Harmistuinko turhasta? huuto.net asiaa
Eli siis kyselin huutonetissä myyjältä yhdestä kohteesta, että myykö vaan osan ja myyjä sanoi, että voi myydä, jos ei tule huutoja aukioloaikana. huutoja ei tullut ja niinpä kyselin myyjältä mihin hintaan myisi nämä jne. ja saatiin kaikki sovittua ja myyjä antoi jo tilinumeronkin jolle maksaisin. Nyt sitten ilmoitti, ettei myykään minulle kun joku toinen oli tarjonnut koko setistä hyvän hinnan. Suutuinko tästä nyt ihan turhaan, astiasto on sellaista, että tosi harvoin löytyy ja nyt kun löytyi ja luulin jo saaneeni niin käy näin. Harmittaa. Mitään negaa palautetta ym. en tietenkään voi antaa kun tämä oli ns. ohi huutokaupan.
Kiinnostaisi tietää miten muut olisi reagoineet? Itselläni on ollut vastaavia tilanteita, että joku toinenkin on kysellyt jo sulkeutuneesta kohteesta myynkö siihen ja siihen hintaan koko setin ja välillä ollut niin, että olen jo jollekin toiselle luvannut astiastosta tai vastaavasta jotain ja olen sitten sanonut, että koko setti ei ole enää kaupan, mutta nämä ja nämä ovat vielä jäljellä ja kysynyt kiinnostaako ja pyytänyt kertomaan mitä maksaisi tai vaihtoehtoisesti laittanut mitä niistä pyytäisin.
En siis vielä ehtinyt maksaa tuota, oli tarkotus tänään käydä maksamassa, mutta nyt ei sit tarvitse.
Kommentit (5)
Huono tuuri käynyt,muttas eipä ollut mitään kauppaakaan vielä syntynyt. itse ymmärrän myyjää- setti on ollut myynnissä ja kokonaisuus on aina parempi myydä kokonaisuutena.
Negaa et voi edes antaa, kun et ole huutanutkaan, mutta ymmärrän toki harmituksesi.
Silti sympatiat myyjän puolella ehdotomasti.
pääsee tavrasta eroon ja saa enemmän rahaa.
Olen itse myyjä, joka myy aina lupauksensa mukaan. Mutta ymmärrän myyjäänin. Jos minulla olisi jokin kokonaisuus myynnissä ja joku haluaisi ostaa vain osan, ja sitten ilmestyisi toinen joka ostaisi kaikki. Toki kysyisin siltä osan ostajalta, että olisiko sittenkin valmis ostamaan koko setin. Koska voi olla että ne loput osat ei kiinnostaisi ketään muutakaan yksinään ja ne jää muuten myyjälle käteen.
Myyjällä on kuitenkin ensisijainen intressi päästä koko potista eroon.