Jouduin sitten ToriDiili huijauksen kohteeksi : (
Olin siis myyjänä. Ostaja perui maksun, saatuaan paketin (lähetyksen seurannan perusteella vastaanottanut sen). Eli juuri se, mitä epäiltiin, että voi myyjän kannalta olla riskialtista. Ei muka ollut lukenut ilmoitustekstiä kunnolla. En enää toiste lähetä ToriDiilinä mitään.
Kommentit (27)
Ettei vaan Tori ostanut idean "diiliinsä" näiltä liippareilta?
Vierailija kirjoitti:
Huijauksilta välttyy, kun ostaa vain lähialueella olevilta ihmisiltä ja tapaa ne naamatusten. Ostaja näkee tuotteen ja maksaa käteisellä. Näin olen itse toiminut jo vuosia ja tehnyt oikein hyviä ostoksia.
Mitenkäs myyt, kun täällä maakuntakaupungeissa ei potentiaalisia ostajia välttämättä riitä toisin kuin jossain Helsingissä. Joko hilloat tavaraa kaapissasi tai postitat jollekin kauempana asuvalle, niin se menee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen maksun voi perua?
Tori tekee katevarauksen ostajan tililtä. Jos ostaja paketin saatuaan päättääkin olla tyytymätön kohteeseen, niin hän voi lykätä maksun siirtymistä 10 päivällä. Hirveän monimutkainen systeemi. En käytä ToriDiiliä enää toiste. Ostajan kannalta tuo on toki erittäin turvallinen systeemi, kun voi ilmoittaa olevansa tyytymätön ja päättää pitää kohteen ja estää maksun välittymisen.
Ap
Rikosilmoitus tuosta?
- eri
Ei ole niin iso summa kyseessä.
Ap
Rikosilmoitus ei tuo tavaraa/ rahoja takaisin myyjälle.Älä käytä mitään diiliä.
Ainoat jutut, jotka olen Torin kautta ostanut/myynyt tämän uuden systeemin aikana, olen hoitanut kaupankäynnin ja maksun kasvotusten. Ostan vain jos voin hakea, eli myyjä asuu riittävän lähellä.
Itse en Toridiiliin suostu kaiken maailman huijausten ja kalliin hinnan takia.
Vierailija kirjoitti:
Öh, mä en todella tajua, miten toridiilillä voisi muka huijata. Myyjä voi olla hyväksymättä kauppaa, mutta sitten asia selvitetään torin kanssa. Ei niin, että myyjä vain päättää keskeyttää maksun ja saa sekä rahat takaisin että tuotteen...
Olenkin ihmetellyt, miksi niin moni myyjä ei suostu käyttämään toridiiliä. Monet kaupat jääneet sen takia välistä. Ja varmaan monelta muultakin, sillä nämä samat tuotteet roikkuu myynnissä, vaikka olisivat muuten kysyttyjä. Järki käteen ihmiset. Toridiilillä on lähes mahdotonta huijata, sillä ongelmatilanteessa otetaan aina yhteys toriin.
Idiootti, yhteydenotto toriin ei auta yhtään mitään, onhan näistä kusetuksista uutisoitu hyvin paljon, täysin epäluotettava systeemi on kuten koko tori.fi.
Kun myy esim pelikonsolia kannattaa laittaa myynti-ilmoitukseen kuva laitteen sarjanumerosta. Näin ostaja ei voi kusettaa lähettämällä takaisin oman risan laitteensa ja kieltäytyä maksamasta.