Lomamatka ahdistaa... Apua, mitä tehdä?
Ollaan ensi viikolla piiiitkästä aikaa lähdössä ulkomaille viikoksi. Poika ei ole koskaan ollut Tukholmaa pidemmällä. Miehen kanssa olemme olleet kaupunkilomalla noin 8vuotta sitten.
Nyt jo ahdistaa tämä lomallelähtö? Pelottaa niiiin, että vatsa on kipeä (vatsallaregoija olen). Itselläni kun on todella herkkä vatsa niin jännittää niin vietävästi, että mitä jos iskeekin hillitön ripuli/vatsatauti ja menee koko loma pieleen. Mietin jo jospa jättäisin lähtemättä... Miehen vanhemmat lähdössä mukaan, joten pojalla ja miehelläni on ainakin seuraa...
Hitto, että ahdistaa... Yöt valvon ja näen painajaisia koko lomamatkasta.
Mikä avuksi tähän? Lähetäkö vai jäädä kotiin?
Kommentit (25)
Minulla on sama juttu - onkohan minulla puhjennut paniikkihäiriö vai mikä? Kaikki matkustaminen pelottaa nimenomaan siinä vaiheessa kun on muutama päivä aikaa matkaan. Nyt olisin lähdössä hati joulupyhien jälkeen ja EN HALUA LÄHTEÄ. En pärjää siellä! Vielä lapsikin mukana, yksin olen lähdössä.
Olen vakavasti harkitsemassa etten lähtisi ollenkaan. Matkat on maksettu. 1000 euroa menisi Kankkulan kaivoon. Mutta mitä järkeä lähteä kun olen hermoraunio ja olisin mieluummin kotona rauhassa siivoten ja ulkoillen, tutussa paikassa. Uusi ja vieras pelottaa.
Minulla on sama juttu - onkohan minulla puhjennut paniikkihäiriö vai mikä? Kaikki matkustaminen pelottaa nimenomaan siinä vaiheessa kun on muutama päivä aikaa matkaan. Nyt olisin lähdössä hati joulupyhien jälkeen ja EN HALUA LÄHTEÄ. En pärjää siellä! Vielä lapsikin mukana, yksin olen lähdössä.
Olen vakavasti harkitsemassa etten lähtisi ollenkaan. Matkat on maksettu. 1000 euroa menisi Kankkulan kaivoon. Mutta mitä järkeä lähteä kun olen hermoraunio ja olisin mieluummin kotona rauhassa siivoten ja ulkoillen, tutussa paikassa. Uusi ja vieras pelottaa.
Aika moni vaihtaisi paikkaa kanssasi ilomielin :)
Minä olen ihan onnessani kun kerrankin päästään koulun loma-aikaan reissuun. Ja koko perheen kera. Yleensä olen käynyt Egyptissä yksin yhden lapsen kanssa, ja aina on kaikki mennyt hyvin. Mummo oli viime vuonna yhden lapsenlapsensa kanssa Egyptissä ja saivat mahataudin, mutta sekin hoitui nopeasti ja helposti.
Minne olet menossa, edellinen kirjoittaja?
Nuorena minulla ei tällaista paniikkia tullut jos oli reissua tiedossa. Aika paljon matkustelinkin. Enpä enää. Suvussa on vanhemmalla iällä puhjennutta paniikkihäiriötä. Pitänee ottaa rauhoittavat lääkkeet kehiin. Ne...no, rauhoittavat.
Kellään muulla kokemusta tällaisesta matka-ahdistuksesta?
ap
kuin jos kotimaassa matkailisi. Kaikkiin mahdollisiin ongelmiin löytyy helposti ratkaisu eikä mitään ylimääräisiä riskejä ole. Plus ihmiset ovat auttavaisempia kuin Suomessa, joten mahdollisissa ongelmatilanteissa elämä on jopa helpompaa kuin Suomessa. Hyvää matkaa!
Ystäväni, joka tykkää matkustelusta, sairastui taannoin paniikkihäiriöön, ja sanoi että sen jälkeen alkoi matkustaminen pelottaa ja ahdistaa. Kai se oli juuri se, että kaikki oli outoa eikä omassa hallinnassa. Nyttemmin on mielestäi saanut paniikkihäiriönsä asioihin, eikä matkustaminenkaan enää ahdista. Eli kannattaa puhua lääkärile.
Toisaalta ymmärrän senkin, että jos sinulla on vatsa oireillut jo vuosia ilman syytä, et halua sitä lisätä. Tuollainen väsyttää ja vie mehut.