Yleisimmät unohdukset kun pakkaa tavaroita matkalle...
Ollaan lähdössä 1, 6 ja 8 -vuotiaiden lasten kanssa etelän reissulle ja nyt pohdin kuumeisesti, että olenko muistanut pakata kaiken tarpeellisen mukaan.
Muistuta mitkä ovat ne kriittisimmät unohduksen kohteet...
Kommentit (21)
Itse pakkaan kohta ekaa kertaa viikon lomalle meidän perheen kamoja ja mielenkiinnolla osotan kommentteja.
Itse voisin sanoa, että kamera.
mutta olethan pakannut mukaan
-laastareita
-haavan puhdistusaine ja haavasidettä
-särkylääkkeitä lapsille ja aikuisille
-käsidesiä ja puhdistusliinoja
-kuumemittarin
-rakkolaastareita/rakkoa estävää ainetta
-(neulaa ja lankaa jos napit irtoilee)
Tässä nyt mitä ensin tuli mieleen. Hauskaa lomaa teille :)
jos vähänkään meinaa piknikkiä viettää.
mutta niin kauan kuin mukana on passi ja luottokortti, kaikesta muusta selviää!
särky- ja allergialääkkeet ja hygieniätavarat saa ostettua matkaltakin. Kerran ostin jopa sen puhelimen, liittymineen...
Ostettuani kolmen reissun aikana viimeisen viiden vuoden aikana korkkiruuvin uskon oppineeni tästedes ottamaan sen mukaan. Kruunukorkit aukeaa ilman pullonavaajaakin, mutta viinipullo ei.
- kynsisakset
- pumpulipuikkoja
- huulirasva
Nämä unohtuvat multa usein koska käytän vain hiusten pesun jälkeen.
Yleisemmin jää hammasharja tai yöpaita.
On unohtunut muutaman kerran, ja se jos mikä risoo! Samoin kannattaa ottaa ADAPTERI, jos matkakohteessanne tarvitaan ja jos teillä on. Hotellissa saattaa olla antaa lainaksi yksi, mutta perhelomalla tulee äkkiä tilanne jolloin tarvis useampaa.
Kameraan kannattaa ostaa myös ihan uusi muistikortti, ettei tarvi pihtailla lomakuvien ottamisessa!
Suosittelisin ottamaan mukaan myös jonkun vihkon, jonne voit iltaisin kirjoittaa ja lapset voivat piirtää ja voitte kerätä muistoja lomalta.
Hyvää lomaa!
Läheisten ja ystävien osoitteet, ehkä jo valmiiksi kirjoitettuna osoitetarralapuille? Näin postikorttien lähettäminen helpottuu huomattavasti!
Tänä kännykkäaikana korttien lähettäminen on vähentynyt kovasti, mutta ainakin mua kaverit aina kovasti kiittelee, kun heitän kortilla :-)
t. aika paljon matkusteleva 19
mun täytyy nyppiä usein kulmakarvoja
jää usein verenpainelääkkeet ja ko. lääkitys on ollu "vasta" 7v... iteltä unohtuu matkaan pitkähihaiset ja paljon muuta ja lapsille on sit kolmen reissun verran aina mukana.. :)
Minä otan yleensä jo pari viikkoa ennen kapsäkit esille ja rupean kasailemaan kamoja. Sillä lailla päähän pulpahtelee koko ajan tarpeellisia, tulee etsittyä ja korjattua ja osteltua.
Jos yritän pakata yhdessä erässä, unohtelen ties mitä.
Jos sattuu jotain, voit soittaa ja kysyä mitä tehdä, jos et satu saamaan apua sieltä paikan päältä.
Pinsetit - mun täytyy nyppiä usein kulmakarvoja
- liput/varaustiedot
- passit
- puhelin & laturi
- lompakko
- luottokortti
- matkavakuutustiedot/-kortit
- lääkkeet
- kamera & laturi
Ajattelen, että esim. kesävaatteita voi ostaa lisää tarvittaessa. Mutta yleensä muistan kyllä kaiken, mietin mitä kaikkea tarvitaan aamusta iltaan hyvällä ja huonolla säällä ja sitten vaan kerron varusteiden määrän matkapäivällä ja lisään tulokseen 1-2 ylimääräistä varalle. Uikkarit ja aurinkorasva on hyvä myös olla mukana (lapsilla on aina kiire uimaan hiostavan matkan jälkeen).
Mä kirjoitan kaiken etukäteen listalle ja viivaan yli sitä mukaa kun pakkaan laukkuun