Miksi joskus alan yhtäkkiä vain tuntea itseni masentuneeksi tiettyjen ihmisten seurassa vaikke he olisivat ystävällisiä?
Tämä on jopa joidenkin sukulaisteni kanssa. Puhutaan ystävällisesti toisillemme mutta joku mättää? Minä en ole osannut selvittää johtuuko se huonosta itsetunnosta, tai etten pysty olla täysin oma itseni näiden ihmisten seurassa vai jotain muuta. Sitten on taas ihmisiä joiden seurassa on tosi hyvä olla ja ei tule tälläisiä tunteita. Muilla samaa?
Kommentit (2)
Sinulla on klassinen nykypäivän mielenterveysongelma eli minä-minä. Sen sijaan että suostuisit elämään elämääsi, jäät miettimään, miksi tuo toinen aiheuttaa tämän tunteen, vaikka se toinen ei ole millään tavalla vastuussa tunteistasi. Olet itse päättänyt, että kaikessa on aina kyse sinusta ja siitä, miten koet kokemisen.
Et uskalla elää tätä ainoaa elämääsi muualla kuin mielikuvituksessa. Ehkä sinua ei oikeasti edes ole olemassa?
Saman kokenut.