Vituttaa miehen asenne- muilla samanlaista?
Kaipaisin vähän vertaistukea :(.
Meillä on yksi lapsi joka on kerran tai pari kuussa yötä mummollaan. Heillä välit ovat hyvät ja mummo itse ottaisi lapsen vaikka joka viikko yöksi, siinä ei ole ongelmia. Ongelmaksi on sen sijaan alkanut muodostua mieheni joka on onnessaan vapaapäivästä tai parista, mutta vaipuu välittömästi masennukseen kun lapsi tulee takaisin kotiin. Minua raivostuttaa tuollainen käytös sillä olen sanonut miehelle että lapsi näkee hänen naamastaan helposti että ei ole toivottua "seuraa", silti ei mitään muutosta! Tänäänkin lapsi tuli kotiin ja mies yritti laittaa tämän heti päiväunille, sitten vastahakoisesti vei ulos puoliväkisin ja naama kurtussa. Aiemmin oli huokaillut ja kuunnellut melankolisia kappaleita...aaaarrrggh!!
Mikä ihme saa miehen käyttäytymään noin tyhmästi? Joka kerta vapaalla lupaa että parantaa tapansa mutta joka ikinen kerta käy niin että joudun tsemppaamaan ja joskus suorastaan komentamaan miestä olemaan ihmisiksi lapsen lähettyvillä.
Lapsemme syntyi erittäin toivottuna eikä ole mitenkään erikoinen sikäli että aiheuttaisi harmaita hiuksia kellekään :/.
Kommentit (5)
Kenties miehesi kokee isyyden tuoman vastuun raskaana ja kaipaa enemmän omaa aikaa tai "mennyttä vapauttaan". Onko miehesi itse osannut kertoa, mikä mieltä painaa ja miksi käyttäytyy noin. En usko, että kyse olisi missään nimessä siitä, että miehesi ei rakastaisi lastanne. Ehkä hänelle isän rooliin asettuminen vie vain jostain syystä nyt aikaa.
Tsemppiä sinulle kovasti! Toivon kovin, että pääsette mahd. pian yhdessä miehesi kanssa nauttimaan perhe-elämästä, monikaan asia elämässä ei ole yhtä ihanaa nähtävää kuin huomata isän rakkaus omaa lastaan kohtaan.
Voisiko olla että alat heti hössöttää lapsen ympärillä? Osoitatko miehellesi, että hän on sinulle korkeintaan kakkonen?
Entäs jos kokeilisit huomioida miestäsi entistä enemmän?
Aloituksesi tuntuu niin oudolta, etten keksi muuta selitystä. Mitä hän sanoo itse käytöksensä syyksi?
Aloituksesi herätti enemmän kysymyksiä kuin ratkaisuehdotuksia
- olisiko yksi yö liian vähän? Mitä teette silloin kun lapsi on mummolassa? Ehdittekö olla yhdessä niin kuin "silloin ennen"?
- puhutko koko ajan lapsesta kun hän on poissa? Keskitytkö ollenkaan teihin kahteen? Entä miehesi?
- millainen isä miehesi on muulloin?
Ja kerro kuinka mukava ja leppoisa ilta teillä oli kahdestaan- että mies voi valita: joko käyttäytyy normaalisti tai pysyy poissa.
Onko ukkosi muuten ihan järjissään? Musta toi kuulostaa jos siltä että mies tarvitsee apua - olisiko masentunut tai jotain?