kierukkalapsi(-lapset)
Onko kellään kokemusta kierukasta huolimatta alkaneeseen raskauteen. Itsellä -02 tyttö kuparikierukasta ja nyt hormonikierukka... ja ostin jo testin kun tuntuu siltä että vois vaikka olla raskaanakin...
Kommentit (4)
Mulla ei ollut ekaan 4-vuoteen mitään. Nyt viimeisenä vuotena kolmannet menkat menossa. Että jos olet myöhässä, niin normaalia.
On vain saman tyyppistä alavatsakipua kuin edellisen kierukkaraskauden aikana. Raskaus alkoi menkkojen tyyppisellä ja vihlovalla kivulla alavatsassa, joka kyllä helpotti heti kun kierukka nypättiin pois ihan alkuviikkoina. Ultralla piti tutkia onko sikiö oikeassa paikassa ja olihan siinä keskenmenon uhkakin. Mutta raskaus jatkui ja sujui normaalisti.
Meillä on myös kierukkalapsi kotona :). Kuparikierukka oli ollut mulla vähän yli vuoden kun epäilin olevani raskaana kun kuukautiset olivat myöhässä. Tein testin ja plussahan se oli. Minulta ei poistettu kierukka heti keskenmenoriskin takia, vaan odotettiin siihen toisen ultran kohdalle. Kierukka oli siirtynyt pois paikoiltaan eikä ollut lähellä vauvaa, joten lääkärin mielestä oli turvallisinta jättää se sinne kunnes vauva oli kasvanut vähän.
Koska noin nopeasti kierukka petti, minulle lääkärissä sanottiin, ettei kierukka vaan sovi minulle eikä sitä tule enää harkita ehkäisymuotona, ei edes hormoonikierukkaa.