päässä tuntuu välillä ihmeellisiä iskuja, ihan kuin veitsellä iskisi.
Mistä se voi johtua, onko vaarallista? oikealla puolella lähinnä.
Kommentit (12)
ja kallonpohjalihaksissa. Näin on ollut jo vuosia. Mulla on niskat niin jumissa ja jännittyneet. Kannattaa varmaan käydä varoiksi lääkärissä.
mitä muita oiretia, tai mistä muusta voi johtua? niskat on todellakin jumissa myös.
Voi johtua purennastakin.
Aivokasvaimessa yleensä muitakin oireita, epilepsiaa, oksentelua, näkömuutoksia ym.
kannattaa joka tapauksessa mennä lääkäriin, voi ainakin poissulkea ikävimmät vaihtoehdot. Auttaako särkylääke? Onko ne iskut siis kipeitä?
sitten menee ohi. Eilen tuli muutama ja tänään myös.
Mieheni nauraa tuolle termille, mutta minulla, äidilläni, mummollani ja aikoinaan myös hänen äidillään on ollut tätä. Lääkäri sanoi, että sitä on ja esiintyy yleensä suvuttain eli siitä tuo nimitys. Toisilla johtuu siitä, että pää on saanut vetoa, toisilla stressistä. Saattaa kestää useita päiviä.
nyt kun hänen kanssaan aiheesta puhuin.
Vihlaukset kuuluvat mm. jännityspäänsärkyyn. Minulla on ollut niitä joka päivä noin 15 vuoden ajan. Ne ovat sellaisia 2-10 sek. kestäviä, teräviä vihlauksia, jotka tulevat ja menevät.
Jokunen vuosi sitten niitä oli niin riesaksi asti, että ihan pelkäsin aamulla ylösnousemista, kun tiesin, että kohta se taas alkaa. Silloin auttoi, kun kävin 30 kertaa fysioterapeutilla. Nykyisin niitä on harvemmin, mutta aina se liittyy niska- ja hartiajumitukseen. Noihin vihlaisuihin ei edes särkylääke auta.
Tai saatko muuten liian vähän kalkkia.
Minulla oli rankkoja kuin "suonen vetoja" päässä ja lopulta menin lääkäriin. Kerroin imettäväni ja luovuttavani maitoa keskosille, lääkäri totesi maidon tutannoin tarvitsevan niin paljon kalkkia, että se näkyi vajauksena päässäni tuntuvilta vihlaisuilta.
Hän kirjoitti Mega-pore kalkkia, ja sanoi sen varmaan tasaavan vajausta. Muutaman putkellisen juotuani olin taas kunnossa. Sydän ja aivot tarvitsevat kalkkia. Lääkäriin menet tietysti tarvittaessa, täällä saa vain kokemuksia, ei lääketieteellistä neuvoa.
äitini kuoli siihen juuri.