Mies päätti mennä koko juhannukseksi töihin.
No, rahaahan se tietää, mutta mitäs minä sitten teen kaikki päivät kaksi- ja neljävuotiaiden lasten kanssa?
Kommentit (6)
Ollaan kuitenkin menossa lasten kanssa mummin ja papan mökille, joten meille tulee ihan ok juhannus. Mies on melkein aina juhlapyhät töissä, joten tässä on niin tottunut yksinäisiin juhlapyhiin, etten osaa enää murehtia. Mun pelastus on, että mulla on tiivis lähipiiri ja aina löytyy paikka minne mennä lasten kanssa tai joku tulee meille kylään. Vappukin vietettiin lasten kanssa ilman miestä ja meillä oli iso lauma lapsia (+vanhemmat) kylässä. Hauskaa oli! En mä anna sen pilata juhlafiilistä, että mies on töissä.
Miten, jos sä kutsuisit jonkun ystävän kylään piristämään sun juhannusta? Suurin osa ihmisistä varmaan menee mökeille, mutta olisko sun ystäväpiirissä joku, joka viettää kenties myös yksinäisen juhannuksen.
Ei raaskita niille päiville pyytää ainoaa työntekijää töihin, vaan tehdään ne itse. Mutta ei se kyllä minua haittaa. Eihän mies ympäri vuorokauden töissä kuitenkaan viivy ja pyhinä on ihanaa ottaa vähän rennommin, kun ei tarvi paahtaa töitä ja kotihommia niin kuin arkena.
Mies ei itse tosin valinnut töissä oloa, vuorot nyt vaan tänä vuonna sattuu niin. Me lasten kanssa vietämme juhannusta kuten mitä tahansa kesäviikonloppua grillaillen, uiden, saunoen kelien mukaan ja voimme perheen voimin viettää "juhannusta" minä tahansa kesäviikonloppuna, joita onneksi riittää!! Samoin on vapun, pääsiäisen jne laita, joulu sitten onkin jo asia erikseen. Lasten ollessa pienempiä pystyimme siirtämään jouluaaton vieton toiselle päivälle jos miehelle osui iltavuoro, nykyään isommat ei kyllä enää ole suostuvaisia siirtoon kun osaavat niin kovasti odottaa oikeaa päivää.
Mies menee pe-aamuna töihin klo 9 ja pääsee ma-aamuna klo 9. Kolme päivää putkeen töissä. Anoppi luultavasti ottaa muksut ja lähtevät jonnekin, joten mulle on tulossa YKSINÄINEN juhannus! JIPPIII!!! Mä odotan sitä aivan hulluna jo! Käyn joka päivä saunassa, katson hyviä leffoja, herkuttelen, pyörin netissä jne. jne. En mene mihinkään, en taatusti! Sen verran pistän nenän ulos, että käyn koiran kusettamassa.
työttömyyttäni reilusti yli juhannuksen. Ei paljon työnteko kiinnosta. Tehkää te töitä, joita se kiinostaa ja jotka siihen kykenevät. Mä en kuulu kohderyhmään.
tilanteessa ja tylsäähän se on.
Minä en jaksanut lähteä mihinkään kauas sukulaisten mökeille tai muualle yksin lasten kanssa, siksi oltiin ihan kotosalla.
Juhannusaattonahan on vielä kaupatkin auki, joten näkee vielä ihmisiä. Joten siksi kannattaa mennä kauppaa. Ostatte hyviä herkkuja illaksi.
Jos lähistöllä on kokko aikaisin vie lapset katsomaan sitä. Meidän lähellä on aina klo 18.
Illalla saunaa ja herkkujen syönti.
Juhannuspäivä on se tylsin... Olisko jotain jonka kutsuisit kahville?
Meillä ei kyllä ole ollut, mutta päivä on lusittu tylsästi. Käyty puistossa ja katsottu DVD:tä jne.
Ehdottomasti tylsin päivä! Ei ketään missään.
Ja seuraavana päivänä on jo isot kaupat auki. Ei muuta kun lasten kanssa vaikka Cittariin. Itselle jotain kivaa ja lapsille vaikka pienet lelut.
Kyllä se menee vaikka hitaasti meneekin. Tsemppiä koitokseen. Tule av:lle juttelemaan, kyllä täällä aina joku on!