Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi loukkaantui, kun emme tulekaan mummilaan kesälomalla :(

Vierailija
10.06.2009 |

oli kaiketi olettanut, että vietämme osan (aika isonkin osan) siellä lasten kanssa.

Me kun päätimmekin repäistä ja lähdemme koko kesälomaksi eli 5 viikoksi ulkomaanreissuun. Nyt kun lapset on vihdoin vähän isompia (2v, 4v, 6v) on kiva tehdä kesällä muutakin kuin nököttää mummilan puutarhassa omenapuun varjossa lasten lotratessa kahluualtaassa. Joten tänä vuonna tehdäänkin ihan kunnolla jotain erilaista.

Mummi loukkaantui oikein isosti, kun totesimme tämän ääneen. :( voi voi.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oltu mitään suunnitelmia mummin kanssa vielä tehty, niin mikä oikeus mummilla on suuttua. Tai toki saa suuttua, mutta purnatkoon muille. Toivottaisi hyvää matkaa koko perheelle ja nauttikoon lapsenlapsistaan muulloin. Että kuka täässä on itsekäs.

Meillä samanikäiset lapset ja lähdössä reissuun. Mummi ja vaari erityisen rakkaita, mutta olemme heidän kanssaan muulloin. Tietävät fiksuina ihmisinä kuinka paljon lapset nauttivat kun pääsevät etelään uimaan lämpöisissä vesissä ym. Miten joku kehtaa edes ehdottaa että lyhentäkää lomaanne???????????? Hyvää matkaa ja nauttikaa perheen yhteisestä ajasta.

Vierailija
42/79 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä miniälleen katkera anoppi?? pojan perhe ei teekään niin kuin äiti toivoo ja sekös kismittää, ja eihän se tietenkään voi olla kenenkään muun kuin ilkeän miniän vika ;o)

toki kun perhe päättää repäistä ja tehdä pitkän reissun, olet aivan mahdottoman KURJA ÄITI ;o)

Hohhoijaa näitä ihmisiä täällä. Mutta ai niin, anopit on pyhä asia ja miniät ovat aina syyllisiä ja ilkeitä, se on av:n totuus.

luulin, että äidille on tärkeintä lapsen onni. Ähä kutti, inho anoppi kärvistelköön, lällällää, kun ei saakaan mun lapsia luokseen? Oletko menettänyt viimeisetkin järjet rippeeesi, kysyn ma! Lapselle muistot mummolasta ja mummista ovat niitä ihanimpia, joita voi ollakaan! Ei kukaan kysykään, miten sinä viihdyt siellä omppupuiden alla. Ei sinun tarvitsekaan viihtyä siellä. Sinulla oli oma mummisi tai omat mummisi. Sinun tehtäväsi äitinä on suoda lapsillesi kiireettömät ihanat hetket heitä rakastavien sukulaisten seurassa. Matkusta sinä vain niin paljon kuin kukkaronne antaa myöten. Mutta älä rankaise lapsiasi. Sillä tuolla suhtautumisellasi rankaiset ennen kaikkea lapsiasi - ets sitä anoppiasi, jota kuvittelet kiusaavasi. Olet kurja äiti. Ihan totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nyt yht'äkkiä olet tietävänäsi, että perhe viettää joka kuukauden viikonlopun mummolassa???? Ei ap sellaisista ole puhunut. Vai onkos täällä useampi ap? Tai vaihtaako ap kertomustaan aina sitä mukaan kun me täällä vastaillaan? Kyllä me voimme lopettaakin vastailun ja mielipiteemme kertomisen. Mutta miksi ap alunperin puhuu "ongelmastaan", jos tälle kelpaavat vain omat vastaukset?

Tämä perhehän viettää joka kuukausi viikonlopun mummolassa, vähintään. Ja nyt aikovat viettää vähän erilaisen kesäloman ja sinun mielestäsi ap on kurja äiti tämän vuoksi? Ihanko rosissaan kuvittelet että ap:n lapset ovat onnettomia siellä ulkomailla, että heidän kesänsä on pilalla?? Tulee väkisinkin mieleen että kateusko tässä puhuu. Minäkin ymmärrän mummon loukkaantumisen - tai pettymisen - oikein hyvin. Mutta sille nyt ei voi mitään, ja on mummonkin aika tajuta ettei voi automaattisesti olettaa että lapsen perhe viettää kaikki lomansa mummolassa. Hiukan olisikin kyllä ahdistavaa jos kaikki tulevat lomat olisi lukkoonlyöty, miettikää nyt itsekin. Koskaan ette voisi suunnitella mitään erilaista lomillenne kun ne olisi velvollisuus viettää mummolassa.

luulin, että äidille on tärkeintä lapsen onni. Ähä kutti, inho anoppi kärvistelköön, lällällää, kun ei saakaan mun lapsia luokseen? Oletko menettänyt viimeisetkin järjet rippeeesi, kysyn ma! Lapselle muistot mummolasta ja mummista ovat niitä ihanimpia, joita voi ollakaan! Ei kukaan kysykään, miten sinä viihdyt siellä omppupuiden alla. Ei sinun tarvitsekaan viihtyä siellä. Sinulla oli oma mummisi tai omat mummisi. Sinun tehtäväsi äitinä on suoda lapsillesi kiireettömät ihanat hetket heitä rakastavien sukulaisten seurassa. Matkusta sinä vain niin paljon kuin kukkaronne antaa myöten. Mutta älä rankaise lapsiasi. Sillä tuolla suhtautumisellasi rankaiset ennen kaikkea lapsiasi - ets sitä anoppiasi, jota kuvittelet kiusaavasi. Olet kurja äiti. Ihan totta.

Vierailija
44/79 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossahan se sanotaan.

miksi täällä niin monet aivan sumeasti aina puolustavat anoppeja? en pysty käsittämään. vai ovatko anopit itse asialla??

joten käymme siellä perheenä läpi vuoden viikonloppuisin, ainakin kerran kuussa. Totta, että kesäsuunnitelmamme tuli puskan takaa, mutta se tuli meillekin aika ex temporena, miehen työkontaktien kautta. Teimme päätöksen vasta viikonloppuna, loma on heinäkuun puolivälistä koulujen alkuun (vanhin lapsi menee eskariin tänä vuonna). Jotenkin vain mummille se, että olemme siellä kerralla pidempään, eika "vain" lauantaista sunnuntaihin viikonloppuisin, on nii-iin tärkeää. Tavallaan ymmärrän, mutta voisi hänkin iloita meidän puolestamme tästä hauskasta ja erilaisesta kesästä ja hienosta mahdollisuudesta! ap

Vierailija
45/79 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä'hän tuo lukikin. Hupsis, kun en huomannut. Mutta alkuperäisessä viestissä se ei ollutkaan se pointti. Tuo "joka viikonloppu" tuli vasta sen jälkeen, kun ap:lle vastailtiin, että mummilaan on ihan hyvä lasten vuoksi mennä. Joten taitaa se "joka viikonloppu" olla myöhemmin keksitty juttu.

Mutta oli mikä oli - niin onneksi lapset eivät ole minun, sillä minusta ap on ihan sairas, eikä ongelma ole anoppila vaan se, että ap miettii, miten voisi parhaiten kiusata niin lapsiaan kuin anoppiaan, joten huh huh - menkää tosi pitkälle ulkomaan matkalle.

tuossahan se sanotaan. miksi täällä niin monet aivan sumeasti aina puolustavat anoppeja? en pysty käsittämään. vai ovatko anopit itse asialla??

joten käymme siellä perheenä läpi vuoden viikonloppuisin, ainakin kerran kuussa. Totta, että kesäsuunnitelmamme tuli puskan takaa, mutta se tuli meillekin aika ex temporena, miehen työkontaktien kautta. Teimme päätöksen vasta viikonloppuna, loma on heinäkuun puolivälistä koulujen alkuun (vanhin lapsi menee eskariin tänä vuonna). Jotenkin vain mummille se, että olemme siellä kerralla pidempään, eika "vain" lauantaista sunnuntaihin viikonloppuisin, on nii-iin tärkeää. Tavallaan ymmärrän, mutta voisi hänkin iloita meidän puolestamme tästä hauskasta ja erilaisesta kesästä ja hienosta mahdollisuudesta! ap

Vierailija
46/79 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä perheen yhteisestä lomasta on saatu väännettyä anopin kiusaamista? ettäkö anoppia pitää miellyttää, ennen kaikkea?

siinä'hän tuo lukikin. Hupsis, kun en huomannut. Mutta alkuperäisessä viestissä se ei ollutkaan se pointti. Tuo "joka viikonloppu" tuli vasta sen jälkeen, kun ap:lle vastailtiin, että mummilaan on ihan hyvä lasten vuoksi mennä. Joten taitaa se "joka viikonloppu" olla myöhemmin keksitty juttu. Mutta oli mikä oli - niin onneksi lapset eivät ole minun, sillä minusta ap on ihan sairas, eikä ongelma ole anoppila vaan se, että ap miettii, miten voisi parhaiten kiusata niin lapsiaan kuin anoppiaan, joten huh huh - menkää tosi pitkälle ulkomaan matkalle.

tuossahan se sanotaan. miksi täällä niin monet aivan sumeasti aina puolustavat anoppeja? en pysty käsittämään. vai ovatko anopit itse asialla??

Vierailija
47/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSET ovat tärkeimmät. Tärkeämmät kuin mummi ja tärkeämmät kuin äiti.

Vierailija
48/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin kyseessä olisi perheen viimeinen kesä tai tilaisuus nähdä isovanhempia? Onhan noita kesiä edessäpäin, eihän siinä riistetä lapsilta mummoa loppuiäksi, herranjestas. Olin lapsena paljon mummolla ja nautin ja ne parhaimmat muistot ovat sieltä, mutta kyllä olisi ollut ihana käydä matkoillakin. Me ei koskaan käyty, ainakaan perheenä. Kerran Ruotsin laivalla missä me lapset katseltiin vanhempien ryyppäämistä ja tappelua. Joten jos joku on niin onnekas, että saa mahdollisuuden ihanaan perhelomaan ulkomailla JA ne isovanhemmat niin hyvä juttu!!

Ei sitä joka päivä tule mahdollisuutta lähteä pitkäksi aikaa muihin maisemiin, joten hyvä, että tartutte tilaisuuteen nyt, kun se on vielä mahdollista. Vanhemmillekin ihana kun pääsee kunnolla katkasemaan oman arjen.

Vierailija
49/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ikinä oikeasti tarvitse isovanhempien apua. Minä jos isovanhempana tietäisin ajatusmaailmasi, niin saisit olla perheesi kanssa aivan rauhassa lomat, viikonloput ja juhlat. Jos jotain kamalaa sattuisi perheessäsi tapahtumaan, siinä kun omillasi selviäisit. Jos ei ole oikeuksia, ei ole myöskään velvollisuuksia. Oma asenteeni on, että isovanhemmatkin ovat osa perhettä, mutta ei mekään haluta että te luuhaatte passattavina kaikki lomanne meillä. Lapsenlapset ovat kyllä meille tosi rakkaita ja itsestä ainakin tuntuu, että oikeasti haluavat meillä myös käydä (iät 3,4,6 ja 12) ja saavat olla sen aikaa, kun haluavat. Tyttäreni ajatukset tiedän, miniänkin kanssa olen asioista keskustellut. Mutta nro 29 kerropa vanhemmillesi ja anopillesi, mitä todella ajattelet, niin todella toivon, että suhtautuminen on sama kuin minulla. Eli yksin jäät, jos apua sattuisit tarvitsemaan.

t.nuorehko mummu, jolla kuitenkin univaikeuksia ja aikaa täällä yöt lueskella

Vierailija
50/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ap tehnyt kärpäsestä härkäsen.

Mitä sitten jos on loukkaantunut? Ihan normaalia. Minun äitini on monesti ollut pahoillaan kun joku meistä lapsista ei ole päässyt silloin kuin hän on olettanut meidän tulevan.

Ap.kin huomaa sitten joskus olevansa ihan samanlainen. Hän saattaa mielessään ajatella, että poika tulee perheineen käymään lomalla, kuten ennenkin. Kun miniä ilmoittaa, etteipä ähäkutti nyt käykään ja eipä tulla kykkimään teidän pihalle kun lähdetään ulkomaille, pahoitat mielesi itsekin.

Mummi on voinut kuvitella sinisilmäisesti, että viihdytte heillä kesälomilla kun olette sinne tulleet ja jos ette ole aikaisemmin kertoneet, kuinka vitun tylsää siellä on olla. Nyt yhtäkkiä tuleekin puskan takaa ilmoitus, että ah ihanaa kun ei tarvi tulla kärvistelemään anopin pihaan ja kuinka paha olla siellä on ollut edellisinä kesinä.

Olisi ollut reilumpaa jo aikaisemmin kertoa, että et viihdy siellä ja antaa miehen käyttää lapsia äitinsä luona. Mummi olisi tiennyt, millä korteilla pelataan.

Mutta ap on vielä nuori ja kuolematon ja kuvittelee, että hän ei koskaan vanhene. Kummasti olet vain saman tilanteen edessä sitten kun omat lapsesi ovat perheellisiä. Odotat heitä luoksesi ja huomaat pettyväsi kun he eivät tulekaan. Ja varsinkin jos sinulla on poikia ja miniäsi sattuu olemaan sitä mieltä, että olet millainen tahansa niin olet kusipää juuri siksi, että olet miehen äiti. Ja iskee puukon selkääsi ilkkumalla, että ihanaa kun ei enää tarvitse tulla pilaamaan lomia sinun tykö.

Vierailija
51/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jossain vaiheessa tälle palstalle on alkaneet kirjottelemaan myös anopit (esim eräs pöyristyttävä ketju, jossa anoppi oli napannut synnäriltä vauvan itselleen äidin ollessa vielä nukutettuna ja tämä oli suurimman osan mielestä täysin hyväksyttävää käytöstä).

Aiemmin kun tämä oli pelkkä vauva lehden palsta näin ei ollut. Silloin ap:ta olisi ymmärretty paremmin ;-)

Vierailija
52/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitit sitten auki sen, mitä moni epäilee: Anoppi kiristää ja uhkailee, jotta saa pitää oman päänsä - hinnalla millä hyvänsä.

Mihin unohtui se pyyteetön äidinrakkaus, joka haluaa ennen kaikkea, että lapsi on onnellinen?

Vierailija
53/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nuorehkot" anopit täällä tuntuvat kirjoittelevan. "Nuorehkolle" mummolle tiedoksi, että anopilla/mummolla ei ole mitään oikeuksia lapsenlapsiinsa. Meidän anoppimummo luulee olevansa suureksikin avuksi, vaikka tosiasiassa meille on paljon parempi, ettei meidän tarvitse avun hintana olevaa mäkätystä kuunnella. Tietenkin pärjätään itse ja saadaan jopa ihan itse päättää mitä tehään, niin arkena kuin lomillakin, kun ollaan etäännytetty näitä välejä. Luxusta, ettei muilla ole edes piiloista päätösvaltaa meidän asioihin :)

Vierailija
54/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on erikoista että tässä nähdään väkisin huonot välit. Varmasti ei ole huonot välit ap:lla ja anopilla, jos käyvät kerran kuussa viikonlopun kylässä, ja ovat viettäneet paljon kesälomia siellä. Se, että TÄNÄ kesänä menee ulkomailla, ei tarkoita sitä että olisi välit poikki. Tulevina kesinä ehtii taas mummilaan vaikka kuinka paljon!

Tekisi pieni matkustelu aika monelle tämän ketjun kirjoittajille hyvää, niin näkisi että maailmaa on muuallakin kuin kotona ja mummolassa...

Vierailija
55/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että häipyvät 5 viikoksi muille maille. Ja saisin itse viettää kesäni rauhassa ilman häiriötekijöitä. = ))

Vierailija
56/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni on ymmärtänyt mun fiiliksiä ja tukenut, mutta aika kamaliakin vastauksia olen saanut. Onpa täällä paljon katkeraa porukkaa liikkeellä :( ja projisoitte aika kulmat-suoriksi mentaliteetilla omat anoppi-angstinne suoraan mun ja anopin väleihin. En ymmärrä miten kukaan voi tuollaisia tulkita minun kirjoituksistani!!

Meillä on anopin kanssa mukavat läheiset välit, kuten joku jo tuossa totesikin että emme kai me kävisi mummilassa säännöllisesti yökylässä koko perhe jos emme tulisi hyvin toimeen!

Minulla on toki paha mieli mummin puolesta, harmittaa että pahoitimme hänen mielensä. Silti olen sitä mieltä että hänen pitäisi ensisijaisesti olla onnellinen lapsensa ja lastenlastensa puolesta siitä, että meillä on perheenä mahdollisuus kokea hyvin erilainen kesäloma. Että tässä tilanteessa hän on se itsekkäämpi osapuoli. Ja että koska emme olleet suoraan sopineet kesäloman vietosta heidän luonaan, hänen pitäisi päästä pahasta mielestään jo yli.

Varsinkin kun kaikkina aiempina kesinä olemme viettäneet aina osan kesälomasta heidän luonaan, ja toki lapset siitä ovat nauttineet. Ja jatkossa varmaan taas käymme siellä usein.

Mutta onhan se meistä aikuisista ollut tavallaan puuduttavaa, kun lapset ovat olleet niin pieniä ja meillä ihan hands full, että emme ole jaksaneet suunnitella tällaista pidempää reissua tätä ennen, vaan on menty siitä missä aita on ollut matalin ja istuttu siellä mummilan puutarhassa sitten kaikki kauniit kesäpäivät. Mukavaa se toki helppoudessaan on, mutta pidemmän päälle ja vuodesta toiseen sitä alkaa kaivata myös vaihtelua. Ja varmasti osittain myös siksi, että odottaa lasten kasvua ja sitä että heidän kanssaan voi jo kokea monenmoista muutakin kuin voikukkien repimistä mummin nurtsilta. Näin kärjistettynä.

ap

Vierailija
57/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi-keskustelu?

On se kumma, että niin monet teistä muista äideistä ajattelette ensisijaisesti anoppejanne - mihin unohtuivat lapset? Ja mummit?

Hyi helvetti tuollaiset äidit - toivottavasti mun lapsilla ei ole teidänlaisten äitien lapsia kavereina.

Vierailija
58/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppeja raivopäisesti puolustuvat lukekaapa ap:n viimeinen viesti ja toivottavasti tajuatte syytöstenne naurettavuuden ja "lievän" dramaattisuudeen.. tosiaan, ihan kuin viimeistä kesää oltaisiin viettämässä. ja pitääkö herran jumala anoppia infota tammikuussa loppuvuoden menoista, ettei tule paha mieli? aion kyllä itse tehdä toden teolla töitä tulevaisuudessa, että en päädy sellaiseksi anopiksi, mitä täällä on sikiämässä (ellei nämä kirjoittelijat sitten ole jo sellaisia). napanuorat katki hyvissä ajoin. olen äärimmäisen kiitollinen omista vanhemmistani, jotka antavat meille tilaa hengittää, ja siellä on mukavampi vieraillakin (myös muun perheen mielestä) kuin anoppilassa, jossa valitsee anopin ahdistava syyllistäminen ja katkeruus tekemistämme valinnoista (mm. muutto pois hänen POIKANSA työn takia).

Vierailija
59/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan ap:n perheellä on taas edessä se aika, jolloin koululaisille tarvitaan kesänviettopaikkoja, kun koulut alkavat.

Kyllä ne lapset siellä mummolassa ehtii notkumaan vielä monta vuotta.

Vierailija
60/79 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän jälkeen