Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

katsoin LinkedIn 'tuttuja' naisia jostain 20 vuoden takaa, ei ole heillä sukunimi vaihtunut tässä ajassa....

Vierailija
23.05.2026 |

Ainoastaan kahdella oli mies, ellei sitten ole eronnut tai jotain.

Kontakteja yhteensä 650 (miehiä ja naisia).

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huonosti asiat

Vierailija
2/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 50 v ja aina samalla sukunimellä kuin syntyessäni. Ja olen ehtinyt olemaan naimisissa ja eronnutkin.

 

Sukunimestä et voi tehdä yhtään mitään päätelmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerroit tämän miksi?

Vierailija
4/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä huoli, he puolestaan nyt katsovat että onpas tuo vanha tuttu utelias. 

Vierailija
5/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuttu nainen on nykyään pitänyt oman sukunimensä naimisiin mennessä. Niin aion minäkin pitää. 

Vierailija
6/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaaha, itse olen ehtinyt siinä ajassa mennä naimisiin, saada lapsia, erota ja kihlautua uudelleen, ja kaikki tämä nimeä vaihtamatta ja muutenkaan näistä asioista kauheasti somessa huutelematta.

Vierailija
8/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtunut ehkä edestakaisin,todennäköisintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap vähän tyhmä? Monikaan ei vaihda sukunimeään avioiduttuaan ja jotkut miehet ottavat puolisonsa sukunimen.

Vierailija
10/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi vaihtaa? Mä elän avoliitossa (yhteinen päätös, koska avioliittoa ei koeta tarvitsevamme mihinkään...) ja vaikka tästä nyt naimisiin menisikin, niin työura, tutkinnot + tieteelliset julkaisut on tehty "omalla nimellä", joten pitäisin typeränä alkaa vaihtamaan sukunimeä. 

Omasta tuttavapiirissä karkealla arviolla 80% on pitänyt naimisiin mennessä oman sukunimensä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehethän ovat kotitaloudessa turhakkeita, jotka vievät tilaa, sotkevat, vaativat palvelua ja ovat väkivaltauhka. Miksi siis tuttavanaisesi olisivat sellaisen hankkineet?

Vierailija
12/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vaihtanut sukunimen mentyäni naimisiin, mutta todella moni ystäväni ei ole. Että sukunimestä et voi kyllä päätellä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä koskettaa Ap:ta jollain tavalla vai oletko vain utelias urakoiva Urpo jolla ei ole omaa elämää. Mitä väliä jollain sukunimellä oikein on. Ei pitäisi liikuttaa sun persettä yhtään toisten tiedot. Kuka edes liukuu enää jossain linkedissä. Eikö se ole kuollut some alusta, kuten kaikki muutkin mummoalustat.

Vierailija
14/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisen pitäisi vaihtaa sukunimi naimisiin mennessä? Minä en vaihtanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas, että tuo sukunimilaki tuli 1985! 

Vierailija
16/16 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja? ? ? 

Mitä sitten? ? ? 

Eikö jokainen itse päätä naimisiin mennessään omasta sukunimestään? ? ? ? ?