Jos parisuhteessa oleva nainen lihoo...
...antaako se miehelle oikeuden kohdella naista kylmästi ja huonosti, kunnes nainen on laihduttanut takaisin miestä miellyttävään painoon?
Omassa suhteessani on käynyt juuri näin. Olen lihonut vajaa 10kg (normaalipainosta lievän ylipainon puolelle) vaikean elämäntilanteen myötä. Olen hiljattain, stressin lauettua, palannut jälleen terveellisen ruokavalion ja liikunnan pariin ja alkanut tavoitella aiempia mittojani. Mutta ennen niin ihana poikaystäväni on ikään kuin laittanut suhteemme "pitoon", kunnes olen laihtunut tarpeeksi. Kohtelee siis tylysti ja etäisesti. Ei kuitenkaan halua erota vaan nähdä minun laihtuvan.
Mielestäni tämä ei ole ihan ok käytöstä, ja mietinkin, haluanko enää edes jatkaa suhdetta miehen kanssa? Voinko olla hänen kanssaan onnellinen hoikkanakaan, jos hänen "tunteensa" riippuvat yksinomaan painostani? AUTTAKAA! :(
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
@Ap
Miehenä (m27) voin sanoa että naisen kehon kunnolla on iso merkitys seksuaaliseen mielenkiintoon. Harvassa on miehet jotka on tästä poikkeuksia. Mulle ylipaino on ihan selkeä kynnyskysymys suhteessa. Sun tapauksessa sanoisin että ymmärrän kyllä mitä miehesi päässä saattaa ehkä liikkua, hän voi olla turhautunut, häntä kiinnostaa seksi vähemmän, ehkä hänelle ylipainoinen tyttöystävä on jonkinasteinen häpeä. Mulle se ainakin olisi. Jos mun gf lihoisi, kyllä painon saaminen takaisin urheilullisiin mittoihin olisi välttämätöntä suhteen jatkamiselle. Se, miten asiasta taas puhutaan ja miten toimitaan on ihan oma juttunsa.Sen kuitenkin sanon että mihinkään epämiellyttävään käytökseen tilanne ei oikeuta. Mielestäni miehesi on käyttäytynyt tosi huonosti jos hän on ilkeä ja jollain tavalla laittanut suhteen pitoon. En voi tämän ketjun perusteella suositella eroa mutta ehdottomasti keskustelua siitä mitä voitte toistenne käyttäytymiseltä suhteessa odottaa, ja jos tällainen käytös ei ole miehesi mielestä pahasti, sitten voisit laittaa eron harkintaan. #17 oli tosi hyvä, aiheellinen pointti, sitä kannattaa miettiä.
@ketjun muille kommentoijolle
Joo, mies on käyttäytynyt tässä ilkeästi. Eron suositteleminen siitä siasta on kuitenkin aika rankasti sanottu mun mielestä. Mun huomion kiinnitti erityisesti #10 ja #16. Surettaa kun ihmiset tekevät asioista vaikeita ja piruilevat toisilleen, leikkivät toisten tunteilla noin. Mun eka tyttöystävä sanoi itse asiassa ihan samalla tavalla kun oli puhetta siitä että mitä jos hän lihoo, ja sanoin sanatarkasti että en eroaisi mutta auttaisin laihtumaan. Hänelle se oli ongelma. Mun mielestä parisuhteessa ei voi vedota yksilönvapauteen tehdä ihan mitä lystää. Siinä ollaan tiimi. Jos nainen lihoo, mielenkiinto suhteeseen vähenee radikaalisti.
Miehille puolison kropalla vain on aika paljon merkitystä. Sitä tosiasiaa ei voi unohtaa.
Tasapainoisempaa tekstiä ja ajattelua kuin useimmilla kaltaisillesi, mutta oikeasti: läheskään kaikki miehet eivät ole tuollaisia. Arvelen että olet vielä kohtalaisen nuori, ja kokemusta on vasta seksuaalisuudella höystetystä "käyttökumppanuudesta" (joka voi siis olla varsin hyvääkin), ei todellisesta syvästä rakkaudesta. Toki kaikki eivät tuollaista rakkautta koskaan kohtaa, tai ole ylipäätään sellaiseen kykeneviä.
10kg rasvaa karkottaa kyllä seksihalut ja tiputtaa vetovoiman olemattomaksi lähes kaikilla. Suhde kärsii aivan varmasti jos kiinnostusta toiseen ei ole. Siinä lihoessaan se kumppani on voinut olla varsin ikävä käytökseltäänkin huonoine elintapoineen.
Tasapainoisempaa tekstiä ja ajattelua kuin useimmilla kaltaisillesi, mutta oikeasti: läheskään kaikki miehet eivät ole tuollaisia. Arvelen että olet vielä kohtalaisen nuori, ja kokemusta on vasta seksuaalisuudella höystetystä "käyttökumppanuudesta" (joka voi siis olla varsin hyvääkin), ei todellisesta syvästä rakkaudesta. Toki kaikki eivät tuollaista rakkautta koskaan kohtaa, tai ole ylipäätään sellaiseen kykeneviä.