Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OKT ja iso piha, suuri virhe. Avautuminen.

Vierailija
28.05.2019 |

Ei jaksa hoitaa eikä ehdi. Piha päässyt rempalleen, kukkapenkeissä ei kasva oikein mitään (heinittyneet, pari vuotta sitten revin kaikki ylös, vaihdoin mullan ja laitettiin paksu kerros haketta päälle kun kyllästyin niihin). Piha muutenkin ankea, ajoreitti asfalttia ja muualta kivetystä jonka välit on rikkaruohot vallanneet. Epätasainen nurmikko joka jotenkuten sentään viitsitään ajaa kun alkaa olla pitkä. Ravistunut 12v vanha puuterassi johon ei olla edes puutarhakaluja jaksettu moneen vuoteen raahata eikä kesäkukkia laittaa kun ei siellä viihdytä. Välillä tulee into että alanpa kitkemään vaikka rikkaruohoja, mutta se niiden määrä on yhdelle ihmiselle yksinkertaisesti liikaa ja toivottomuuden tunne iskee. Meillä on nätti talo ihanalla paikalla mutta joka kerran kun tulee kesällä kotiin alkaa tämä ruma piha v ituttamaan. Talvella parempi jos ja kun paikat on lumen peitossa.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso piha tosiaan vaatii. Teinä palkkaisin päiväksi puutarhurin ja kertoisin, että olemme laiskoja pihan laittajia, mutta haluamme asua tässä edelleen ja olla häpeämättä pihaamme; tee meille HELPPO piha. Ammattilainen sen nopeasti suunnittelee. Kukkapenkkien alle pitää aina heittää joku muovi tai matto, ensinnäkin; silloin ei kasva rikkaruoho. Siihen ostomultaa. Osa lajeista tykkää hiekkaisemmasta ja savisemmasta maasta. Osa lajeista leviää hetkessä ja valtaa koko ruohikon. Sen vuoksi puutarhuriksi voi opiskella, se on ihan ammatti, ja varmasti kannattaa satsata tähän ongelmaan sen verran, että saatte ainakin kunnon pihasuunnitelman. Pihasuunnitelma on vähän kuin sisustussuunnitelma. Pihasuunnitelma helppohoitoisuuden ehdoilla? :) Mukavaa kesää kaikille

Nainen maalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme