Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet kun tuttavat laittavat Facebookiin epäedullisia ja noloja kuvia sinusta?

Vierailija
06.06.2009 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo tottunut siihen ;) Tosin, joskus olen kyllä uhannut laittaa vastaavasti onkun kammotuskuvan ja niin olen tehnytkin, minulla ja ystävilläni huumori riittää sellaiseen, toistaiseksi ;)

Vierailija
2/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään kuvia FB:iin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle itelle ei ole käynyt noin, mutta kaveri laittaa toisesta kaverista vaikka mitä kuvia. Eiks tähän ole muuten joku tekijänoikeus, siis kuvattavan pitää antaa lupa julkaisuun? Vai kuvaajallako ne oikeudet on?

Vierailija
4/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PITÄÄ olla lupa kuvan julkaisemiseen kaikilta joita kuvissa esiintyy.

Voit aivan hyvin pyytää poistamaan itseäsi häiritsevät kuvat. Hänen olisi muutenkin pitänyt kysyä saako ylipäätään julkaista kuvia joissa esiinnyt. Törkeää tuollainen ja lapsellista tosiaan.

Vierailija
5/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kysyn luvan jos jonkun muun kuvan sinne laitan! Suunnitelmissa on laittaa kuvia (joissa on FB-kavereita) jostain teinivuosilta, mutta ilmoitan kyllä selvästi että pitää kertoa jos haluaa kuvansa pois sieltä.

Ap, pyydä että kuvat poistetaan!

Vierailija
6/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on vaan hassu ilme tms niin ei se minua haittaa :) Mitään oikeasti noloja (tyyliin sammunut ja naamaan piirrelty kirkkoveneitä tms. "priceless") kuvia minusta ei olekaan.

Vierailija
7/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä niillä on joku tyhmä/hassu ilme, mutta olen sulkenut ne kuvat niin ettei ne näy kuin tietylle kaveriporukalle (esim. niille jotka olleet samassa tilanteessa mukana).

Vierailija
8/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvassa useampi ihminen, sen saa julkaista. Mutta jos yhdestä henkilöstä kuva, niin pitää olla lupa.

PITÄÄ olla lupa kuvan julkaisemiseen kaikilta joita kuvissa esiintyy.

Voit aivan hyvin pyytää poistamaan itseäsi häiritsevät kuvat. Hänen olisi muutenkin pitänyt kysyä saako ylipäätään julkaista kuvia joissa esiinnyt. Törkeää tuollainen ja lapsellista tosiaan.

Vierailija
9/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt on joku ihan kauhea niin voin pyytää poistamaan sen. Kuvan oikeudet on kuvaajalla, ei tarvita kuvattavien lupaa laittaakseen niitä esille. Mutta aika ihme kavereita teillä on jos tahallaan levittävät rumia kuvia, kyllä mun kaverit ainakin poistaisi ne jos nätisti pyytäisin.

Vierailija
10/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan sen verran korrekteja ystäväpiirissä, että ei laitella toistemme kuvia nettiin. JOkainen laittaa kuvansa ihan itse jos haluaa. Varmaan laittaisin viestiä että otatko pois ne kuvat... etenkin jos oma pärstä olisi vielä nimetty siinä kuvassa.

Ja kaikki facebookia pelkäävät huom, siellähän on kuvia myös sellaisista ihmisistä jotka eivät ole koko palvelussa mukana! Että seuraavan kerran kun olet juhlimassa tms, varo kameroita :)

Vierailija
11/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvassa useampi ihminen, sen saa julkaista. Mutta jos yhdestä henkilöstä kuva, niin pitää olla lupa.

PITÄÄ olla lupa kuvan julkaisemiseen kaikilta joita kuvissa esiintyy. Voit aivan hyvin pyytää poistamaan itseäsi häiritsevät kuvat. Hänen olisi muutenkin pitänyt kysyä saako ylipäätään julkaista kuvia joissa esiinnyt. Törkeää tuollainen ja lapsellista tosiaan.

Jos se on otettu yksityisellä paikalla, ei saa julkaista ilman kaikkien kuvassa olevien lupaa.

Vierailija
12/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoi, niin ne kuvat näkyy kaikilla ko.henkilön kavereilla! Vaikka ei olisikaan kuvien julkaisijan kaveri ollenkaan.

Vierailija
13/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän harva vaan tajuaa käydä niin tekemässä.

kommentoi, niin ne kuvat näkyy kaikilla ko.henkilön kavereilla! Vaikka ei olisikaan kuvien julkaisijan kaveri ollenkaan.

Vierailija
14/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kehdannut pyytää poistamaan itse kuvia vaikka mieli olisi tehnyt, mutta ainakaan en halua että kuvissa on mun nimeni.

Vierailija
15/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole kovin noloja tilanteita muutenkaan järjestänyt julkisesti, mutta jos noin kävisi, pyytäisin poistamaan, koska tuo on tekijänoikeuslain valossa laiton teko. Kuvassa olevilta pitää pyytää lupa, jos kuva julkisesti verkossa. Aika lapsellista touhua.

Vierailija
16/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole siellä koskaan vieraillutkaan, vaikka jokunen kaveri on sinne pyytänyt. Ei ole minun juttu. Mutta ilmeisesti kaverini voivat siis laittaa minusta sinne kuvia minun tietämättä ja tietty porukka pääsee niitä katselemaan enkä itse voi asialle mitään. Eipä niin, että minusta nyt sellaisia kuvia olisi, mitkä suurempaa mielenkiintoa aiheuttaisivat. Mutta silti joskus tuntuu, että netti vie liikaa yksityisyyttä.

Vierailija
17/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Son vaan elämää. Itse en kyllä laita kenenkään kuvia nettiin ilman asianomaisen lupaa ennen sitä.

Vierailija
18/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijänoikeus on kuvan ottajalla, aina. Omia kuviaan saa julkaista riippumatta siitä kuka niissä esiintyy. Jos minä otan vaikka kadulta kuvia niin saan tosiaankin laittaa ne verkkoon tai minne tahansa, esiintyipä niissä kuka hyvänsä eikä mun tarvi kysellä keneltäkään lupaa. Ainoastaan jos kuva katsotaan halventavaksi (liitän siihen vaikkapa tekstin "katsokaa mitä rumia ihmisiä" tms.) niin se on laitonta, silloinkaan ei kyllä tekijänoikeuslakia loukata.

enkä ole kovin noloja tilanteita muutenkaan järjestänyt julkisesti, mutta jos noin kävisi, pyytäisin poistamaan, koska tuo on tekijänoikeuslain valossa laiton teko. Kuvassa olevilta pitää pyytää lupa, jos kuva julkisesti verkossa. Aika lapsellista touhua.

Vierailija
19/19 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nauran päälle :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme