa mielimusiikkia puhelimestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan