Miksi en löydä minun papa-kokeen tulosta kannasta enkä edes omapostista? Tuli syksyllä 2024
Muistan vielä, kun tuli paperikirjeenäkin kotiin tämä papakokeen tulos. En löydä paperikirjettäkään. Olen selannut omapostin miljoonaan kertaan läpi, sillä HUS kirjeet putoavat sinnekin, en löydä tuota kirjettä, kaikki muut HUS kirjeet löytyy.
Enkä löydä kannasta tätä tulosta mistään kohdasta.
Papa-koe otettiin terveysasemalla Helsingissä.
Ainoastaan yksityinen gynekologi on viitannut tähän papa-kokeen tulokseen kannassa siinä tekstissä, kun kerrotaan potilaan käynti. Kävin siis sitten myöhemmin yksityisellä gynekologilla.
Kommentit (9)
Paperikirje tuli kotiin. Muistan sen aivan selvästi, kun ihmettelin tulosta kirje kädessä.
Muistaakseni se oli myös siinä omapostissakin, mutta en löydä sitä sieltä.
Tulos ei siis ollut normaali, haluaisin vain katsoa, mitä siinä kirjeessä oli tarkalleen.
Toki gynekologi kirjoitti yhteenvetoonsa, mitä papa-kokeessa oli tuloksena, mutta haluaisin nähdä sen alkuperäisen kirjeen papakokeen tuloksesta.
Kävin katsomassa oman kantani. Kaksi papaa on otettu viiden vuoden sisällä eikä löytynyt vastauksia. Toinen otettu yksityisellä Terveystalolla, toinen joukkoseula Pihlajalinnan kautta ja fimlab on tekijä. Toki kirjeet noista on tullut postitse ja kaikki ok, mutta ei näy kannassa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa oman kantani. Kaksi papaa on otettu viiden vuoden sisällä eikä löytynyt vastauksia. Toinen otettu yksityisellä Terveystalolla, toinen joukkoseula Pihlajalinnan kautta ja fimlab on tekijä. Toki kirjeet noista on tullut postitse ja kaikki ok, mutta ei näy kannassa.
Eli näitä ei merkitä kantaan näköjään. Täytyypä plärätä läpi mun miljoona paperikirjettä sitten 20 vuoden ajalta. Kaikki ihan sekaisin. ap
Joukkoseulasta ei taida mennä kirjausta Kantaan.
Jos olit joukkoseulassa ja löytyi jotain epäilyttävää, niin saat kyllä jatkoseuranta-ajat. Itselläni oli poikkeava löydös. Aluksi niin lievä, että uusi näyte otettiin parin vuoden päästä. Silloin oli pahentunut hoitoa vaativaksi, ja pääsin suht nopeaan koepalojen ottamiseen ja itsessään poistohoitoon. Kaikista näistä minulle ilmoitettiin vain ajat ja paikat, ei tarvinnut itse varailla.
Monet ilmoitukset eivät tule enää paperipostissa, vaan niitä pääsee lukemaan Suomi.fistä, kunhan on rekisteröitynyt ja kirjautunut sinne.
Tätä monet ihmettelee, kun on tullut sinne laskuja verottajalta ym, eivätkä ole olleet niistä edes tietoisia siitä, kun niistä ei ilmoiteta nykyään erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Monet ilmoitukset eivät tule enää paperipostissa, vaan niitä pääsee lukemaan Suomi.fistä, kunhan on rekisteröitynyt ja kirjautunut sinne.
Tätä monet ihmettelee, kun on tullut sinne laskuja verottajalta ym, eivätkä ole olleet niistä edes tietoisia siitä, kun niistä ei ilmoiteta nykyään erikseen.
Kun kirjautuu vaikka juuri omakantaan, niin siinä kohdassa missä kirjautumisen jälkeen tulee oma nimi, hetu jne, niin siinä näiden tietojen yläpuolella ainakin itselläni näkyy teksti "sinulla on lukematon viesti Suomi.fi:ssä".
Onko pimpissäsi oireilua, joka vaatii tutkimusta?
Kari 66
Minä kävin papa-seulonnassa Helsingissä muutama vuosi sitten. Sanoivat, että tulos tulee ainoastaan paperisena, ei kantamerkintää.
Ilmeisimmin ei ole kirjattu.