Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv35 ja vauva painaa nyt jo 3.7kg :(

Vierailija
13.06.2009 |

Argh, mikseivät voi vantaa jo leikkauspäivää!!! Vähän etten sanoisi tukala olo... Kävin tästä kyselemässä viikolla jo aikaisemmin, mutta edelleen ottaisin ilolla vastaan kokemuksia suurikokoisista vauvoista. Menikö loppuraskaus hyvin? Oliko terve vauva?

Taustoista vielä sen verran, että mulla on 1tyypin diabetes, hoitotasapaino ollut hyvä koko raskauden ajan ja tuo kiihtynyt kasvu alkoi 7 viikkoa sitten. Silloin vauva painoi 1098kg ---> viiden viikon päästä jo 2.9kg ----> eilen 3,7kg. Kahdessa viikossa oli noussut tosta 2.9kg sinne 3.7kg.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap, ihan mielenkiinnosta. mikä on sun hba1c? onko isoja insuliiniannoksia? mitkä insuliinit? kuinka paljon hiilareita syöt päivässä?

Vierailija
2/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle arvioitiin n. 4 kiloiseksi ja kas! sieltähän tupsahti 3,2kg mukula.

T:raskausdiabeetikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienikokokoisena eikä ollut missään teholla, vaan ihan lastenosastolla. Taidat tarkoittaa "teholla" sitä, että lapsi viedään osastolle.

Vierailija
4/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin 2 viikkoa ennen synnytystä arvio joka oli 2,7kg, ja viikko ennen synnytystä, 3,5kg-3,8kg! Olin ihan järkyttynyt, et miten on mahdollista et kasvaa viikossa noin paljon, vaavi kun syntyi, painoi 2605g! Että siinäpä oli painoarviota meitin kohdalla.

Toivotan teille onnea synnytykseen!

Tansku

Vierailija
5/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoarviokin voi heittää. Itselläni diabetes, ja siksi kävin jatkuvasti seurannassa viimeisessä raskaudessani. Vauvan painoarvio oli rv. 35+6 3670g, joten käynistys määrättiin heti kun 37 rv on täynnä. Menin sitten rv. 37+1 käynistykseen vauvan koon takia. Vauva oli kuiten syntyessään vain 3480g, vaikka odottivat sieltä yli nelikiloista.

Vierailija
6/18 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva on iso kokonen noilla vkoilla niin se vauva on ns. makrovauva. Ja 1. tyypin diabeetikoilla ei anneta raskauden edetä rv39 asti koska kuoleman riski on korkeampi kuin normaaliraskaudessa. eli mielummin vauva syntyy rv 35-38 kuin se että antaa kasvaa 5kiloiseksi loppuun asti.

Yhtään synnytystä ei ole käynistetty ennen laskettua aikaa. Meillä on viisi lasta. Eka syntyi itsestään viikolla 37, mutta muut ovat olleet yliaikaisia. Painoarvioita on tehty jatkuvasti mutta kukaan ei ole koskaan sanonut, ettei raskauden anneta mennä yli 39 viikon.

Eka siis syntyi rv 37 itsestään ja painoi 3100g, toka syntyi rv. 42 käynistyksellä ja painoi 4200g, kolmas 40+3 käynistyksellä ja painoi 4500g, neljäs syntyi laskettuna päivänä ja painoi 3800g. Viides syntyi rv. 40+6 ja painoi 4200g. Tästäkin tehtiin painoarvio rv. 38 ja painoarvio oli tuolloin tasan 4 kg, silti eivät suositelleet käynistystä vaan odoteltiin.

Vierailija
7/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaksi edellistäkin syntyneet sektiolla.... ilmeisesti jussin jälkeen viimeistään leikkaavat... toivottavasti..

ap

Vierailija
8/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielellään pidellään "Diabetesvauvaa" sinne lasketunajan lähettyville. Koska keuhkot kypsyvät "diabetesvauvalla" reilusti hitaammin kun "normaalilla"

Vierailija
9/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kauhuissani lapsen puolesta, jos sitä ruvettasi repimään ulos viikolla 35. Se on nyt normaalin vauvan kokoinen vasta. Synnytetäänhän sitä melkein viisikiloisiakin. Mitenkähän niitten äidit jaksaa. Kyllä on taas minäminäminä-sukupolven edustaja valittamassa. Ajattele nyt pikkasen sitä vauvaasikin, jookos.

Vierailija
10/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo koko olisi ainoa ongelma, mutta tässä onkin ongelmana tuo kiihtynyt kasvu. Kroonisesta hapenpuutteesta alkaa vauva kuulemma kohta kärsimään, sen takia tarkkailevatkin nyt useasti. Maanantaina olen menossa käyrälle ja taas torstaina lekurille.

Vierailija
11/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voih.. mullakin 1. tyypin diabetes. varmaan ahdistava olo sulla. :S Mulla oli rv30 painoarvio 1500g, saas nähdä mitä ens vkolla on. Esikoinen paino 4000g kun käynnistettiin rv 38.

Millon sulla on seuraava käynti? jos kasvu jatkuu tommosena niin vaadi leikkausaikaa.

voimia!

Vierailija
12/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tosiaan tytöt ovat painaneet syntyessään 3700kg ja 3800kg, eli aikaisemmin ei ole ollut ongelmana tuo kiihtynyt kasvu.. eikä nytkään ole tietoa mistä mahtaa johtua :(...

Mutta johtu se sitten mistä vaan, niin kamala huoli on vauvasta koko ajan nimenomaan tuon pelotellun hapenpuutteen vuoksi. Tosin eilen kaikki virtaukset ym oli hyviä ja käyräkin erinomainen, joten ainakaan lekurit eivät ole huolissaan. Ei kai sitten pitäisi minunkaan olla :).

ap (edellinen oli myös ap)

Vierailija
13/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva on iso kokonen noilla vkoilla niin se vauva on ns. makrovauva. Ja 1. tyypin diabeetikoilla ei anneta raskauden edetä rv39 asti koska kuoleman riski on korkeampi kuin normaaliraskaudessa. eli mielummin vauva syntyy rv 35-38 kuin se että antaa kasvaa 5kiloiseksi loppuun asti.

Vierailija
14/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tän olon kanssa jaksan, vaikka tuntuukin siltä, että olisin nielaissut kaksi rantapalloa :D. Mutta tosiaan tuo huoli vauvan hyvinvoinnista huolestuttaa...

Oletan, että tekevät ensi viikolla lapsivesipunktion josta selviää keuhkojen kypsyys.

Ja jollakulla oli muuten väärää tietoa, ei diabeetikoiden vauvoilla keuhkot kypsy sen hitaammin kuin muillakaan.

Edellisissä sektioissa punktio tehty rv38 ja molemmilla kerroilla olleet kypsät.

ap

Vierailija
15/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempää mitään ongelmia kuin täysiaikaisillakaan. sen vuoksi ei siis tarvitse kenenkään hyperventiloida.

Itse olisin kauhuissani lapsen puolesta, jos sitä ruvettasi repimään ulos viikolla 35. Se on nyt normaalin vauvan kokoinen vasta. Synnytetäänhän sitä melkein viisikiloisiakin. Mitenkähän niitten äidit jaksaa. Kyllä on taas minäminäminä-sukupolven edustaja valittamassa. Ajattele nyt pikkasen sitä vauvaasikin, jookos.

Vierailija
17/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki siis voi heittää myös ylöspäin, mutta voi heittää alaspäinkin.

Vierailija
18/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin että niillä viikoilla lastenlääkärit eivät ole enää ollenkaan huolissaan. että jos tämä toinen syntyisi rv35, niin ei mua ollenkaan haittaisi,koska lapsi on ihan elinkelpoinen.

Myös isokokoista vauvaa odottava rv 31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme