Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä kukaan käy K-kaupassa?

Vierailija
12.06.2009 |

Kävin tänään pitkästä aikaa K:ssa, tällä kertaa Itiksen KKK-marketissa. Kaikki n. euron kalliimpaa kuin S-marketissa ja onneton valikoima. Tarvitsin jauhelihaa, sitä oliki hylly täynnä, kaikki erilaisia Pirkka ( yök ) jauhelihoja, ja kaikkissa viimeinen käyttöpäivä tänään tai huomenna. Onneksi huomasin sitten erillisen laarillisen Snellman-jauhelihaa, varmaan sata pakettia jälkellä, ja KAIKISSA viimeinen käyttöpäivä tänään! Eikä niitä ollut edes merkitty mitenkään.

Aiemmin olen ostanut K-kaupasta vahingossa mm. margariinia ,joka vanheni seur. viikolla, yök.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kuosissa joku jauhelihatiski on.

Vierailija
2/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen perheitä, jotka käyvät jossain Citymarketissa "kun sieltä saa Plussaa". Samalla ostosmäärällä saa S-ryhmästä PALJON enemmän rahaa takaisin. Ja todellakin, K-markettien valikoimat sitä Pirkkaa ja vaihtelun vuoksi lisää Pirkkaa, hinnat kalliimmat eivätkä tarjouksetkaan oikeasti halpoja jos vähän vertailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepaan ei mennä ku äärimmäisessä hädässä. Mätiä hedelmiä ja vihanneksia, päiväykset paukkuu jne. K-marketissa on sitä paitsi paaaljon mukavammat myyjät!

Vierailija
4/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden ap mainitsemien lisäksi olen ollut nuoruudessani ko ketjun kaupoissa töissä ja en varmasti senkää vuoksi siellä käy.

Vierailija
5/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt jaksa sen suuremmin perustella, mutta sanon vaan että johan nyt on yleistystä. Mulla kyllä ihan hyviä kokemuksia kummastakin kaupasta ja siellä käyn mikä eteen sattuu ja lähikauppa sattuu olemaan aivan erinomainen K-market. Toki ymmärrän että siellä valikoimat eri kuin Prismassa tai Cittarissa.

Vierailija
6/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. itse asun isossa kaupungissa, ja täällä kahden S-marketin välillä on ISOT hintaerot...! Esim. paprika toisessa liki 5€/kg ja samaan aikaan toisessa 2€/kg.

Mutta K-kaupat olen havainnut vieläkin kalliimmiksi, jos ajatellaan siis KOKO kauppakassillista, eli vaikkapa viikon ruokai, niin K-kauppa on kalliimpi mitä S-kauppa.

Nykyään käymme vaihtelevasti eri kaupoissa, ~sama matka kaikkiin. Eli Citymarket (hyvin HARVOIN), S-market (viikottain) Lidl (viikottain, lähinnä maitoa, vissyä, ymv. tiettyjä tuotteita)

Vierailija
7/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Markettiin on matkaa 27km mutta S-Markettiin toiseen suuntaan 50km. Siksi. Ja joo, on lähimmät kaupat.

Vierailija
8/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaikissa samat tuotteet. Vaikka kauppa olisi hehtaarin kokoinen on hyllyt täynnä samoja tuotteita esim. prisman juustohyllyillä (jotka ovat todella pieniä) on vaan ihan perustuotteet - edamia ja emmentaalia:).

Itse arvostan valikoimaa, joten käyn ennemmin cittarissa. Cittareissa on herkkutiskit, lihatiskit, pienten leipomoiden tuotteet, mahtavat juustovalikoimat yms.

Vierailija
9/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyytyväinen olen ollut tuotteisiin ja asiakaspalveluun. Prismassakin asioin joskus, mutta siellä on aina tolkuttomat jonot kassalle, kun eivät voi pitää kuin muutaman kassan auki. Citymarketissa on aina riittävästi kassoja paikalla.

Kai tuo kaupassakäynti on tottumiskysymys. Minä olen niin tottunut käymään Citymarketissa, että se tuntuu toiselta kodilta. Kun taas joskus harvoin menen Prismaan, niin kaikki tavarat ovat hukassa ja olo on muutoinkin ankea.

P.S. Mitä vikaa on Pirkka -tuotteissa? Eikös Prismassakin ole vastaavanlaisia halpistuotemerkkejä? Mä olen sitä mieltä, ettei halpa hinta välttämättä kieli siitä, että tuote olisi huono.

Vierailija
10/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudun suurimpia kauppoja, eli Sellon Prisma ja Citymarket. Kyllä cittari voittaa tuon Prisman sata-nolla ihan palvelutason ja ruokavalikoiman suhteen. Emme kaipaa niinkään noita "perhemarket"-tuotteita, mitä Prismasta saa (tarkoitan siis valikoimaa jossa ratsastuskypäristä alkaen kaikkea mahdollista...). Arvostamme enemmän laadukasta ruokapuolta, ja se löytyy Cittarista. Myöskin palvelualttiuiden suhteen näillä kaupoilla on selkeä ero.

Ymmärrän kyllä että perheet asioivat paljon Prismassa, onhan siellä edullisempaa. Mutta rahaa ei mene niin paljoa, kun ei ole ostettavakaan niin paljon (eli valikoimaa esim.juustoja, kaloja, lihoja...).

Vierailija
11/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska Pirkka-tuotteet ovat minusta todella hyviä. Osa niistä on sellaisia, ettei meillä muita merkkejä sitä kyseistä lajia suostuta syömään eli roudaan tiettyjä juttuja ja ihan maitoa & leipää sieltä. Muuten teen normiostokset aina S-marketissa, koska se on isompi = paremmat valikoimat. Lähikaupaksi meidän K ei mielestäni ole erityisen kallis. Varmaan kauppias vaikuttaa aika paljon Koossa siihen, millainen on valikoima ja kuinka tuoreena se pystytään pitämään. Itse annan aina palautetta (kaikissa kaupoissa), jos huomaan vanhentuneita tuotteita tai haluan esittää toiveita valikoiman suhteen. Suosittelen!

Vierailija
12/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaikissa samat tuotteet. Vaikka kauppa olisi hehtaarin kokoinen on hyllyt täynnä samoja tuotteita esim. prisman juustohyllyillä (jotka ovat todella pieniä) on vaan ihan perustuotteet - edamia ja emmentaalia:).

Itse arvostan valikoimaa, joten käyn ennemmin cittarissa. Cittareissa on herkkutiskit, lihatiskit, pienten leipomoiden tuotteet, mahtavat juustovalikoimat yms.

ja muutakin kuin emmentaalia tai edamia ;-D. Ei ole kaikissa S-marketeissa Helsingissä ainakaan lähellekään samoja tuotteita. Onneksi mun ei tarvitse mennä Cittariin -vihaan niitä kilometrikäytäviä ja perhepakkauksia!

Vierailija
13/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itiksen K-supermarket on paskin ikinä, älä nyt hyvä ihminen siellä käy. On surkeampi, kuin yksikään yhden Koon market, jossa olen käynyt... Jos vertailee vaikka omaan lähikauppaani, K-supermarket Mustapekkaan, on ero kuin yöllä ja päivällä. Upea vihannesosasto, mahtava liha/kalatiski, valtavat valikoimat ihan ventovieraitakin tuotemerkkejä.

Vierailija
14/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- meidän paikkakunnalla S-Market on ankea hehtaarihalli ja siellä on aula täynnä viittä vaille laitapuolen kulkijoita. Jotenkin ankea tunnelma

- hedelmähylly on tosi paljon huonompi kuin K-marketissa, ei esim. mitään valmiiksipakattuja omenapusseja jne.

- Monet Pirkka-tuotteet on erittäin paljon parempia kuin S-Marketin halpatuotteet. Esim. S-Marketin tonnikalaa kun olen ostanut, aina olen katunut. Pirkka-tonnikala sen sijaan on loistavaa.

- K-Marketissa on lihatiski, josta saa grillattua broileria ja kalaa ja kaikenlaista muuta. Siellä paistetaan leipää ja patonkia jne.

- Samassa rakennuksessa on lisäksi posti ja alko.

Vierailija
15/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin TRE:n Lielahden Citymarketissa on aina PITKÄT jonot, mutta S-marketissa ei jonoa nimeksikään.

Vierailija
16/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kukaan käy s-marketissa. Siellähän ei ole koskaan mitään tarjouksia!

Citymarketissa on taas aina näitä osta viisi pakettia eurolla - tarjouksia.

K-marketeissa on tosin paljon eroja. K-markettissa on kauppias, mutta s-marketissa myymäläpäällikkö. Kauppias saa tehdä ihan mitä lystää, kun myymäläpäällikön pitää mennä ruodussa. Kun on hyvä k-kauppias, on hyvä k-kauppa.

Vierailija
17/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että s-kauppojen valiokoimista päättää s-ketju, - eli kauppojen valikoimat on hyvin pitkälle samat, kun taas k-kaupoissa myös kauppias pystyy vaikuttamaan tuotevalikoimiin.

Vierailija
18/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-K on kalliimpi ja S-edut on paremmat, MUTTA tuotevalikoimat K-marketeissa yleensä kyllä monipuolisemmat ja runsaammat, esim. kaikenlaisia eksoottisia yms. ns. harvinaisempia herkkutuotteita löytää K:sta sata kertaa S-marketteja enemmän. (vertailuna mulla hgi:n Herttoniemen isot marketit, (Hertta ja se toinen).

Siksi käyn vähän vaihdellen molemmissa.

Vierailija
19/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin TRE:n Lielahden Citymarketissa on aina PITKÄT jonot, mutta S-marketissa ei jonoa nimeksikään.

Mut siinä paremmassa on aivan älyttömän hyvä valikoima! Parempi kun siinä sittarissa.

Vierailija
20/102 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minun mielestäni usein halvempaa kuin S-marketissa, ainakin niiden tavaroiden osalta mitä minä ostan. Citymarketissa olen kuin kotonani, S-marketissa olen kuin eksynyt lammas, siellä on jotenkin kylmää ja kolkkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä