Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä työtä voisi tehdä ilman koulutusta muutamana pvnä vkossa?

Vierailija
12.06.2009 |

Olen siis kotona lasten kanssa ja kotihoidon tuen lisäksi olisi lisätienesti tervetullutta. Isompi menossa kouluun joten olisi kuitenkin mukava kun olisi suurimmaksi osaksi kotona kun koulu alkaa ja pienempikin vasta vuoden niin toki haluaisin kotona pitää. Sellainen 3pv/vko hoitoa järjestyisi ihan isän töitä järjestelemällä ja mummoa hyödyntämällä. Viikonloppuisinkin olisin työssä mielellään.

Mutta, mitä tällainen työ voisi olla?? Koulutustani vastaavia töitä ei ole tarjolla ja jos joskus onkin niin voikin sitten varautua vähintään 10h työpäiviin (akateeminen koulutus ja ala) - oman alan työt eivät siis tule kysymykseen ja alan vaihto joka tapauksessa joskus edessä.

Hyviä ideoita?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju huomasin, mutta vastaanpa siltikin jos jollekulle muulle on hyötyä. miksi et alkaisi edustajaksi. itse aloitin vuosi sitten myymään mausteita. Olen siis ihan työssäkäyvä, mutta aina tykännyt tuhlaamisesta ;) Kotigastronomituotteita myyn ihan omaan tahtiin, kierrätän tutuilla esitettä, yhdistysmyyntiä, voi pitää myös esittelyjä, käydä messuilla ja myyjäisissä. Hyviä tuotteita joita kaikki tarvii, ja sopivat hinnat. Näistä jää kyllä mukavasti itsellekin. Silloin kun panostaa enemmän jää enemmän, sillon kun ei jaksa panostaa jää vähemmän.

Sähköpostilla voi kysellä lisätietoja mymmeliini81@suomi24.fi

Vierailija
2/28 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotigastronomi hommia kun tekee ei tarvi mitään y-tunnuksia tms. Alkuun pärjää ihan vain lisäämällä tulot veroehdotukseen, tietty sitten jos enemmän tienaa, niin sitten täytyy jo alkaa yrittäjäksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikojen järjestely tosi vaivatonta. Töitä on tarjolla ihan milloin vain haluan; päivällä, illalla tai viikonloppuna. Päivänpituudenkin saan muotoilla ihan minkälaiseksi haluan muutamasta tunnista vaikka kolmeentoista tuntiin päivässä. Lyhyellä varoitusajalla voi myös muuttaa jo sovittuja työaikoja. Meitä on monta työntekijää, joten koskaan eivät työt ole yhdestä tekijästä kiinni.

Olen joskus myös kokeillut sanomalehden jakamista, mutta mielestäni työajat eivät olleet mukavat. Yöllä oli aloitettava kahden maissa, joten nukkumaan piti jo mennä iltakasilta. Ei sovi mulle.

Palkka ei ole kovin kummoinen, mutta eipä se työ hirveästi rasitakaan. Työn ohessa voi tehdä omia juttuja; askarrella, neuloa, ratkoa ristikoita, lukea lehtiä/kirjoja, surffata jne. Usein mesetän iltapäivällä kotiin tulleiden koululaisten kanssa.

Pakko vielä mainita että työkaverit ovat tosi mukavia.

Jos jotain negatiivista täytyy keksiä, niin kaikki työtehtävät eivät ole kivoja. Useimmat asiakkaat ovat kyllä mukavia.

Minullakaan ei ole helppoa löytää oman alan töitä.

Vierailija
4/28 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahtena iltana viikossa nuorisotilalla iltaohjaajana. Useimmiten mukavan leppoisaa hommaa, palkka tosin ei päätä huimaa, mutta tenavia ei tarvii hoitoonkaan laittaa. (Mies tekee päivätöitä)

Työn huono puoli on tietty se loputon teiniangsti (on ne teinit oikeesti useimmiten ihan kivoja), mutta onpahan vaihtelua kotona riehuviin uhmaikäisiin ;)

Vierailija
5/28 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka pyörii kyllä 8.80-11e välillä +lauantailisät, +iltalisät+sunnuntaisin tuplapalkka :)

Vierailija
6/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jaat ilmaislehtiä. Vaikka tuskin akateemisesti koulutettua kiinnostaa tehdä moisia paskaduuneja paskalla palkalla.

Vierailija
7/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan isolla palkalla voisin tehdä paskaduunia mutta kun justiinsa se ei kiinnosta. Tietenkin tiedän ettei hakemastani työstä saa samaa palkkaa mutta ei haitta. Lähinnä tuo koulutus on ongelma kun hakee muuta työtä kuin sitä omaansa kun ajatellaan ettei korkeammin koulutettu kuitenkaan pitkään viihdy siinä huonommin pakatussa hommassa ja häipyy heti kun muuta saa - mutta en siis ajattele näin vaan haluaisin vaan muutaman satasen lisätuloa. Koulutuksen mainitsin lähinnä siksi että ei oikeasti edes liippaa läheltä mitään sellaista työtä mitä tässä haen. Siivoojan työtä jo kyselinkin mutta kovasti koulutusta kaipasivat... Voiskohan sitten käytäntö vaihdella firmoittain?

Vierailija
8/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on yhteiskuntatieteitä, ihan turhaa minkään "oikean työn" kannalta. Lähinnä vahinko koko koulutus ja nyt kaduttaa kun tuli käytyä, vaikeuttaa asioita... Mutta kun aikanaan en tiennyt mitä olisin halunnut niin tuli vaan luettua.

Vierailija
9/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näissä hommissa ainakaan ole tarjolla kuin täysipäiväisiä töitä. Mielelläni tekisin osaviikkoa.

Minun ehdotuksiani, mainosten jakaminen (onnistuu lasten kanssa), sanomalehden jako (ehdit tekemään työn, kun mies ja lapset nukkuvat aamuyöllä), siivooja (SOL, ISS tms), esittelijä/kotimyyjä (Tupperware, Jonathan tms), kesäaikaan on sesonkihommia MOL:ssa tarjolla (mansikoiden poimintaa, puutarhahommia), sitten on tietysti tehtaissa näitä pakkaajan hommia (esim. Saarioiselle einespakkaajaksi linjalle, voi tehdä yleensä viikonloppuja tms. Vastaavia hommia muissakin elintarviketehtaissa ja jalostavissa firmoissa esim. Walkilla vihkopakkaajia ym).

Sinuna laittaisin suoraan firmoihin hakemuksia, joissa hakisin osa-aikatyötä.

Vierailija
10/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei multa kyllä ole koskaan mitään koulutusta vaadittu kun olen siivoushommia kysellyt opiskelujen oheen. Itse ovat aina "kouluttaneet" uuteen siivouskohteeseen. Lähinnä olenkin siivoskellut kauppoja ja huoltoasemia. Jatka ihmeessä kyselyä!:) Ja kun kysyvät onko esim. kokemusta niin kerrot et kyllähän sä nyt kotona olet siivonnut ja että olet tarkka. Sitä tarkkuutta ja huolellisuutta multa ainakin on aina vaadittu.

Nii ja anteeksi kamalan agressiivinen hyökkäs aikaisemmassa viestissäni:) Mulla vain on sellainen käsitys että kaikki korkeastikoulutetut katsovat just näitä siivoojia nenänvarttaan pitkin.:)

Vierailija
11/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään. Melkein kaikilla "paskaduuni"-aloilla vaaditaan nykyään joko koulutus tai pitkä työkokemus. Kaupan kassoilla kyllä näkee aika nuorta porukkaa, sellaista voisit kysellä... Tai sitten oppisopimuskoulutusta (työkkärin sivuilta löytyy tietoa siitä)

Vierailija
12/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin yksi kotiäiti joka kaipaisi lisärahaa. Itse olen matkailualalla, ja olen miettinyt jotain kaupan kassa juttua? mitenköhän sellaisiin pääsee matkailualan koulutuksella? Ja jos tekis esim 2xvko niin saako sitä sinänsä mitää käteen? millaiset palkat kaupoilla siis on..

Vierailija
13/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan, sori, tuli oikeasti ekana mieleen. Valitettavasti toisena tulee mieleen puhelinmyyntityö tai myyntityö kaupassa/vaateliikkeessä/kahvilassa.

Voisitko kuvitella tekeväsi alihankintana vaikka käsitöitä? Kestovaippoja? Mattoja? Nukenvaatteita? Käsitöissä tuo kassavirta vaan ei ole vaivaan nähden suuren suuri.

Vierailija
14/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ihan oon tottunut asenteisiin ja aiheestahan nuo kommentit yleensä tulee - minä jos joku sen "sisäpiiriläisenä" tiedän! :D Mutta tosiaan ei olekaan mun arvoille ja asenteille sopiva maailma toi akateeminen... :)

Täytyy kysellä lisää niitä siivoushommia. Ja nuo pakkaushommat voi olla kanssa hyvä ajatus.

Vierailija
15/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin niihin käytetty aika ja vaiva ei tosiaankaan vastaisi korvausta! :D Ja en varmaan ois hyvä prostituoitukaan.... ;)

Mutta noin yleisesti ottaen maalaisjärki pelaa enkä pelkää kovaakaan työntekoa.

Vierailija
16/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin yksi kotiäiti joka kaipaisi lisärahaa. Itse olen matkailualalla, ja olen miettinyt jotain kaupan kassa juttua? mitenköhän sellaisiin pääsee matkailualan koulutuksella? Ja jos tekis esim 2xvko niin saako sitä sinänsä mitää käteen? millaiset palkat kaupoilla siis on..

Ryhtyä vaikka osa-aika-oppaaksi jonnekin lähipaikan nähtävyyteen? Monet mun kavereista, jotka ovat matkailualalla toimivat asiakaspalvelussa eri matkatoimistossa, lentokentällä, laivayhtiöissä tai puhelinasiakaspalvelussa. Mutta jos kassatyöskentely on edes yhtään tuttua, niin miksei muuhunkin myyntityöhän pääsisi. Minimipalkka kassalla on jotain 8-9€/h luokkaa.

Vierailija
17/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokakaupat yleensä haluaa nimenomaan näitä 10-15h/viikko työntekijöitä, eli lauantai ja yksi ilta tuntipalkka on noin 8-10e

t. kaupassa töissä oleva

Vierailija
18/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sellaisen, jota voit tehdä kotoa. Toinen mikä tulee mieleen olisi tutkimusprojektit, joissa usein palkataan aineiston litteroijia tai vastaavia avustajia mm. puhtaaksikirjoittamiseen, tutkimushaastattelujen tekemiseen jne. Löytyisikö oman alan laitoksen kautta siis jotain osa-aikatyötä?

Mites tuntiopettajan hommat omalta alaltasi? Tai lapsiin liittyen osa-aikainen hoitaja? Kerhonvetäjä? Puistotäti?

Vierailija
19/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun vaihtoehdot listaksi ja sotasuunnitelmaa tekemään :)

ap

(jolle on ylivoimaisen vaikeaa laittaa viestinsä perään ap)

Vierailija
20/28 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ehdotuksiani, mainosten jakaminen (onnistuu lasten kanssa), sanomalehden jako (ehdit tekemään työn, kun mies ja lapset nukkuvat aamuyöllä)

Jos jaksat siivoushommia tehdä niin mikset laita sanaa kiertämään, että tekisit kodeissa viikkosiivouksia. Niitä moni perhe kaipaa. Tosin, ei ole sitä kivointa duunia. Itselläni on sama ongelma. haluaisin vähän lisätienestiä.

Itselläni takaraivossa puhelinhaastattelijan duuni tai Call center-palveluhenkilö (tai mitä nyt ovatkaan). Siinä mulla tosin tyssää kielitaito. En uskalla puhua enää vieraita kieliä julkisesti.