~*~ PIKKU KAKKOSET vko 24 (08. - 14.06.2009) ~*~
Linkki viime viikkoseen pinoon..
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/998674/_pikku_kakkos…
Kommentit (16)
kiva Lisbet kuulla sustakin :) kiva et jaksoit tänne moikkaan! kirjoittele neuvolakuulumiset meille kun ehdit.. :)
meillä on ens viikolla neuvola ja saadaan sit lähete isompaan sairaalaan missä raskautta seurataan tarkemmin, kun kaks noita palleroita nyt tuola masussa ui. tänään liikkeitä tuntunut kovasti :) aivan mahtava fiilis!!
oottelen kovasti rakenne ultraa, jospa siellä näkyis sukupuolet.. jos ei niin sitten sovittiin et mennään tuohon 4D :hen...
että semmosia tänne..
missäs muut? kirjoittelemaan vaan.. :) nyt ruokaa esikoiselle. moi!!
Chilppa 14+1
Tuli niin hyvä mieli, kun tietää kaiken ihan varmasti olevan hyvin!! Käytiin esikoisen kanssa 1-vuotisneuvolassa ja samalla kuunneltiin sydänäänet. Kiva juttu!
Chilppa: onnittelut kaksoisraskaudesta!!! Miten muut on reagoineen uutiseenne? Onhan tuo ihan mahtavaa! On varmasti mukava seurata vauvojen kehitystä syntymän jälkeen ja siten miten ne alkaa ottaa toisen huomioon. Raskasta varmasti alussa, mutta taatusti palkitsevaa!
Lisbet: tsemppiä alkuraskauteen!
Tosi vähän olen nyt kirjoitellut. Lukemassa kyllä käyn lähes päivittäin. Jotenkin nämä uudistuneet sivut ärsyttää. En ymmärrä miten ne voi saada näistä visuaalisesti näin tönköt. Ottaisivat mallia vaikka kaksplussan palstoilta.
Adara 18+0 (puoliväli lähenee!!!)
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)
Tänne ei mitään ihmeitä kuulu,sitä ekaa neuvola aikaa kuumeisesti odotellaan :D
Muutamana päivänä on ollut nyt väsymystä ilmassa,mutta muuten ihan samalla mallilla on mennyt..
TiiviTaavi rv6+4
Moi kaikille!!
Missäs muuten RokkiMami on???????? By the vay.....
Tänään vein kelaan äippäraha paperit. Kysyin että kuinka kauan viipyy kun tulee päätös, niin muikki sanoi että saa varautua kolmeen viikkon. Tarkoittaako se että saan vasta silloin äippä pakkauksen....??? Silloin on jo heinäkuu ja alan olla jo aika tukevassa kunnossa. Lähden tällä viikolla siskon kans kaupunkiin ostelemaan vauvan tarvikkeita. Pinnasängyn suojaa ja vaatteita yms...... Minun tekisi mieli ostaa vauvan sängyn päälle se ns.katos... Meneeköhän jo liian hörteiseksi sitten....??
Neuvola olisi huomenna. En edes uskalla ajatella mitä vaaka näyttää...
Liisa06 rv 29+2
Heips!
Minunkin pitäisi saada vietyä noi äippärha sun muut lappuset kelaan. En meinannut ottaa sitä pakkausta tällä kertaa, koska mulla on niiiiin paljon kaikkea vauvatavaraa ja lisää tunkee ovista ja ikkunoista muutenkin.
Olo on ihan hyvä, vaikka paras paikka tällä hetkellä olisi oma sänky :) Väsyttää siis mahdottomasti.
Tänään alkaisi neuvolassa ne "perhe valmennukset"
Olisi joku äidiksi ja isäksi kasvamis juttu. Ei toki pakko olisi mennä, mutta ajattelin käväistä, vaikka taas joudunkin yksin menemään. Oisi kuulema muuten se isäkin matkaan tullu va muutti 1kk sitten toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja matkaa on noin 250 km..
Kovasti jo odottelen lääkärineuvolaa joka on siis heti jussin jälkeen, näkisi taas vauvan =)
Liisa06: Meillä oli selalienn verho systeemi esikoisella pinniksessä, se oli kiva siinä mielessä, että sai vähän varjoa sinne sänkyyn, ei päässyt aurinko sinne suoraan paistelemaan, mutta pölyä se keräsi, sai olla kopsuttelemassa aika usein.
Lallie ja Allu rv 25
Onpa ärsyttävää kun ei vieläkään pääse kirjautumaan, pitää varmaan kohta lähetellä viestiä ylläpidolle.
Tänään olin taas neuvolassa, kohdun mitta 28 joten tiukasti ylimmällä käyrällä mennään.
Viime viikolla oltiin 4d-ultrassa, kyllä se on aina hienoa oikeasti nähdä vauva eikä jotain kaikukuvaa luista. Tyttö olisi tällä kertaa tulossa. Toisaalta ihan kiva että on molempia sukupuolia kun esikoinen on siis poika, toisaalta pojasta olisi ehkä ollut enemmän leikkikaveria.
Painoa tytöllä oli 1,1kg, lääkäri veikkaili että menee yli neljän kilon.
Hyvä että täällä joku puhui Kelan papereista, ne on mulla unohtuneet jonnekin kaapin pohjalle. Pitää kaivaa ettei tule kiire rahojen kanssa :)
Pakkausta en tällä kertaa ota, se oli viimeksikin niin suuri pettymys. Tarvikkeet olivat ihan hyviä, mutta vaatteet ihan käyttökelvottomia. Musta semmoset naruilla solmittavat bodyt on tosi hankalia ja hitaita pukea. Lisäksi kaikki housut oli reisistä ja vyötäröltä niin piukkoja ettei niitä voinut pitää yms. Joten vaatteet jäi käytännössä kokonaan käyttämättä.
Nyt pitää mennä ruokkimaan poika ennen kuin menee hermot kokonaan :)
Adele 27+0
Pitkästä aikaa täällä taas.. Jotenkin ei ole saanut aikaiseksi kirjoitella, ja empä kyllä pahemmin ole koneen ääressä viime aikoina viihtynytkään jostain syystä. Nyt nautiskelen vapaapäivästä, pojalla viimeinen hoitopäivä tälle kesälle ja mies puuhommissa, joten kotona vain MINÄ ja vain MINÄ :D aah tätä hiljaisuutta :D
Chilppa: Onnea kaksosista!!!! Oliko ihan täysi yllätys vai onko jomman kumman suvussa kaksosuutta? Meinaatteko ottaa sukupuolet selville?
Ritu: Miltä kotona oleminen maistuu? Mä oon sitä nyt reilut puoli vuotta harjoitellut kun meni työpaikka alta silloin keskenmenon yhteydessä. Aluksi se oli mukavaa mutta nyt meinaa tulla aika pitkäksi mutta eiköhän siihen tule muutosta marraskuun loppupuolella :D Onko jo kaikki remontit valmiina?
Lyylikki: Mikäs siellä on vointi?
TiiviTaavi: Tervetuloa mukaan masua kasvattamaan! Kyselit vitamiineista, itse aluksi napsin Multitabsin nappeja mutta nyt ne on vähän unohtuneet..
Lallie: Miten on lähtenyt elämä käyntiin kahdestaan esikon kanssa?
Lisbet: Mitäs sinun rauhaasi kuuluu? Oletko jo "päässyt" pönttöä halimaan?
Adara: Onko masu jo kunnolla näkyvissä?
Liisa: Neuvolakuulumisia kiitos :) Mä haluaisin kans lähtee vauvantarvikeostoksille mutta antaa nyt olla vielä muutaman vkon... jos maltan ;)
Adele: Ompas sulla jo viikkoja reilusti kasassa :) Onnea tytöstä! Melkoisen isoa vauvaa veikkaavat sinulle.. Oliko esikoinen minkä kokoinen syntyessään?
Omanapaa: Täällä kärsitään todella mukavasta kesäflunssasta.. Nenä niiiiin tukossa ettei tosikaan ja vaikka kuinka niistät niin sitä tavaraa vaan riittää ja riittää ja riittää. Nenä on kosketusarka ja iho rikki, au. Kuumetta ei onneksi ole ja viime yön sai oikein nukuttuakin.
Esikoinen täyttää kk:n kuluttua 5v ja synttärikekkereitä pitäisi alkaa miettimään. Mistäpä tulikin mieleeni, poika oli hoitokaverinsa synttäreillä tuossa kuun vaihteessa ja viikkoa myöhemmin sen perheen talo paloi koirat mukanaan, perheelle (2 aikuista + 2 lasta) ei jäänyt kuin vaatteet päälle, kaikki muut meni tulen saaliiksi :´(
Neuvolareissuja on takana kaksi tähän mennessä ja kaikki tuntuu olevan hyvin. Hb oli noussut ekasta kerrasta ja lukema oli 140 nyt. painoa ei onneksi ollut tullut kuin parisen sataa grammaa lisää (ei uskoisi tällä syömismäärällä :D), sydänäänet kuului hienosti :) Seuraava neuvola 2,5 vkon kuluttua ja rakenneultra 15.7. Tekis mieli ottaa selville kumpi tulossa, mutta saas nähä saanko miehen suostuteltua... Jotenkin on itsellä sellainen "tyttöolo" ja nimiehdotukset mitä ollaan keksitty tähän mennes on kaikki tyttöjen nimiä :D Tiedä sitten onko joku enne tuo ;)
Gallupin tynkää, onko teillä jotain himoja ruokien/juomien suhteen? Mulla on cokis edelleen aivan ehdoton, samoin ruisleipä. ja nyt viimesenä on tullut himo maksamakkaraan...
RokkiMami 16+2
RokkiMami. Olipa mukava kuulla sinunkin kuulumisia! Onhan noita viikkoja sullakin jo mukavasti kasassa.!!! Sieltä perästä tulet. Kyllä minusta oli ihan mukava tietää sukupuoli. Ekassa odotuksessa se oli jännittävää, mutta nyt meillä ainakin tuntui että oli mukava tietää kumpi on tulossa. Mutta jokaisen oma asiahan se on. Mutta jos vain omaa mieltä kalvaa, niin suostuttele vain miehesikin.
Itse ajattelen että voisi olla viikkoja vaikka vähän vähemmänkin, menee niin kamalaa vauhtia tämä aika. Vauva on kohta maailmassa ennen kuin itse älyää sitä huomata edes. =) Mutta jospa tuo nyt muutaman viikon vielä viihtyisi masussa.
Neuvola kuulumisia...... Paino oli.... no kuinka sen sanoisi, POMPANNUT!!!!! Kolme viikkoa sitten se oli 74kg....ja Nyt 77KG... Ihana kamalaa. Nyt alkaa rehujen syönti.=) Se on 85kg mittarissa ennen kuin vauva on maailmassa. Vaikka en edes ole mässäillyt tai mitään. Maha on kyllä sen verran iso että kait sieltä norsu tulee...=) Näin karkeasti ilmaistuna. Sf mitta oli 27. Että hiukan käyrien yläpuolella mennään. Sitten kävin verikokeissa, niin ottavat pienen verenkuvan. Mutta muuten kaikki Ok! Juhannuksen jälkeen on neuvola seuraavan kerran. Nythän siellä saa sitten käydä kahden viikon välein.
Vauveli muuten istuskelee tuolla masussa.. eli perätilassa on. Mutta kyllähän se kerkeää vielä kääntyä. Mutta jos ei ole seuraavaan neuvola käyntiin kääntynyt, niin site on heti lääkäri neuvola, joka katsoo tilanteen.
Gallup: Mitään himoja ei ole ollut... ihme kyllä, vaikka voisi luulla kun katsoo vaakaa.
Liisa06 rv 29+3
Tomaatteja ja vesimeloonia tekisi jatkuvasti mieli, samoin kaikkea etikkaista. Tietynlainen liha ja kana tökkii pahasti, olenkin nyt melkein vegelinjalla. Hampurilaispihviformaatissa oleva liha menee (hampurilaisessa), mutta muuten on tiukat proteiinit kieltolistalla. Joskus himoituttaa hiilarit, ja etenkin peruna. Koitan tätä himoa kontrolloida.
Ei mitään erikoisia himoja, kuten hapankaalia ja kaakaota yhdessä tms. :)
Kävin eilen lääkärissä kurkkukivun takia ja sainkin saikkua maanantaihin asti. Nyt on kauhea syyllisyys, kun viikonloppuna olisi töissä ollut iso päivitysprojekti, jota varten minut oikeastaan tähän projektiin palkattiin. Oli pomo tooosi iloinen. Yritän kotona nyt lepäillä parhaani mukaan, ja kehitän sohvan kanssa symbioottista suhdetta.
Perjantaina olisi np-ultra, ja toivottavasti saisin vihdoin varmuuden (rv 7 verenvuodon jälkeen), että kaikki olisi ok. Toisaalta nyt hyvä, että olen saikulla, eipähän tarvitse huolehtia ultrasta johtuvista miinustunneista.
Elisabet rv 10+5
tää täällä on rampannu lääkärissä ja soitellut isompiin sairaaloihi koko päivän. siis eilen ja tänään tullut vähän rusehtavaa vuotoa ja niitten takia käytiin sisätutkimuksessa, mutta ultraan ei päästy ku tääl pienellä paikkakunnalla koneet huonoja ja lääkäreitä vähän jne. joten soitin naapurikaupunkiin että oltais voitu illalla siel poiketa varmistamassa et kaikki hyvin, mutta sinne olisi pitänyt olla lähete :( HUH. sydänäänet kuunneltiin täällä, mutta ei voinut varmaksi sanoa että oli eri sydänäänet.. no ainakin toinen oli elossa.. :) huhhuh.. ja määräsi sitten ihan lepoon, istuminenkin pitäisi minimoida... :( mutta ens tiistaina neuvola ja sillon viim. saan sen lähetteen jos nyt homma ei pahene ennen sitä :( kauheeta tää pelko ja jännitys et onko kaikki hyvin, TOIVOTAAN!! ilmottelen ens viikolla miten homma edistynyt!
Ihana kuulla et rokkimamista, hyvä et siellä ollaan kunnossa :D kaksosraskaus tuli tottakai yllärinä vaikka mun pappa onkin kaksonen.. eipä tullut sellasta mahista mieleen et se onni mulle osuis. IHANA YLLÄRI SIIS!!! nyt toivotaan et molemmat pääsevät maailmaan asti
toi katkas taas puolet mun tekstistä :(
hö..
mut mun oli toi edellinen pätkä.. nyt sohvalle.. kuukauden lepoa määräsi lääkäri...
chilppa- 14+5
Np-ultrassa näkyi normaali vauva, ja vain yksi sellainen. Laskettua aikaa aikaistivat melkein viikolla, mutta muuten ei mitään erikoisempaa. Oli ihana nuahdä vauveli heiluttelemassa käsiään ja jalkojaan :) Kun mulla oli aiemmin ollut vuotoa ja kramppeja, niin tämä ultra oli valtava helpotus. Nyt pitää vaan alkaa suhtautumaan siihen, ettei tarvitse niin kovasti enää salailla asiaa :) Tytölle kerromme illalla. Saas nähdä, miten suhtautuu...
Elisabet 11+6 (aamulla oli 11+0)
Jos joku sitä esittelylistaa joskus päivittää, niin uusi LA on 26.12.2009 (entinen 1.1.2010), mutta onkohan tolla nyt niin väliä.
Pieni sydänääni kuului keskiviikkona, kun kävin neuvolassa!! =) Paineet oli hyvät, pissa puhdas ja hemoglobiini 141. Eli lyhyesti: KAIKKI OK!! =) Nyt on sitten seuraavax np-ultra (24.6) ja seur. neuvolakäynti 30.6.
ELISABET_B: Päivitin sun LA:n.
Nyt pitää mennä syömään..
=) Lisbet, rv 9+2.
En jaksa kirjautua...
RokkiMami: Maha on sellainen sopivan pieni :) Ei iso, mutta näkyvissä oikeilla vaatteilla.
Lisbet: Onnea sydänäänistä! Tsemppiä alkuraskauteen! Huh, ei kyllä käy yhtään kateeks. Itellä vielä niin tuoreessa muistissa.
Huonoa oloa ei ole ollut pitkään aikaan, mutta ei kyllä mikään keskiraskauden energiapiikkejäkään oo ollut. Aika väsynyt oon jatkuvasti. Liikkeet tuntuu nykyisin päivittäin mikä on tuonut mielenrauhaa. Eipä tarvi enää miettiä ollaanko navantakana elossa vai ei :) Makea maistuu aivan liiaksi ja painoa on tullut sen mukaan. Kun vaan keksis jonkin konstin millä voittaa tämä armoton makeanhimo. Hyviä vinkkejä? Nytkin tekis mieli lähteä Makuunista hakemaan pussillinen irttareita. Kaikki ne ihanat suklaa- ja salmiakkikarkit huutaa mua...
Joko olette esikoiselle kertoneet uudesta vauvasta? Miten ovat reagoineet? Meillä poika niin pieni ettei ymmärrä, mutta miettinyt jo olen miten mahtaa reagoida uuteen tulokkaaseen. Neuvolalääkäri sanoi ettei 1,5-vuotias vielä olisi mustasukkainen, mutta uskoisin pojan reagoivan kuitenkin jollain lailla. Henkisesti yritän valmistautua siihen, että mulla on aina jompikumpi lapsista sylissä ja omaa aikaa ei ole.
Adara 18+4
RokkiMami kyseli lomakuulumisia. Kiitos, kyllä tämä on hyvältä maistunut. Viikko siis kesälomaa takana. Oon yrittänyt siivoilla ja pestä ikkunoita, että alkais koti näyttää siltä, että sinne odotetaan pientä asukkia. Vauvanvaatteita en oo kyllä vielä pessy yhtään... Mökillä ollaan oltu ja siellä on erinäisiä projekteja menossa. Tänäänkin lähdetään sinne jälleen. Takan muurausta yms...
Perjantaisella neuvolakäynnillä oli pissassa valkuaista, joten joudun uusiksi neuvolaan jo tulevana tiistaina. Ja samana päivänä on myös synnärille tutustuminen. Mies on näet ensikertalainen näissä hommissa. ;) Sf-mittakin oli pienentynyt edellisestä neuvolasta sentin verran, mutta silloin oli eri terkkari mittaamassa. Saa nähdä jäädäänkö nyt sitten pysyvästi jälkeen siitä keskiviivalta, missä on tähän asti kuljettu. Vauva ainakin potkii ja touhuaa ihan normaalin oloisesti.
Kotona en siis ole ehtinyt liiemmälti olemaan ja senkin ajan olen käyttänyt siivoamiseen. Tylsää ei siten oo vielä ollut.
Mukavasti on monet jo saaneet kuulla ensimmäisiä sydänääniä! Kivaa!! Onhan se yksi niistä ensimmäisistä konkreettisista asioista mistä tietää, että vauva on olemassa oikeasti.
Mukavaa kesän jatkoa kaikille!
Ritu rv 33 tasan
En ole jaksanut kirjoitella tänne, kun en edes pääse kirjautumaan.. Ja on ollu niin järkyttävän huono olo joinakin päivinä, että on vaan ollu pakko maata sohvalla. Onnex oon selvinny pöntön halaamiselta! =) Mutta monena päivänä on ollut kyllä lähellä sekin.
Torstaina mulla on eka neuvolakäynti, missä kuuntelevat sydänäänet. Toivottavasti siis kuuluu.. Alkuraskauden lääkäri on sitten 23.6 ja np-ultra 24.6. Rakenneultra on mulla sitten 25.8. Meinataan ottaa selville, kumpaa on tulossa. Vaikka vahvasti epäilen, että toinen poika meille tulee.
Kirjoittelen vaikka neuvolakuulumiset sitten loppu viikosta.
Lisbet, rv 8+4.