Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko emättimesi yhtä leveä kuin korkea?

Vierailija
13.06.2009 |

Olen 2 lasta alateitse synnyttänyt ja emättimeni on selkeästi leveämpi (noin 3 sormelle) kuin korkea (noin 1 sormelle). Eli siis kylki-kylki suunnassa on väljyyttä reippaasti enemmän kuin vatsa-selkä suunnassa.

En muista enää millainen se oli ennen lapsia. Kuuluuko sen siis olla yhtä timmi ylös-alas suunnassa kuin sivu-sivu suunnassa vai onko normaalia että väljyyttä on enemmän sivuille kuin ylös/alas? Ja nimenomaan siis väljyyttä tarkoitan tuolla sormi-tuntumalla, leveyssuunassa vasta 3 sormen jälkeen alkaa tuntua sivuseinämä.

Olen treenannut lantionpohjanlihaksia, muttei tunnu auttavan sivusuunnassa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla on laskeuma eikä siihen jumppa auta. Hakeudu lääkäriin.

Vierailija
22/28 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella on laskeuma, voitko perustella?

Itse otan mm. papakokeita työkseni ja kyllä useimmilla naisilla emätin venyy sivusuunnassa enemmän kuin "pysty", ihan kuten ap:llakin. Normaali juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi anatomiasta: Emätin on lepotilassa ison H-kirjaimen muotoinen eikä mikään ympyrä.  Siitä johtuu tuo tunne venymisestä eri suuntiin. Eli vatsa- ja selkäpuolen seinämät ovat lytyssä ts. kiinni toisissaan. Mutta pyöristyyhän se pienemmästäkin kuin sikiöstä O-kirjaimen muotoiseksi.

Vierailija
24/28 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Juuri noin, tuo pitää paikkaansa. Hämmentävää miten huonosti naiset tuntevat oman anatomiansa.

-se edeltävän viestin kirjoittanut sh

Vierailija
25/28 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan paljon kapeampi. En ole synnyttänyt alakautta kertaakaan.

Vierailija
26/28 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse otan mm. papakokeita työkseni ja kyllä useimmilla naisilla emätin venyy sivusuunnassa enemmän kuin "pysty", ihan kuten ap:llakin. Normaali juttu. 

Tässä nyt lienee ihan väärinkäsitys johtuen ap:n termistä "korkea", jonka voi mieltää pituudeksi enemmän kuin vatsa-selkä suunnan leveydeksi (vs kylki-kylki leveys). Päivittely anatomian tuntemattomuudesta tässä kohdassa ehkä vähän hätiköityä. Eiköhän aika moni ole itseensä tutustunut :)

Vierailija
27/28 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt lienee ihan väärinkäsitys johtuen ap:n termistä "korkea", jonka voi mieltää pituudeksi enemmän kuin vatsa-selkä suunnan leveydeksi (vs kylki-kylki leveys). Päivittely anatomian tuntemattomuudesta tässä kohdassa ehkä vähän hätiköityä. Eiköhän aika moni ole itseensä tutustunut :)

Tätä keskustelua lukiessa, en olisi niin varma siitä (siis itseensä tutustumisesta). Vastauksista saa juurikin sen kuvan, ettei ymmärretä minkälainen se emätin normaalisti on. Ja ap:lla on hyvinkin normaalilta kuulostava emätin. On aika huolestuttavaa, että jopa varoitellaan laskeumasta, vaikka mikään ei anna kuvaa, että sellaisesta vaivasta olisi kyse. 

Vierailija
28/28 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukiessa, en olisi niin varma siitä (siis itseensä tutustumisesta). Vastauksista saa juurikin sen kuvan, ettei ymmärretä minkälainen se emätin normaalisti on. Ja ap:lla on hyvinkin normaalilta kuulostava emätin. On aika huolestuttavaa, että jopa varoitellaan laskeumasta, vaikka mikään ei anna kuvaa, että sellaisesta vaivasta olisi kyse. 

Olen se yhtä sormea preferoiva. Kaksi menee juurikin kylki-kylki leveydellä, joskin on epämukava. Laskeumakommentoija lienee käsittänyt väärin ap:n kuvauksen.