Minne lepolomalle?
Mieheni tarjosi eilen minulle mahdollisuutta lähteä jonnekin muutamaksi päiväksi lepolomalle. Ottaisin tosin vauvan mukaan (5kk), sillä hän on vielä imetyksellä. Kolme isompaa lasta, koira ja kauhea remonttisotku jäisivät isännälle...Jotenkin on vain niin vaikea keksiä, mitä tehdä. Antakaapa vinkkejä, minne menisitte/mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa. Ruotsinristeilyä pidemmälle en voi lähteä.
Kommentit (4)
Opettakaa myös pullolle niin saat OIKEASTI lomaa.
Taisi olla joku yhden vauvan "stressaantunut" äiti vastaamassa. Vauvat on helppoja! Ne pysyy paikallaan ja nukkuu paljon.
Mä lähtisin johonkin kylpylään ja ottaisin selvää saisiko sieltä lastenhoitoa tilattua. Esim Haikkoon, ihanat ulkoilumaastot. Lastenhoidon aikana kävisin hieronnassa, uimassa ja saunassa.
Kyllä tosiaan se lomalta tuntuu jos vain vauvan kanssa lähtee, kun yleensä on lapset 8v, 6v, ja 3v vauvan lisäksi hoidettavana. Vauva tarvitsee toki hoitoa hänkin koko ajan, mutta hän tosiaan sentään pysyy paikallaan, ei riitele, kinastele, uhmaile tms. Ns. helppohoitoinen vauveli. Hän on kuitenkin imetyksellä max vuoden ikään asti, joten kyllä minä jaksan nämä kuukaudet odottaa. Sitä paitsi ennen kaikkea tarvitsen lepolomaa tästä meidän kodista (=työmaa), jossa on rakentaminen kesken ja kaikki ihan kaaoksessa. Asumme okt:ssa haja-asutusalueella, joten voi olla että itse kaipaisin vähän ihmisvilinää ympärille. Ehkäpä jokin hotelliloma Helsingissä/Tampereella tai sitten risteily voisi olla hyvä idea. Pitänee kysyä siskoa, jos hän pääsisi mukaani.
t. ap
Onpa sinulla ihana ja ajattelevainen mies! Missä päin asutte? Olisiko joku suht. lähellä sijaitseva hotelli tai vaikka maatilamajoituspaikka sopiva. Voisitte levätä ja vaikka ulkoilla vauvan kanssa. Tykkätkö lukea? Minä ottaisin jonkun hyvän kirjan myös mukaan ja jotain kauneudenhoito sydeemejä tyyliin jalkakylpy, kasvonaamio. Näitä voisi tehdä ihan hotellihuoneessa, kun vauva nukkuu eikä tarvitsisi lähteä maksullisiin hoitoihin (vauvan kanssa hankalaa). Ja jos tykäät leffoista, niin hotelleissa löytyy leffakanavat. Mä ainakin vaan rentoutuisin ja tietty söisin hyvin!
Itse en kauheasti risteilyistä perusta, mutta tietty sekin on yksi vaihtoehto.