Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei juma! Millä rajattomat appivanhemmat kuriin?

Vierailija
12.06.2009 |

Me olemme aivan helisemässä miehen vanhempien kanssa, mikään puhe ei tunnu auttavan!

Tilanne tänään tämä:

Me olimme sopineet ystävien kanssa, että menemme viikonlopuksi meidän mökille. Anoppi ja appi halusivat tulla kylään meille viikonlopuksi ja sanoimme asiallisesti, että nyt ei käy, meille on tulossa mökille vieraita. Appi sitten puhelimessa vänkkäämään miehelle, että he haluavat tulla kylään, johon mieheni sanoi ainakin 3 kertaa järkähtämättä ettei nyt sovi, meille on tulossa vieraita. Mitä jos tulisitte ensi viikonloppuna? Ei kun nyt haluavat tulla.

No, sitten soitetaan minulla ja sama mankuna alkaa ja minä toistan kylmän rauhallisesti useampaan otteeseen saman kuin mieheni: Nyt ei sovi, tulisitteko joku toinen kerta.

Vanhasta kokemuksesta viisastuneena ja osin säänkin takia päätimmekin nyt, että istumme iltaa tänään meillä kotona. Turhaa on lähteä mökille ajamaan reilua tuntia tässä kelissä ja värjöitellä siellä eka ilta ja koittaa saada mökkiä ja ihmisiä lämpimään.

Vaan mitä tapahtuikaan äsken? Anoppi soitti minulle ja miehelle. Kumpikaan ei vastannut ja molempien vastaajissa viestit, että ovat nyt meidän mökillä, missäs me ollaan? Eläkkeellä oleva ihmiset ovat ajaneet melkein 3 tuntia meidän mökille.

Tämä ei ole eka, toka tai kolmas kerta. Milloin rikuttavat oven takana pyrkien sisään yllätysvierailulle. Mikä ihme siinä on, ettei noiden kanssa voi sopia aikuisten ihmisten tavoin? Asuvat meistä 4 tunnun ajomatkan päässä ja eläkkeellä ovat. Luulisi vapaa-ajalla olevan muutakin käyttöä kuin ilmestyä tuloksetta soittamaan toisten ovikelloja tai valvottamaan sairaita lapsia tai tulla kuokkimaan toisten illanistujaisia, ja aloittaa vieraiden pois hätistely.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muaki ottais päähän tuollanen jankuttaminen, ihan kuin ei suomea ymmärrettäisi ollenkaan.

Nytpähän saivat ihan ansionsa mukaan. Hykertelen täällä minäkin.. =0P

Vierailija
2/18 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mene perille.

Ollaan jopa juteltu miehen kanssa joskus, että soitetaanko poliisit paikalle, kun rimputtelevat oven takana. Mutta eihän niin nyt voi omille vanhemmille tehdä. Ollaan usein avattu ovi, ei olla laitettu tarjoamuksia vaan ollaan maattu sairasvuoteella ihan rauhassa. Ja mitä tästä seurasi? Anoppi pitää muo aivan onnettomana talousihmisenä, tuot viikon ruoat mukanaan ja kauhistelee saako lapset ollenkaan ruokaa tai siivotaanko meillä koskaan tai miten kamalaa lapsille on jatkuva vierastulva (meillä käy muuten aika harvoi vieraita).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja voimia sinulle ja miehellesi.

t: been there

Vierailija
4/18 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule kutsuttaessa ja jättävät vielä ilmoittamatta. Sitten kun soitellaan perään, niin joo, ei nyt tullakaan, kun telkasta tulee formulat tai miehen siskon koiralla on ripuli ja menevät auttamaan.

Meno on mennyt aivan holtittomaksi sen jälkeen, kun meille tuli lapsia ja maantieteellinen välimatka piteni reilulla 100 kilometrillä.

Huoh!

Vierailija
5/18 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat kauniita. Tämä viesti ja sen sisältö on tavista.

Vierailija
6/18 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa, kun en ole moisesta tunkeilusta (siis tuossa määrin) koskaan kuullutkaan. Joku kokeneempi tuolla ehdotti väsytystaistelua. Mutta jos jotain hyvää haluaa tilanteestanne löytää, niin se on, että olette miehesi kanssa yhteisrintamassa. Voimia!

PS

Mitä tuo "kaunista - tavista"-viesti tarkoitti? Onko joku jo ehtinyt korkata?

Vierailija
7/18 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/18 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se sitten tyttären ripuloiva koira, mutta kait sitä sitten voisi ilmoittaa ettei saavukaan ja syyn eikä vain antaa odotuttaa itseään?

Mekö sun mielestä ollaan sitten kamalia, kun ei peruta aina kauankin etukäteen sovittuja menojamme tai vieraitamme, koska appivanhemmat eivät kuuntele minkäälaisia vastaväitteitä sen kerran, kun visiitille suvaitsevat tulla?

ap

Vierailija
9/18 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sukujuuret maalla? Itse olen kaupunkilainen eikä meillä käynyt lapsena juurikaan vieraita. Ei tulisi mieleenkään vaan lähteä tätin luo kahville soittamatta etukäteen. Miehen suku taas on maatalosta ja siellä tuli vieraita jatkuvasti syystä tai toisesta. Hänen sukulaistensa luokse myös lähdetään tuosta vaan ja aina järkytyn kun matkalla selviää, että ei he ehkä ole edes kotona. Mennään vaikka vaan sunnuntaiajelulle kun ei ole muutakaan tekemistä. What?

Vierailija
10/18 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu että ehdotatte kuitenkin jotain tapaamista, eikä tyyliin "Nyt ei sovi, eikä koskaan ikinä muulloinkaan".

Pitkäjänteisyydellä tuosta (ehkä?) selviää. Näettekö muuten tarpeeksi usein?

Pitäkää tiukka linja kutsumattomille vieraille, nyt ei sovi, ette voi tulla sisään, olipas kurja juttu että ajoitte turhaan tänne, miksette sopineet etukäteen että olisimme tienneet ottaa vastaan kun nyt ei oikeasti sovi.

Mitenkäs muuten, pääsivätkö appivanhemmat jotenkin sisälle mökkiin viettämään viikonloppua vai joutuivatko ajamaan takaisin saman tien?

Vierailija
11/18 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin se mutsi eläisi jossain omassa kuplassaan keinotodellisuuttaan, ei kuule iekä näe mitään. Tulee ja menee niin kuin lystää, näkee totuuden ihan niin kuin haluaa.

Paras oli, kun kaverin vauva oli todella itkuinen koliikkivauva, joka huusi ekat 4kk lähes yötä päivää. Mummokin kävi kaffettelemassa ja samalla vauvaa katsomassa, mutta huudon alkaessa nosti kyllä kytkintä. Kun sitten jutteli kaverin miehen vanhemmille yksissä juhlissa (minä olin myös vieressä) ei uskonutvauvan olevan koliikkivauva vaan väitti kivenkovaan hyväuniseksi ja hyväsyömäiseksi. Toiset isovanhemmat, minä ja moni muukin oltiin päivystetty kukin muutama yö vuorollamme, kun äiti oli aivan loppu ja isä joutu sairaalaan puhjenneen umpparin vuoksi.

Vierailija
12/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni äidistä tuli isoäiti ensimmäistä kertaa.. alussa ei kysytty edes lupaa voiko tulla, kun tultiin vaan. minä olisin halunnut ensi viikot elää rauhassa. luvan kanssa on eri asia tulla kylään.vauva haetaan sängystä, vaikka se nukkuu, aamulla tullaan makuuhuoneeseen, vaikka minä nukun siellä itsekin!! sanoin miehelleni tästä ja hän sanoi äidilleen. nyt meno rauhoittunut, vaikka edelleen on vielä pieniä juttuja jotka pitäisi tehdä nyt ja heti anopin pillin mukaan. olen laittanut vastaan itse nykyään..

Vierailija
13/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin se mutsi eläisi jossain omassa kuplassaan keinotodellisuuttaan, ei kuule iekä näe mitään. Tulee ja menee niin kuin lystää, näkee totuuden ihan niin kuin haluaa.

Keksii kaikkea omasta päästään, on mm. kuuluttanut kaikille että meidän esikoisella on ollut korvatulehduskierre (sairastanut YHDEN korvatulehduksen), ja että esikoinen olisi verbaalisesti hitaasti kehittynyt (vaikka puhuu kuin papupata). Äitini vaan keksii asioita omasta päästään ja suoranaisesti valehteleekin. Ja kyllä, änkee välillä kylään vaikka sanotaan ettei sovi.

Vierailija
14/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen vauvan kanssa nukkumassa ja vielä hakis vauvan sängystään, niin samantien lähtis tuollaiset tyypit ulos ovesta (vaikka poliisivoimin, jollei sanaa ymmärrä) ja avaimet ottaisin pois välittömästi.

Jos antaa kerran tehdä noin, niin mitä sitä enää seuraavalla kerralla voi vastaan vikistä?

Vierailija
15/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sillä avaimia ole. tulee aamuisin, kun mieheni on hereillä. Avaimia se ei koskaan saisi

Vierailija
16/18 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule pistätte jauhot kurkkuun ja vähän äkkiä! Ei toisten kotiin voi paukkia ihan miten huvittaa vaikka onkin oman lapsen perhe. Te menette omia menojanne ja appivanhemmat tulee silloin kun teille se sopii. Ja ihan yksi lysti jos jonkun mielestä appivanh. eivät nää lapsenlapsiaan "tarpeeksi usein", ne näkee niitä tasan silloin kun se teille sopii. Ja tiesittekö ihmiset, että isovanhemmilla ei ole MITÄÄN oikeuksia omiin lapsenlapsiinsa, eli jos vanhemmat päättää että ukit ja mummot ei nää lapsenlapsiaan niin THATS IT. Toki se ei ehkä ole lasten edun mukaista mutta sekin pitää punnita. Onhan niitäkin isovanhempia joista on vain haittaa lapsenlapsilleen.

Alatte kuule tehdä useammin sitä, että sanotte menevänne jonnekin ja ette menekään. Siinäpähän ajeleevat tyhjän oven taakse koputtelemaan. Tai lähdettekin viikon reissuun kertomatta siitä. Ette te ole tilivelvollisia heille menemisistänne. Te päätätte perheenä minne menette, kenen kanssa ja kenelle siitä kerrotte. Se on teidän elämänne.

Pikkusen tuntuu isovanhemmilla olevan köyhä elämä, jos ei ole muuta kun oman lapsen perheen kontrollointia. Ihan sairastahan tuo on. Ja jos ei se sanominen tepsi niin soittakaa oikeasti ne poliisit, ei heillä ole oikeutta tunkeutua teidän kotiinne, vaikka kuinka ovat miehesi vanhempia. JOKU RAJA! Minä löisin ulko-oven lukkoon kun näkisin heidän tulevan, ja vielä nokan edestä.

Onneksi omat appivanhemmat ovat niin ihania, että käyvät kerran kuussa ja silloinkin kysyvät, että sopiiko jos tulevat käymään. Ja ikinä ei anoppi ole sanonut mitään kodistani, koska tietää että sellaista ei sovi mennä sanomaan.

Vierailija
17/18 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on diagnosoinut molemmat lapseni erityislapsiksi (joita vain hän osaa hoitaa oikein), toiselle vaikean atooppisen ihon, toiselle puheviivästymän, jakaa hoito-ohjeita kellon ympäri, päivittelee asioitamme koko suvulle tuntikausia, sekaantuu joka ikiseen asiaan ja vetää sairaat herneet nenään, jos hänelle sanoo vastaan: Hänhän vain auttaa!

Vierailija
18/18 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun yrittävät tuppautua kutsumatta, ilmoitatte ettei nyt oikein sovi. Sitten häivytte vaikka huvipuistoon ja laitatte kännyt äänettömille.

Kyllä heille menee ennenpitkää perille.