Kiukutteleva, oikukas ex-mies. Purnaan tänne, kun en muuta voi.
Avioliitto:
Olin liiton alussa mustasukkainen naistenmiehenä aikaisemmin kunnostautuneesta miehestäni. Lasten syntymän jälkeen en enää tuntenut mustasukkaisuutta; isä (eli exä) sen sijaan oli mustis, koska katsoi lasten vieneen kaiken huomioni ja aikani. Ristiriitoja oli paljon, ja karmaisevat riidat arkipäivää. Mies kuitenkin jaksoi vakuutella rakkauttaan riitojen keskelläkin, mutta minun tunteeni hiipuivat hiljalleen...
Eropäätös:
Halusin eron, kun sain tietää miehen etsineen naisseuraa avioliittomme aikana (erään hyvin vaikean kauden keskellä). Taustalla oli myös väkivaltaa. Erosimme riidoissa.
Harkinta-aika:
Exä löysi heti uuden naisen. Tälle esiteltiin lapsemmekin pikapikaa, noin kuukauden päästä asumuseron alkamisesta. Olin raivoissani, minkä exä kuvitteli johtuvan mustasukkaisuudesta häntä kohtaan. Kun alistuin tilanteeseen, suhde loppui. Pystyimme hetken kommunikoikaan hieman paremmin lasten asioista - emme mistään muusta.
Lopullinen ero:
Exä meni taas uuden naisen kanssa kihloihin välittömästi, kun eropäätöksemme valmistui. Pian olivat häät.
Nykytilanne:
Exä on katkeroitunut minulle tässä matkan varrella niin pahoin, ettei enää yhteistä säveltä tahdo löytyä. Silloin harvoin, kun kohtaamme, exä tuntuu takertuvan kiinni (ts. haluaisi jutella loputtomiin kaikesta mahdollisesta), mutta lapsia koskevat viestit ovat lyhyitä ja tylyjä. Jahkailee tärkeäänkin asiaan vastaamisessa. Valittaa ja piruilee.
Exän katkeroitumisen syyt pvat ilmeiset, mutta hän ei pysty näkemään, että on itse toiminut minua kohtaan vähintään yhtä huonosti sen lisäksi, että miten hän on omia lapsiaan kohdellut. Exä on levitellyt suhteemme aikaisia asioita laajalti, ja kaikki eron jälkeen sanomani asiat on hänen sukunsa ja tuttaviensa tiedossa. Silti hän valittaa, että minä en ole korrekti häntä kohtaan.
Ikää miehellä on jo yli 40 vuotta, eli mistään pikkupojasta ei ole kyse. Luonteensa ja ominaisuuksiensa puolesta hän on hyvin... no, se N-kirjaimella alkava sana, tiedättehän? En kirjoita sitä, koska alatte morkkaamaan, että ainahan kaikki sanovat exiensä olevan n........a.
Kiitos jos jaksoit lukea. En pyydä ymmärrystä enkä osaa odottaa vastauksianne, koska tilanne on vähintäänkin korni ja varmasti vaikuttaa huvittavalle ulkopuoliseen silmään. Hyvää illan jatkoa!
Ps. Tästä samasta aiheesta olen valittanut aikaisemminkin.... pahoittelen toistoa.
Kommentit (3)
Luonteensa ja ominaisuuksiensa puolesta hän on hyvin... no, se N-kirjaimella alkava sana, tiedättehän? En kirjoita sitä, koska alatte morkkaamaan, että ainahan kaikki sanovat exiensä olevan n........a.
Hyvää kesää!
Jos se narsisti oletkin sinä?
ja erostani ja ex-miehestäni.