G: Paljonko käytät rahaa alusvaatteisiin?
Kuukaudessa? Vuodessa? Ostatko halpiksia? Vai vähemmän mutta kalliimpaa?
Itsellä on mennyt nyt keväällä paljon rahaa, joten ajattelin kysellä, miten teillä muilla? Olen onnistunut pudottamaan painoa, joten nyt meni alusvaatteetkin uusiksi :) Enkä osta mitään halpismerkkejä, sillä isorintaisena en tee niillä yhtään mitään.
Kommentit (20)
Hirveän vaikea arvioida. Harvoin ostan mitään luksusta, kalleimmat alushousuni maksoivat 50 euroa ja niihin sopiva korsetti 150 euroa (Figurasta). Minulle on tullut tavaksi ostaa Lindexin joulualesta valtava kasa upeita alushousuja ja rintsikoita ja pitkin vuotta tulee sitten sorruttua silloin tällöin rintsikoihin tai alushousuihin. Valtava määrä minulla ainakin on alusvaatteita!
Mutta sanotaan että n.250-400 euroa.
Vaikka niin kai suomalaisnaiset yleensäkin (muistan lukeneeni jonkun tutkimuksen). Mulla taitaa mennä yli 200 mutta alle 500 euroa.
lempimerkit ovat Chantelle ja Change. Yleensä ostan setin, hinta 50-100 e, 2-3 kertaa vuodessa. Ostaisin enemmän mutta rahaa pitää jäädä muuhunkin :)
Olen viime vuosina ollut raskaana tai imettänyt, joten alusvaatteiden koko on vaihdellut aika lailla. Mä olin ennen sellainen joka pärjäsi pienellä määrällä laadukkaita settejä, mutta nyt niitä on sitten aika monessa koossa. Kyllä mullakin nyt enemmän kuin 200 euroa vuodessa menee alusvaatteisiin, 500 lienee liioittelua.
Ostan peruspuuvillaisia alushousuja. En mitään maksikokoja. Mustia ja valkoisia. Ehdottomasti puuvillaa. Pienirintaisena käytän tosi vähä rintaliivejä, kun en ole löytänyt hyvän mallisia. Mieluummin käytän Sloggyn toppeja.
Alushousuja saan yleensä neljät 12€:lla taijotain, tarjouksesta ostan isomman läjän aina. Ei noi niin nättejä ole, mutta hyvät jalassa. Topit on kai jotain 14-15€ kipale. Ja ostan noita muutaman vuodessa.
50€ voi olla aika lähellä, ehkä vähän yli, alle 100€ kuitenkin.
Minun kokoa löytyy marketeista, joista ostan rintsikat ehkä 3-4 kertaa vuodessa. Alushousut ostan yleensä tarjouksesta.
lempimerkit ovat Chantelle ja Change. Yleensä ostan setin, hinta 50-100 e, 2-3 kertaa vuodessa. Ostaisin enemmän mutta rahaa pitää jäädä muuhunkin :)
Niitä ostan aina muutamat jostain alennusmuunnistä noiden lisäksi. Mutta mulla alushousut pysyvät vuosikausia ihan hyvänä (ehjinä, ei tahroja) joten ei niitä kovin montaa tule vuodessa ostettua.
Toivottavasti on sopivia, kahdet liivit ja kahdet alushousut tilasin. Aikaisemmin keväällä ostin tarjouksesta viidet liivit, eikä niihin mennyt kuin alle viisikymppiä. Tosi nätit ja jopa oikeankokoiset löysin. Katselin eilen mun alusvaatelaatikkoa ja löysin sieltä 10 vuotta vanhoja alushousuja, joten ajattelin vähän uudistaa valikoimaa tämän vuoden aikana.
Itse en halua ostaa mitään sellaista päälleni, mikä ei tunnu hyvältä, kun sitä kerran käytetään lähes 24/7. Tosin liivejä en itse käytä nyt yöllä, imetysaikana käytin kyllä.
Puuvilla-alusvaatteilla on kai paikkansa, itsekin luulin ennen, että ne ovat parhaita, mutta esim. urheillessa kastuvat ikävästi ja tuntuvat todella ihnottavilta päällä. Kaikki eivät tietty urheile, joten se siitä.
Oon samaa mieltä, että laadukkaisiin kannattaa satsata. Ei tarvi ostaa jatkuvasti rikki menevien halpispöksyjen tilalle koko ajan uutta.
Mulla kuluu kanssa 300-500 euroa vuodessa ja ostan setteinä Chantelle ja Passionata suosikit. oon ostanut niitä jo niin pitkään, että tiedän koon suoraan ja monesti oon käyny nappaamassa vaan rekiltä samanlaiset kuin ennen.
Rintaliiveihin kannattaa oikeasti satsata.
Mulla D-kuppi ja ympärys 80 ja kun on tukevat rintaliivit, niin hartiakivuilta säästyy.
En osaa tarkkaan sanoa. Vaikka ei osta kuin muutamat vuoden aikana niin silti kertyy kuluja. Koko kun on 75f, niin ihan mistä tahansa ei liivejä saa (varsinkaan hyvän näköisiä), viimeksi olin äärettömän onnellinen kun liivit maksoi vain 80€, pääsi niin kovin halvalla.
yleensä ostan rintaliivejä joiden hinta on 15-20 euroa, pääosin H&M:lta tai joskus Lindexiltä. Olen pienitissinen niin halvemmatkin riittävät. Alushousuja ostan myös useimmiten tuolta henkkamaukasta, joskus muista liikkeistä. Niistä maksan 1-10 euroa/kpl. Ostan useita liivejä vuodessa, ja alushousujakin reilusti. Liivejä onkin tällä hetkellä varmaan parisenkymmentä erilaisia kun eivät kulu niin nopeasti
Ja ihan hyvin menee viiskymppiä yksiin liiveihin, en halua mitään mummomallisia, vaan nättejä :) Ja viiskymppiä taitaa olla vähän hyvistä, oikean kokoisista, laadukkaista ja näteistä liiveistä.
Esim. monissa halpisliiveissä on mulle ihan liian kapeat olkaimet, ne vain painavat ja aiheuttavat ikäiviä jälkiä. Samoin tykkään, jos hakasia on kaksi tai kolme, yksi = ei ollenkaan, mun mielestä.
Joku kirjoittele myös urheilusta ja alusvaatteista. Nehän ne vasta maksavatkin, siis urheiluliivit, eikä näillä mitoilla kannata ostaa siihenkään hommaan mitään huonoja.
on väärässä paikassa säästämistä! Vaatteet näyttää rumilta, jos ei ole istuvat ja tukevat liivit. ...tai tietty ihan hyvältä upeavartaloisen pienitissisen päällä ilman liivejä (kateellinen).
Onhan tuota rahaa viime aikoina mennyt. Raskaaksi tultuani kuppikoko muuttui D-DD/E:stä F-G:ksi oitis, ja nyt piti hankkia imetysliivejä, jopa kokoa H. Vaikka ympärys on 70-75, olen löytänyt ihan nättejä (Freya, Anita). Normaalisti merkkini ovat Prima Donna ja Marie Jo, jotka maksavat 150-200/setti. Freyat ovat halvempia, ja nättejä kyllä nekin. Parit kolmet ostan vuodessa, joskus jotain ekstraa erityistarpeeseen.
erikoisliikkeestä ostettu, hintaluokkaa n. 100 e. Kokoni on 85 D, joten tarvitsen tukevat ja kunnolliset liivit. Yhdet päällä, yhdet pyykissa ja yhdet "lepää". Alushousuja ostan ihan lindexilta tms. koska vaihdan joka päivä vähintään kerran, niin silloin niitä pitää olla läjä. Ja ne ovat tietty liivien kanssa väreiltään yhteen sopivia = )
Rintiskoista maksan ehkä 10 euroa, mielummin alle. Yli 20 euroa en koskaan! Pikkuhousuja ostan parin euron kappale hintaan. Yhtenevästä setistä voisin ehkä 25 euroa maksaa...
Kokoni on 80-85 A/B, joten liivejä löytyy ja kevyilläkin pärjää. Ilman ei kehtaa olla, sen verran on lapsukaiset ja painovoima tehneet työtään ;)
Ostan yleensä tarjouksesta kallita liivejä, parhaat ikinä ovat Maidenformin muotoonprässätyt liivit. Olen etsiskellyt niitä lisää, mutta ei ole näkynyt. Muuten merkkejä on Patricia, Chantelle, Triump jne. Toisaalta mulla on yhdet muutaman euron puuvillaiset liivit, jotka istuvat kuin valettu, eli halvallakin voi saada. Kalliimmat yleensä kestävät pesua.
Ostan yleensä muutamat liivit vuodessa, ehkä reilun satasen laitan. Alushousuja alennuksista niitäkin, suunnilleen samalla summalla. Alushousuissa käy niin puuvillaiset kuin liivien kanssa sarjaa olevat. Niitä vaihdan useammin kuin liivejä, joten katson vain, että väri käy.
on väärässä paikassa säästämistä! Vaatteet näyttää rumilta, jos ei ole istuvat ja tukevat liivit. ...tai tietty ihan hyvältä upeavartaloisen pienitissisen päällä ilman liivejä (kateellinen).
Onhan tuota rahaa viime aikoina mennyt. Raskaaksi tultuani kuppikoko muuttui D-DD/E:stä F-G:ksi oitis, ja nyt piti hankkia imetysliivejä, jopa kokoa H. Vaikka ympärys on 70-75, olen löytänyt ihan nättejä (Freya, Anita). Normaalisti merkkini ovat Prima Donna ja Marie Jo, jotka maksavat 150-200/setti. Freyat ovat halvempia, ja nättejä kyllä nekin. Parit kolmet ostan vuodessa, joskus jotain ekstraa erityistarpeeseen.
Viime vuonna Amerikasta ostin n 30 settiä, oli n 10 usd per setti. Kyllä ! Ja en luultavasti osta enää ikinä uusia. Olen käyttänyt varmaan jo kaikkia ja missään, ylläri, ylläri, ei näy käytön jälki.