Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko enää viedä 2,5v lasta puistoon??

Vierailija
09.06.2009 |

mulla siis 2,5v uhmaikäinen, ja aamuisin puistossa ollessa käyttäytyy todella sikamaisesti.

tänäänkin kaikki lähti siitä kun lapsi heitteli hiekkaa, ja sanoin ettei saa heittää. no heitteli ja heitteli koko ajan kovempaa ja sanoin et otetaan sit lapio pois. heitteli vieläkin ja otin sitte lapion pois. hirveä raivari. Heitti ämpärin taaksepäin, onneks ei osunu kehenkään. No komensin sitten siitä että et heittele leluja. Löi minua.

Komensin edelleen et äitiäkään et lyö.otin viereeni istumaan ja raivoamaan, siinä sitten raivosi aikansa ja lupasi olla kiltisti. Annoin lapion ja ämpärin takaisin. Oli hetken nätisti, kun meni taputtelemaan toisen kakkua. Tämä toinen ei halunnut lastani seurakseen, ja sanoin että älä mene siihen, tee omaa juttua.

Kimmastui taas, ja heitti hiekat minun päälle lapiolla. Lähdettiin sit puistosta pois...Raivosi ainakin puoli tuntia että haluaa takaisin puistoon. Laitoin lapsen nukkumaan..

tää ei siis ollut tosiaan eka kerta ku tämmöstä tapahtu. Sama reaktio tulee jos joku koskee lapsen omiin leluihin.

on monesti heittänyt muiden päälle hiekat/leluja. Tulistuu sekunnissa, ei sitä kerkeä estämään kun on jo heittänyt jotain.

(iltaisin on muuten paljon kiltimpi puistossa..)

kotona samoiten heittelee/lyö.

kylässä ja kerhossa on todella kiltti, en muista et olis koskaan tarvinnu komentaa. Varmaan kun nuo on ihan puolueettomia alueita.

mutta ihan oikeasti, en mä kehtaa enää viedä lasta puistoon ollenkaan(paitsi iltaisin) kun lähes aina se on tommosta!

Oon ilmeisesti ollut aivan lian lepsu kasvattaja, mut sitä kai on enää turha voivotella, vaan saada tuo käytös jotenkin kuriin...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johdonmukaisesti joka kerta niin pian sinulla on hyvin käyttäytyvä lapsonen.

Vierailija
2/5 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeita tilanteita kun ei voi opetella etänä tuossa iässä ainakaan. Vie normaalisti puistoon, osoitat sillä lapselle että rutiinit jatkuvat vaikka hänellä olisi kuinka paha olo tahansa (mitä varmasti onkin uhmiksella). Se tuo turvaa lapselle.

Puistossa olet ihan liki ja katsot tarkkaan että puutut ajoissa ettei muihin satu. Pyydä myös aina anteeksi sivullisilta, jos lapsesi jotain ikävää heille tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on rankka vaihe. Tietysti viet lasta sinne puistoon. Hän oppii siellä kerta kerran jälkeen ihmiseksi kasvamista ja sinä vanhemmaksi kasvamista. Molemmilta se vaatii paljon, tsemppiä teille!

Hyviä vinkkejä "tuhmaiäkäisen kanssa toimimiseen" saa muuten MLL:n nettisivuilta. Monta vinkkiä, joita ite ei muista siinä hetkessä.

Vierailija
4/5 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onneksi olkoon, lapsenne on uhmaiässä! :) Meidän nyt 3.5v oli samanlainen tuossa iässä. Vuodessa ehkä jo helpottaa! Johdonmukaisuutta, toistoa, toistoa ja toistoa. Lapsi vaan kokeilee että tuleeko sulla raja vastaan. Toisaalta tietää että tulee, mutta silti on pakko kokeilla että tuleehan varmasti. Tsemppiä!

Vierailija
5/5 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jollakin on ollut samanlainen riiviö!

Oon miettinyt et onko menty tosi paljon vikaan kasvatuksessa, ksoka puistossa muut lapset (tutut) ei tätä tee.

Toisaalta minun lapsi ei esim. koskaan ota tavaroita muiden käsistä, jotkut lapset harrastaa sitä jatkuvasti..Mutta sekin on parempi tapa kun muiden satuttaminen.

t. aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi