Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooooo- JOULULAHJAT VKO24 -ooooo

Vierailija
08.06.2009 |

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/999354/_joululahjat_…

Joulupakettia odottavat

aada-maria 26.11

mamixi 1.12

sandeman-82 1.12

neira 2.12

nau 3.12

-Neve- 4.12

Yksis 5.12

Unimurmeli 5.12

tulppaani 7.12

-sallis- 9.12

lemon 10.12

anzku84 12.12

Lizzy-79 12.12

Papu84 14.12

äitimaalta 14.12

Mamma41 14.12

Laara 15.12

Musta_Kissa 15.12

Tanni 15.12

Killa 16.12

MinttuLotta 18.12

wishing 18.12

viivioskari 18.12

Miimu74 19.12

pirpana1984 19.12

RR10 19.12

pikkutassu79 19.12

Tandy 20.12

amalia76 21.12

Pimienta 22.12

nöpöstiina 22.12

Rouvaii 23.12

Mammariini 25.12

iita3 25.12

katja83 25.12

Vau09 27.12

inimai 28.12

jenuski 31.12

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus menee nyt ihan omalla painollaan. Tänään oli neuvolalääkäri ja idun sydänäänet saatiin hetkeksi kuuluville ennekuin tajusi näyttää lääkärille pitkää nenää ja poukata laitteen alta teille tietämättömille. Kaikki oli ihan ok, jopa verenpaine, vaikka wc-tilojen kosteusvaurio ja alkava remontti onkin stressannut päivin öin. Painokin oli pudonnut reilut pari kiloa pahoinvoinnista johtuen. Mielenkiintoista oli lähinnä lääkärin huomautus ektopiasta, eli kohdun limakalvoa työntynyt emättimen puolelle. Sanoi tämän olevan erittäin harvinainen löydös jo synnyttäneellä naisella, mutta itseä lähinnä huvitti. Tuolta alakerrasta kun on jo kahdessa edellisessä raskaudessa löytynyt ihmeteltävää. :D Tosin erikoista kyllä että tämä siis aivan uusi vaiva. No, eipä tosin vaivaa, joten hartioita heitellen.

musta_kissa kertoi noista painajaisista... Minullakin vaivanneet. Lähinnä keskittyneet oman äitiyteni ympärille, eli omaa riittämättömyyttäni olen varmaan alitajuisesti niissä heijastellut. Yhdessäkin unessa olin jättänyt nelivuotiaamme heitteille koko päiväksi ja kylläpä kesti pitkään että pääsin itsesyytöksistä yli vaikka aivan absurdista ja mielikuvituksen tuotteesta oli kyse.

Rakenneultra sitten ensi kuussa ja siinä syynätään sitten vauvan sydämen rakenne suurennuslasilla, kun esikoisella oli kammioväliseinässä reikä.

Mutta nyt siis nautin vaan täysillä tästä raskaana olosta. Tänään eka kertaa oikeat mammahousut jalassa, kun enää yöpuvun housut mahtui. Pakko silti myöntää että välillä on aikoja jolloin en muista olevani raskaana! :D No, kunhan liikkeet alkavat tuntua, niin muistuu sekin mieleen.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Minttulotta ja Itunen

Vierailija
22/35 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin rakenneultrassa ja vauvahan siellä masussa polskutteli.Viikkoja on nyt 13+2 ja vauva vastasi viikkoja 13+5.Eli sen mukaan laskettuaika olisi 11.päivä mutta pysytään edelleen siinä 14.päivässä.Sintillä oli kokoa 74,4mm,jalkoja mukaan laskematta.On se sit jo iso hihih. Sokerirasituskokeessa olin myös aamulla mutta tuloksia en vielä tiedä.Ne selviää huomenna.

äitimaalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sama mulla, jos ei oo painajaiset liittyneet vauvaan niin sitten mieheen tai johonkin muuhun oikein läheiseen ihmiseen.

Vähän aikaa sitten näin myös unta, että eräs henkilö tuttavapiiristä oli mulle jostain tosi vihainen, enkä tiennyt mitä olin hänelle tehnyt. Unesta jäi moneksi päiväksi (kunnes näin ko. ihmisen taas ja huomasin, että kaikki niinkuin ennenkin) paha mieli alitajuntaan, vaikka tiesin, että oikeasti kaikki on ihan ok. Välillä en edes muista mitä uni käsitteli, mutta saatan jopa itkeä unissani ja mies joutuu herättämään ja rauhottelemaan. Mut niinku sanottu, niin nyt vähentyneet onneksi nuo unet...

Vierailija
24/35 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sokerirasituskokeen tulokset ja kaksi arvoa on pielessä.Elikkäs ruokavaliolla yritetään nyt mennä eteenpäin.Jännä juttu sinäänsä et joka kerta sama homma.Ja en ole edes ylipainoinen.Olen 168cm pitkä ja painoa viime neuvolakäynnillä oli 60kg.

äitimaalta

Vierailija
25/35 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskausajan diabetes ei kato niitä vartalon muotoja vaan se iskee jos iskee.

Minusta ois hyvä käytäntö että kaikki äidiy kävisi siinä rasituksessa, varsinkin jos saattaa niitä isoja lapsia olla.

Itelläni rasitus on vasta ens viikola ja en usko että siinä kiinni jäisin kun en edellisissäkään ole kiinni jääny tuossa ekassa. Oon taas yrittäny noudattaa tuota "sokeridiettiä" että saisin paremman maholisuuden selvitä sitten lopussa ilman insuliinia.

Olipas taas sekavata tekstiä..

T: M_K kera tiinatoljanterin 13+2 (13+5)

Vierailija
26/35 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Pirpana:) Sulla on ihan tasan samat viikot ku mulla ja l.a. myös sama:) Käytiin eilen UÄ:ssä ja kaikki oli niinku olla pitikin, mulla on kuulemma riskit noihin niskaturvotusjuttuihin vielä pienemmät ku ikäisilläni yleensä (kohta 23v). Sikiö oli kovasti liikkuvainen ja vauhti päällä:D Myös sydänääniä kuunneltiin nlassa tiistaina ja sekin löi kuten pitikin:)

Vierailija
27/35 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli siis Vau09, vierailevana tähtenä tosin :D

Vierailija
28/35 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa nyt kirjautuu.

Tänään poksuu taas viikot, nyt siis 14+0.

Mä joudun kans tod.näköisesti sokerirasitukseen, kun on bmi yli 30. Esikostakin jouduin ja silloin kaikki arvot oli hyvät. Saas nähä miten nyt. Jos jotain on, niin aika vaikeeks menee, kun nytkin tosi rajoittunut ruokavalio, ei vaan tee mieli syödä, vieläkin ällöttää ja yökityttää usein.

Muuten ei mitään ihmeempiä tänne kuulu, väsymys on kova, ja töissä menee päivät. Kovasti tekis mieli jo kaikkee ostella, mut vaatteiden kanssa ainakin odottelen ultraan asti, jos vaikka selviäis sukupuoli (ultra siis 15.7).

Vierailija
29/35 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet on jo tainnut ultrassa käydä ja saaneet hyviä uutisia! Mä kävin tänään lääkärineuvolassa ja kaikki oli ihan hyvin. Hb oli noussut itsekseen pari pykälää, ihme kyllä. Kyselivät varovasti olenko voinut huonosti kun paino oli tippunut reilun kilon. Hieman hävetti sanoa että ei ole huono olo ollut ollenkaan kun täälläkin niin monet ovat kärsineet rankastakin pahoinvoinnista. Tällä hetkellä tosiaan olo on kuin raskaana ei olisikaan. Selkä tosin on alkanut taas oireilemaan pikkuhiljaa mutta varmasti. Onneksi olen kotona hoitovapaalla kun töissä ei varmaan enää kykenisi paria viikkoa pidempään olemaan. Terkkari joutui ottamaan ne SPR:n labrat uusiksi kun viimeksi otetuissa oli jotakin jonka haluavat tarkistaa. Mies joutuu seuraavalla kerralla lähtemään mukaan jotta hältäkin saadaan nuo samaiset labrat otettua ja verrattua mun labroihin. Meni kyllä aamulla puoliunessa niin ohi et mitä häikkää oli mut murehditaan sitä sit kun saadaan nuo tulokset molemmilta ensin. Voi olla et synnäriksi tuleekin sit naikkari jos on jotain ihmeellistä.

En oo hirmu tarkkaan ennättäny lukea täällä kun olin muutaman päivän reissussa ja kotiuduin pojan kanssa vasta viime yönä. Miehellä taas alkaa tänään kesäloma ja sitten ei paljoa koneen ääressä taaskaan ehdi istua. ens viikolla olis tarkoitus lähteä särkänniemeen siskon kahden vanhimman lapsen kanssa. Siinäpä ne suunnitellut kesälomasuunnitelmat...

Oikein aurinkoista Juhannusta kaikille jo hyvissä ajoin etukäteen! Voi olla että ehdin jotakin pientä välillä kommentoimaan mutta lupaan aktivoitua heinäkuun puolivälin jälkeen jolloin mies palaa takas töihin ja mulla "alkaa" kesäloma. Terkuin Viivioskari rv 13

Ps. Kirjautuminen jotenkin tökkii mun kohdalla...

Vierailija
30/35 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello!

Sain veriseerumi seulonnan vastauksen eilen ja kaikki ok. tulos on normaali joten ei tarvitse enää harkita lapsivesipunkitota. :) Olimme kyllä luottamuksessa että terve vaavi tulossa mutta täytyy myöntää pieni helpotuksen tunne kun luin eilen kirjeen. Nyt vain rallattelen ja masua kasvattelen iloisin mielin. Alkaakin muuten farkut kiristämään sen verran että mammahousujen hankinta on edessä viikonloppuna.

Ihanaa viikonloppua teille kaikille!

Vierailija
31/35 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein päivitetyn listan ensiviikon pinoa varten ja laitoin siihen myös synnärit niiltä joilta tieto oli. Tulikohan kaikki oikein?

Enempiä en nyt kerkeekään kirjoitteleen tällä erää.

nau

Joulupakettia odottavat

(nimimerkki/la/s.sairaala)

aada-maria 26.11 Oulaskangas

mamixi 1.12

sandeman-82 1.12 naistenklinikka

neira 2.12 Kätilöopisto

nau 3.12 tyks

sedillon 3.12

-Neve- 4.12 Kätilöopisto

Yksis 5.12

Unimurmeli 5.12 Kaks

tulppaani 7.12 Kätilöopisto?

-sallis- 9.12 Keski-Suomen keskussairaala

lemon 10.12

anzku84 11.12 P-HKS

Lizzy-79 12.12 Ulkomailla

Papu84 14.12 Jorvi

äitimaalta 14.12 K-HKS

Mamma41 16.12

Laara 15.12

Musta_Kissa 15.12 Kys (toistaiseksi)

Tanni 15.12 Mikkelin keskussairaala

Killa 16.12 Kätilöopisto

MinttuLotta 18.12 Tays

wishing 18.12

viivioskari 18.12 LUS, mikäli ei lakkauteta...

Miimu74 19.12 ksks

RR10 19.12 KSKS

pikkutassu79 19.12 LKS

Rouvaii 19.12 NKL

Tandy 20.12 Kätilöopisto

amalia76 21.12

Pimienta 22.12 PHKS

nöpöstiina 22.12 Kättäri

mymmeli81 22.12

Mammariini 25.12 SatKs

iita3 25.12 ksks

katja83 25.12 ??

Vau09 27.12 TAYS

pirpana1984 27.12 PHKS

inimai 28.12 TAYS

jenuski 31.12 Jorvi

Vierailija
32/35 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen LA oli 1.1., mutta nyt perjantain NP-ultrassa aikaistivat sitä sen verran, että uusi LA on 26.12. ja tämä olisi varmaan oikeampi paikka, kuin tuo tammikuiset, minne olen aiemmin kirjoitellut (ja varmaan kirjoittelen edelleen).

Vai onko tämmöinen ristiinkirjoittelu sallittua? :)

Toinen lapsi tulossa (esikoinen tyttö 02/03), synnytyspaikkana Jorvi.

Elisabet rv 12+1

Vierailija
33/35 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon listaan, että mulla kans synnytyspaikka ulkomailla. Kaks mahdollista sairaalaa on, tai siis se minne pitäisi mennä on Teneriffan pohjois osassa ja minne mennään, jos alkaa synnytys yllättäen, niin täällä etelässä sitten, mun entinen työpaikka. Mieluummin tosin tuonne pohjoseen menisin kun on julkinen sairaala ja siis siellä erikoislääkärit aina paikalla.

Mulla on raskaus nyt kyllä jäänyt ihan oireettomaks. Suklaakin alkaa taas maistumaan. Tai edelleen pitää öisin ravata monta kertaa vessassa, mutta muuta ei ole ollut, ei edes pahemmin mitään mielenailahduksia. Tosin Greyn Anatomian katsominen (joku taisikin jo mainita) alkaa olla aika mahdotonta kun silmät koko ajan märät, mutta sai se mut liikuttumaan ennenkin. Masu alkaa kyllä paisumaan jo ja nyt kun lomalla olen niin olen kotona loikoillut semmonen iso hame päällä. Lomaa on vielä reilu viikko jälellä, jos sitä jaksaisi alkaa jossain vaiheessa vaikka leipomaankin. Jotenkin tää raskaus on saanut mut laiskostumaan, ehkä kun tuo mieskin on alkanut tiskaamaan huomauttamatta, niin voi ottaa rennommin :)

Katja rv 12+1

34/35 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...unohdin kirjautua...

Ja Elisabet, tervetuloa mukaan! Tuskin ketään haittaa jos kummallekin puolelle kirjotat :)

Vierailija
35/35 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille joulupaketin odottajille!

Minulle iski totaalinen malttamattomuus. Odotan jo kovasti vauvan liikkeitä jotta voisin kommunikoida hänen kanssaan. Nyt en saa vielä yhteyttä. Nyyh.

La ostin parit mammahousut, shortsit ja caprifarkut. Tuntuvat päällä paljon mukavammilta kuin tavalliset. Viikonlopun keekailin uusissa housuissani mutta tänään laitoin tavalliset farkut kun ajattelin että on kylmä. Ei tämä kuulkaa enää oikein onnistu.Housut roikkuu kauhean näköisesti takaa kun masu estää niiden vetämisen normaali korkeuteen. Positiivinen ongelma :).

Onko kukaan teistä kärsinyt päivittäisestä päänsärystä? Minulla on nyt ollut noin viikon verran jokainen päivä pää kipeä. Onkohan se normaalia vai pitäisikö soitella neuvolaan?

Hauskaa päivää!