Mä oon aivan rikki, varmaankin km:(
Eilen kävin alkuraskuden ultrassa ja näkyi vain ruskuaispussi ja jotain? Ei kuitenkaan vastaa viikkoja ja jokin on pielessä:( Sain lähetteen kättärille ja siellä ultrataan uudestaan ja tod.näk.keskeytetään raskaus. En ihan ymmärtänyt/muista kaikkea sen verran järkyttynyt olin. Nyt pitäisi vaan tsempata töissä, mutta itku vaan tulee:( pelottaa, että km alkaa itsekseen töissä....
Kommentit (9)
Älä ap välitä tuosta "ollaan me muutkin selvitty" -kommentista, vaikka sen ehkä onkin tarkoitus sinua piristää... Lähde aiemmin töistä, mikäli vain mahdollista. Km on iso shokki, lepää rauhassa!
Jaksele.. tiedän melkein miltä susta tuntuu. Itellä eka meni kesken, olin vielä tilausajokeikalla (linja-autonkulj) huolimatta illalla alkaneesta tihkuvuodosta. Jouduin vielä odottelemaan itekseni porukkaa melkein 2h, eli ehdin kyllä hätäillä ja panikoida ihan mahdottomasti. Iltapäivällä sitten lääkäriin, sieltä lähete äitipolille ja siinä se sit olikin, mun odotettu ja paljon iloa aiheuttanut raskaus.. Nyt tosin sen jälkeen jo kolmas tulossa rv37. Mutta eihän sitä hätää ja tuskaa ymmärrä ja sainhan niitä "lohduttavia" kommentteja, että onneks meni kesken niin alussa ym.
Jos tuntuu, ettet jaksa olla töissä, ni voithan lähteä pois ja hakea sairaslomaa. Mä olisin saanu keskenmenon jälkeen, mutta en halunnu, ku mies oli reissuhommissa ja olisin joutunu olee yksin kotona.
Jaksamisia tosiaan..
Eli keskenmenohan on itse asiassa ihana asia.
En ole enää yrittämässä raskautua uudestaan. En edes tiedä miksi reagoin näin vahvasti, kun en ole raskautta edes toivonut. Onkohan hormonit jotenkin jylläämässä, kun on niin sekava olo ja itkettää vain? Tuntuu vaan haikealta ja pelottavalta...
Kaiken kaikkiaan todella raskas kokemus! En enää ikinä itse vähättele kenenkään keskenmenoa. On sekä fyysisesti, että henkisesti uuvuttava kokemus.
Jos oli kerran yllätysraskaus (ehkäisystä huolimatta?) niin ehkeivät kiertopäivät ja siis raskausviikot pidä paikkaansa! On ihan mahdollista että se ultra oli vaan liian aikainen eikä sydän vielä syki sen vuoksi.
Pidän peukut pystyssä!!!
Milloin olet menossa sinne Kättärille?
Otan osaa, itse koin tuon n 7v sitten. Nyt toinen lapsi tulossa ja toinen 5v, edelleen "esikoista" kaipaan :(
pitäisi tulla pian. Hassua, mutta luulen myös kaipaavani tätä pientä olematonta vielä monta kertaa. En usko enää, että masussa olisi jotain. Lääkäri oli melko varma ultrauksestaan. Tokihan asia vielä tarkistetaan, mutta olen jo asennoitunut keskeytykseen.
Kiitos teille ihanista sanoista ja tuesta! Tulee todella tarpeeseen:)
ainoastaan erona, etten ole päässyt äitiyspolin ultraan. Tilanne on kestänyt jo kolme viikkoa, jolloin alkoivat kivut. kaksi viikkoa sitten vuoto. Raskaushormonituloksia odottelen, että näkee ovatko laskussa. Pää meinaa seota, kun salaa mielessäni elättelen toivoa, ettei olisikaan mennyt kesken. Raskaustesti näyttää vielä positiivista, mutta raskausoireet katosivat täysin vuodon alettua. Menen todennäköisetsi viikonloppuna ultraan, etten täysin sekoa. Julkinen terveydenhuolto on p...stä Suomessa.
Kaikki me ollaan selvitty ja useimmat ovat saaneet terveitä lapsia keskenmenon jälkeen.
Olet nyt töissä ja menet sinne kättärille. Siellä viimeistään hommat selkenee. Sitten pidät parin kuukauden lapsentekoloman ja aloitat uudella innolla yrityksen! Niin me muutkin ollaan tehty.