Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviää kolmen lapsen kanssa?

Vierailija
13.06.2009 |

Yllärivauva, kolmas lapsi olisi tulossa. Meillä on pieni kolmio asuntona ja mies olisi lähdössä syksyllä opiskelemaan. Neljän hengen perheenä oltiin ajateltu pysyä, mutta luonto päätti toisin.

En osaa olla iloinen tästä raskaudesta laisinkaan ja aborttiin en ole valmis myöskään. On siis todella ristiriitaiset tunteet.

Kuinka ihmeessä sitä pärjää taloudellsesti? Meillä ei ole mitenkään varaa ostaa isompaa asuntoakaan vielä pitkään aikaan. Tällä hetkellä mielessä pyörii vain, miten hankalaa elämä tulisi olemaan kolmen lapsen kanssa. Kertokaa positivisia kokemuksia kolmen lapsen perheen arjesta:)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 kk ikäinen lapsi ja lapsen lapsilisät kattaa täysin hänen menonsa, vaikka en omasta valinnasta imetäkään, eli joudun ostamaan yli 60 eurolla maitoa kuussa.

Jos teillä on muksuja ennestään, ei varmaan mitään tarvi ostaakaan.

Meillä on pieni kaksio ja hyvin selvitään. Ei ne lapset tarvi omia huoneita kuin aikaisintaan koulussa.

Vierailija
2/8 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta,neljäs tulossa kuukauden sisään.Asutaan 79neliön kolmiossa,ja siis henkilömäärä vauvan synnyttyä on 6.En ole mitenkään paniikissa tästä,hyvin ollaan sovittu olemaan täs ku tytöillä 1 yhteinen makkari,pojalla oma makkari johon myös vauvansänky laitetaan,ja mä ja mies nukutaan olkkarissa.Tää on meille hyvä ratkaisu.

Niin ja taloudellisuus puoli....eihän me mitään rikkaita olla,eikä rahalla leveillä,mut kaikki tarpeellinen elämään saadaan ja herkkujaki syödään silloin tällöin....emme siis kynsiä joudu syömään(paitsi mä ku katon jotain jännärileffaa ;) )

Mä ainaki rakastan tätä meijjän perhettä,ja olen täysin tyytyväinen tähän.

Toki haaveissa on omakotitalo sit joskus,mut kyl me näinki pärjätään=)

-äiskä + 4 muuta perheenjäsentä,kohta 5-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmas lapsi syntyy syksyllä. ihan hyvin ajateltiin vielä muutaman vuoden mahtua tähän. 2,5v ja 1,5v nukkuvat samassa huoneessa, uusi vauva tulee isänsä ja minun makuuhuoneeseen. myöhemmin kun lapset vähän kasvavat voidaan meidän sänky siirtää olkkariin niin vanhin lapsi saa oman huoneen. Ainoa mistä alkaa olla pula on kaappitila mutta sekin saatiin ratkaistua kun heitin turhaa romua pois ja ostin uuden lipaston.

Vierailija
4/8 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset haluavat kuitenkin nukkua samassa huoneessa :) Eli kyllä te sovitte kolmioon ihan hyvin. Kerrossänky vaan isommille ja pienin pinnikseen, siellä nukkuu hyvin pari-kolme vuotta.

Tosiaan vaatteet kiertää vielä kolmannella ja muutkin kamat vielä varmaan tallella, vaunut sunmuut.

Kyllä te pärjäätte! Ja kyllä se odotuskin iloksi muuttuu vielä, saat nähdä. Ajattele muutaman vuoden päähän, sitten teillä on kolme veijaria, joista on ihanasti seuraa toisilleen. Sisaruus on lahja lapselle!

Vierailija
5/8 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmas lapsi on käyttänyt lähes yksinomaan isompien sisarusten vauvatarvikkeita, vaatteita ja leluja. JOtain uutta on saanut tutuilta tuliaisiksi. Ja saahan sitä pienen lapsilisän.

Ainut mikä mun mielestä kuormittaa on työmäärä. Pyykkiä ja ruokahuoltoa riittää aamusta iltaa :D

Vierailija
6/8 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvin mahdutaan, lapset 7v, 3v ja 6kk...

Vierailija
7/8 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteikäisten ja sitä vanhempien kulut ovat tähtitieteellistä luokkaa. Aikaahan sitä toki kuluu paljon enemmän, onhan kolme enemmän kuin kaksi, ja jokainen lapsi tarvitsee yksilöllistä huomiota.

Vierailija
8/8 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäähän moni useammankin kanssa. Enemmän työtähän se teettää tietenkin. Meillä myöskin 73m kolmio. Vanhimmalla lapsella on oma (pieni) huone, keskimmäinen ja kuopus jakavat toisen makuuhuoneen (kerrossänky on kätevä) ja vanhemmat nukkuvat olohuoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan