Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korjasin pikaliimalla kenkien reunan ratkeamaa

Vierailija
23.06.2026 |

Liiman levityksen yhteydessä sormeen pääsi liimaa ja kova kalvo on liimasta sormessa. Kait kuivahtanut liima irtoaa sormesta ja ei mitään pahempaa aiheuta ihoon. Onko tämmöistä muille sattunut ja miten ihoon on vaikuttanut liima.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti sormi menee kuolioon hapenpuutteen takia ja joudutaan amputoimaan. Pahimmillaan menee koko käsi.

Vierailija
2/11 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormi joudutaan poistamaan, ei lähde pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien reuna on liiman ansiosta hyvin pysynyt paikoillaan ja on kyllä tehokas liima. Kait se ihoon jäänyt liimakin irtoaa pois ja ihoon ei tulisi mitään ongelmia. 

Vierailija
4/11 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluu pois ajastaan.

Vierailija
5/11 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kiusatko tyhmää. Se liima lähtee parissa päivässä itsekseen kun sun ihosolut uusiutuu. Älä yritä irrotella sitä itse. 

Vierailija
6/11 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin multa irtosi sormi ap ja myös dingdong. Helevetin vaarallista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sormiin halvinta mahdollista kasviöljyä ja hinkuta/painele liimakohtaa sormilla. Pidä liimattu kohta hyvin öljyttynä.

Tällä konstilla lähtee parissa minuutissa liimat irti ihosta.

Vierailija
8/11 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuollainen liima lähti kynsilakanpoistoaineella... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ja kyllä se ajastaan kuluu pois, ei jää mitään vammoja

Vierailija
10/11 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kynsilakanpoistoainetta käytettäväksi kuin kumihanskat kädessä ja hyvin tuuletetussa tilassa. Asetoni on kova myrkky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaliima saattaa ohjeen mukaan ärsyttää ihoa. Käytännössä ei haittaa. Itsellä on atooppinen iho ja liimailen ihoon ilmestyviä halkeamia tavallisella halpis pikaliimalla ilman ongelmia. Se on erittäin kätevä tapa paikkailla noita pieniä haavoja ja halkeamia. Liimaus on paljon kätevämpää kuin laitella jatkuvasti laastareita.

 

Sairaalassa ja ensiavussa liimailevat haavoja. Käyttävät hiukan erilaista syanoaklyraattiliimaa joka kuivuu joustavaksi. Mutta tuo tavisliimakin sopii. Kovaksi kuivuva liima lähtee parissa päivässä pois mutta sitähän voi laittaa uudestaan.

 

Huom. Sitä liimaa ei pidä laittaa syvälle halkeamaan vaan ainoastaan haavan reunalle ikäänkuin ihon pintaan.