Mikä niissä uskonnoissa oikein hiertää?
Tällä palstalla ja yleensäkin Suomessa, kaikki vihaa uskovia ja pitävät heitä tyhminä. Mistä johtuu, että esim. kaikki eri seksuaalisuuden ilmentymät suvaitaan mukisematta, mutta on ihan hirveetä, jos joku uskoo Jumalaan. Keltä tämä on pois? Eipä se uskovainen ole ainakaan ryöstämässä tai raiskaamassa sinua. Koulukiusaamista ei suvaita, mutta aina voi uskista pilkata.
yks joka ihmettelee ja EI ole uskovainen
Kommentit (9)
saada osallistumaan partylite-kutsuille tai tyrkytetään puhelimitse Anna-lehteä, kuin joku uskovainen tyrkyttäisi omaa uskontoa. Onko tuokaan nyt NIIN kamalaa.
ap
minusta uskonnon tyrkytttäminen on tosi ahdistavaa ja yleensä nämä käännyttäjät eivät usko selvää suomen kieltä vaan sitkeesti jatkavat valitsemallaan tiellä.
Ja käyttävät myös henkisesti tai muuten herkässä mielentilassa olevia ihmisä hyväkseen (tämä surullisesti todettavissa monilla psykiatrisilla osastoilla).
Partylitet, Tupperware, Oriflame jne. myyjät ovat vieä suomea kerrasta ymmärtäneet ja puhelinmyynnille saa helposti kiellon
Olisiko ne henkisesti romahtaneet muutenkin siellä psykiatrisella? Kenties uskonto oli viimeinen yritys, näin se ainakin tuntuisi. Ei kait Suomessa kukaan saa uskonnolla toista järjiltään. Näin ainakin uskoisin omalla kokemuksella, mitä minulla on VL tai JT uskonnoista. Minulla on kuitenkin hyviä kokemuksia, mutta tietenkin yksi huono kokemus kaataa 10 hyvää.
Se ap
mulla ainakin Jehovat käyvät oven takana kerran viikossa nykyään. vanhassa kämpässä mormoonit kävivät joka ikinen lauantai jättämässä lappuja ja soittelemassa ovikelloa koska olin kerran unenpöppörössä sanonut, että tulkaa myöhemmin uudestaan mä nukun. Siihen ei kelvannut vastaukseksi "ei, kiitos" eikä mikään. Loppui vasta kun muutin. se oli tosi ahdistavaa kun piti kytätä ettei lauantaisin kuulunut pihaustakaan kämpästä yms.
Mä en ylipäätänsä voi sietää sitä että yritetään tyrkyttää jotain aatetta, on se sitten abortin vastaisuus, joku uskonto tai vaikka uusi pesuainemerkki! Tulee sellainen olo, että nämä ihmiset pitävät mua niin idioottina, etten osaa itse omia päätöksiäni tehdä vaan pitää tyrkyttää väkisin jotain mitä en halua. En voi muutenkaan ymmärtää miksi ei voi antaa ihmisten olla erilaisia ja ylläpitää sellaisia mielipiteitä kuin itse haluaa.
En voi muutenkaan ymmärtää miksi ei voi antaa ihmisten olla erilaisia ja ylläpitää sellaisia mielipiteitä kuin itse haluaa.
En pilkkaa uskovaisia. Myönnän kuitenkin tuntevani jonkinlaista myötähäpeää, sillä uskovaiset (kristityt tässä tapauksessa) sivuuttavat sujuvasti kaksi tuhatta vuotta tieteellistä tutkimusta. Silti, antaa kaikkienm kukkien kukkia - elleivät pyri rajoittamaan muiden elämää.
Fundamentalismia en voi sietää. Olen siis klassinen siinä mielessä, että suvaitsen kaikkea paitsi suvaitsemattomuutta.
En voi muutenkaan ymmärtää miksi ei voi antaa ihmisten olla erilaisia ja ylläpitää sellaisia mielipiteitä kuin itse haluaa.
Kunpa niin uskovaiset kun kaikki muutkin antaisivat ihmisten olla erilaisia ja OMIA mielipiteitä omaavia. Ja tämähän toimii tosinpäin...
Mullakaa ei mikään uskonnoissa hierrä, mutta jotkut niiden "toitottajat" rassaa.
Lappujen jakelijat voi kiertää kadulla, kirkkoon ei ole pakko mennä, jehovat saa kääntymään ovelta, kun sanoo, että "Ei kiitos, en ole kiinnostunut". Musliminaisten huntu ei haittaa mua mitenkään eikä vl-naisen 10 lasta ole minulta pois.
Ei tosiaan häiritse.
ei mulla ole mitään uskovaisia vastaan niin kauan kun eivät tyrkytä ideologiataan puoliväkisin tai piilotetusti mulle.
Tunnen uskovaisia, homoja, lesboja, jotka ovat tämän ymmärtaneet. Mutta ikävä kllä paljon myös uskovaisia, jotka eivät sitä ymmärä. Homoissa ja lesboissa en ole vielä koskaan törmännyt "käännyttäjinn".
Uskonnnoissa sinänsä ei hierrä yhtään mikään, ne ovat tosi mielenkiintoisia ja olen niistä paljonkin lukenut. Ps. raiskaajia enkä ryöstäjiä tunne mistään näistä ihmisryhmistä